Ik zag net een topic met een gedichtje/gebed voor voor het slapen gaan. Nu bedacht ik mij vandaag toevallig dat ik het leuk zou vinden om mijn zoontje als hij op bed gaat ook een gedichtje in te fluisteren. Nu zijn wij niet christelijk en moet het dus geen gebed zijn maar gewoon een lief gedichtje. Kent er iemand een mooie?
Wat een lief idee! Ik ken alleen een korte, maar misschien vind je 't wat: Een knuffel voor het slapen gaan, een kusje voor de nacht. Voor altijd deze wens, lieverd slaap zacht!
er gaat een treintje naar dromenland achter het stuur zit een olifant ga maar lekker slapen dan mag je zomaar mee tjoeke tjoeke chocolade naar de limonade zee vlak voor dat je morgen wakker wordt ga je vliegensvlug naar je eigen fijne plekje in je bedje terug Dit is een liedje van leonie sazias mijn dochter word er helemaal stil van
je oortjes je oogjes je neusje je tandjes alles is lief ook je teentjes je handjes je beentjes je armpjes je lieve gezichtje dit is voor jou een liefdesgedichtje! alles aan jou is zo leuk en zo lief slaap liefje slaap mijn hartedief alles aan jou is zo leuk en zo lief slaap liefje slaap liefje slaap! dit zing ik vaak voor mijn ventje dit is een liedje van de 1e cd van woezel en pip en ik vind het zo'n schattig liedje! misschien vind je m ook leuk??
Ik zing meestal een liedje Hoogste tijd om naar bed toe te gaan Kleertjes uit, pyamaatje aan. Kijk eens even naar de klok alle kippetjes zijn al op stok ja we moeten nu slapen gaan Kleertjes uit en pyamaatje aan Slaap lekker. Of het versje en speel dan mee met mijn vingers: naar bed , naar bed zei duimelot ( Beweeg mijn duim) eerst nog wat drinken zei likkepot (Beweeg mij wijsvinger) waar moet ik het halen zei lange jan (Beweeg met mijn middelvinger) uit moederskastje zei tringelelingeling(Beweeg met mijn ringvinger) dat zal ik verklapen zei het kleine ding ( Beweeg met mijn pink)
Ik zat met hetzelfde, goed dat je er al een topic voor hebt gestart. Ik heb namelijk al goede kandidaten gelezen, nu nog hopen dat ik ze onthoud.
Met tanden poetsen zing ik hier ook altijd: Tanden poetsen, tanden poetsen Poets maar goed, poets maar goed. Alle tandjes schoon, alle tandjes schoon zo is het goed, zo is het goed Is zelf verzonnen,maar we zijn pas klaar als we het liedje 2x gezongen hebben
Hahaha wat leuk! Ik vind het echt stuk voor stuk leuke gedichtjes en zoals Devy al zei: Nu ze nog leren onthouden hihi. Super!!
met het tandenpoeten zing ik altijd (zelf bedacht hoor..) poetsenpoetsenpoetsen in je mond poetsenpoetsenpoetsen, dat is heel gezond. Ik poets je tandjestandjestandjes, boven en onder tandjestandjestandjes, ze worden steeds gezonder. tandjestandjestandjes, wat zijn ze toch mooi wit tandjestandjestandjes, een schoon en sterk gebit. (op het wijsje van "voetjevoetjevoetje" van de dirk scheele band) Dan bidden we samen, maar die wil je dus niet weten en dan weer een zelf bedacht liedje: ga maar slapen, ga maar slapen, lieve kleine Isabel, mama houdt zo heelveel van jou, dat weet jij toch zeker wel? zo kun je natuurlijk ook zelf iets bedenkken, ik vind dat wel extra bijzonder, moet ik zeggen hoor.. echt háár liedje...
hier is het als het half 8 is.een liedje wat we altijd zingen.het is wel een hele lap maar we beginnen beneden dus de trap op op zijn kamer verschonen en pyama aan en dan een knuffel en naar bed Als de wijzers van de wekker langzaam aan op bedtijd staan. Wordt het tijd dat kleine jongens zoetjes aan naar bed toe gaan. Zie Klaas vaak aangekomen strooit z’n fijne korrels rond. Heeft z’n zandman meegenomen die op kousenvoetjes komt. Mocht de boze wolf toch komen dan jaagt mama die wel weg. Zelfs de stoute grote dieren gaan snel weg als ik het zeg. Welterusten kleine jongen welterusten kleine man. Mama zal wel bij je blijven zodat jij mooi slapen kan. Laat de dromen nu maar komen want je mama hou de wacht. Welterusten kleine jongen welterusten door de nacht. Als de vogels moe gevlogen in een nestje slapen gaan. Aan de bloemen toe ze mogen rustend op hun steeltje staan Zie de maan schijnt ddoor bomen lacht je door de wolken toe Al de sterren aan de hemel zijn als jij een jongen toe. Mocht de boze reus nog komen dan jaagt mama die wel weg Zelfs de stoute grote mensen gaan snel weg als ik het zeg. Welterusten kleine jongen welterusten kleine man. Mama zal wel bij je blijven zodat jij mooi slapen kan. Laat de dromen nu maar komen want je mama houd de wacht. Welterusten kleine jongen welterusten een goede nacht.
Wat een leuk idee! Dit gedichtje heb ik ook als muursticker in het kamertje van mijn mannetje: Zie je alle sterrenlichtjes aan de hemel staan? Daar, die grote in het midden daar! Dat is de maan. En elke avond als jij gaat slapen, doe ik ze voor je aan!
Wat een leuke gedichtjes... ik lees even mee. Wil zelf ook eentje schrijven, kan ik hier wat inspiratie op doen. Top hoor mamma's!
Ga maar lekker slapen, ik zal over je waken! Tot je weer ontwaken zal, is mama steeds hier voor jou. Als je eng moet dromen, dan mag je altijd komen! Tot je weer ontwaken zal, is mama steeds hier voor jou. Heb je verdriet of heb je pijn? Mama zal er altijd zijn! Tot je weer ontwaken zal, is mama steeds hier voor jou. Dat zing ik altijd als Damien niet in slaap kan komen.. Helaas niet op een bepaald melodietje, maar zelf verzonnen En tja, mijn zangkunsten zijn helaas niet goed genoeg om het even op te nemen, zodat jullie de melodie kunnen horen
Jeetje meiden, wat een leuke gedichtjes zitten erbij!!! Ik heb de hele middag met de woezel en pip cd in de auto gezeten (ik voelde me echt stoer in de auto , hahaha) om dat ene versje "liefdesliedje" te leren. Nou, ik weet hem nog steeds niet uit mijn hoofd. En nu zie ik steeds meer leuke versjes. Oh oh, hoe gaat me dit lukken?
Ik zing ook altijd 'Treintje naar dromenland' YouTube - Treintje naar dromenland- Leonie Sazias Maar dan iets anders dan hoe het hier gezongen wordt (wat liever zeg maar). En ik zing op de wijs van een slaapliedje van de babyfoon: Ga maar lekker slapen doe je oogjes toe ga maar lekker slapen ninaninanoe Mama's kleine meisje 'k hou zo veel van jou ja mijn lieve meisje ik blijf jou altijd trouw Lieve kleine Tesje slaap nu maar zacht en weet dat jouw mama straks weer op jou wacht Mijn mooie lieve meisje slaap nu maar fijn en weet dat jouw mama er straks ook weer zal zijn... Slaat eigenlijk nergens op, maar klinkt wel leuk en ze wordt er lekker slaperig van !
mijn vader is 4 maanden geleden overleden en nu zing ik altijd voor mijn dochter: hoger dan de blauwe luchten en de sterretjes van goud woont mijn hele lieve opa die heel veel van mijn houd