Wendy van Lien (gevangen in het buitenland)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sweetangel100, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Sluit me helemaal bij jou verhaal aan.

Het is echt een domme fout, en laat alleen maar onvolwassen gedrag zien.

Hoe dom kon je zijn...je weet van dat soort landen dat als je gesnapt wordt dat je heeeeel erg lang vast komt te zitten. Bovendien is drugssmokkelen gewoon fout! En als je dan al snel geld wilt verdienen kies je ook voor gevolgen want jij neemt zelf dat risico.

Het is nu alleen erg wrang dat het kind hier de dupe van wordt...zielig voor dat kindje...maar die moeder...die had beter moeten weten. (daargelaten of ze toen als wist of niet dat ze zwanger was...ze heeft haar naasten er toch ook mee?!)

2. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ik vind het erg aangrijpend...

Ga dr ook zeker een brief sturen !

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vind 15 jaar terecht! Moeten ze hier in Nederland ook doen. Hoeveel mensen gaan er niet dood door overmatig drugsgebruik? De dealers die rond de scholen rondhangen om zo de kinderen zo jong mogelijk verslaafd te laten raken. Het begint allemaal met die smokkelaars. Keihard aanpakken die handel.
    En ik vind het zielig voor het kind, maar daar had de moeder maar eerst aan moeten denken.

4. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Welk progamma was het?
    Wil het ook wel bekijken.

Maar het is echt erg! Eigen schuld dat wel..
    Alleen 15 jaar.. Pffff........

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik sluit me helemaal aan bij Laika. Ik zou willen dat ze hier in Nederland criminelen eens wat harder aan zouden pakken. Vijftien jaar cel krijg je hier amper als je een moord pleegt. Ik vind dat soort dingen echt onbegrijpelijk.

Ik zal niet zeggen... ik vind het vreselijk voor het kindje en ook voor de oma van het kindje. Wat een wetenschap dat je kind dit gedaan heeft en daar zit. Ik vind het vreselijk. Met Wendy zelf kan ik echt daarentegen geen medelijden hebben. Ja zeggen ze dan... ze was nog jong... onbezonnen... Kan allemaal best zijn maar ze wist wat ze deed toen ze eraan begon. Was het nou zo vreemd dat ze daarvoor opgepakt zou worden en in de gevangenis werd gezet? Ik vind van niet. Maar goed... ik vind het heel goed van haar dat ze haar kindje naar Nederland heeft laten gaan. Dat is de beste beslissing die ze denk ik kon nemen: haar kindje heeft hier immers geen schuld aan.

Groetjes,
    Josien

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mooi gezegd!

Het kindje heeft er geen schuld aan...zij had echter beter moeten weten. Hoe jong ook, op die leeftijd heb je (als het goed is) wel besef van goed en kwaad! En dus maak je een bewuste keuze, dus moet je ook de consequenties dragen.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja dat stak zo in mijn hart :(

Gevangen in het buitenland, sbs6.

Verder kun je op de site van de EO nog een aflevering terugkijken van 'vreemde tralies', daar was ze ook in.

8. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    jeetje het zou je maar overkomen.
    aan de ene kant heeft ze het natuurlijk wel zelf gedaan .. maarja, 15 JAAR is wel heeeeeel erg veel! in nederland krijg je niet eens 15 jaar voor een moord pfff.
    nee ik vind het niet kunnen, had der dan in een jeugdgevangenis in Nederland gedaan, dit gaat net iets te ver.

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik vond het ook heel zielig voor haar oma, ze zei zelf al dat ze wist dat dit de laatste keer was dat ze haar zou zien. Echt heel zielig.
    Voor haar (wendy) vind ik het niet zielig, je weet waar je aan begint dus moet je ook de gevolgen dragen. Voor het kindje is het zielig dat haar moeder vast zit maar ik had niet het idee dat ze er veel onder leed, ze ziet haar oma als moeder. Ik vraag me alleen af hoe het over 14 jaar zal zijn, ze zit dan midden in haar puberteit als haar moeder vrij komt. Zal heel moeilijk voor haar worden, uit leg op school, aan vriendjes enz. Mijn hart gaat uit naar het kindje,

knuffel
    conny

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb het ook gezien, is een verschrikkelijke situatie al vond ik haar er vrij nuchter onder reageren.
    Ik kan met mijn hoofd er niet bij dat je je laat overhalen om drugs te gaan smokkelen. Dat toont voor mij aan dat ze niet zo volwassen is als wat ze over doet komen ook betreft de zwangerschap.

Maar goed dat neemt niet weg dat ik het een verschrikkelijk verhaal vond en ook ik heb een traantje moeten laten vooral om haar kindje.

11. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb net die aflevering 'vreemde tralies' bekeken op internet. Pfff heftig hoor.

Natuurlijk heeft ze straf verdiend maar dit vind ik echt verschrikkelijk, je kindje zo moeten missen. Verschrikkelijk. Ik kan me het niet eens voorstellen, dat wil je je niet voorstellen.
    Ik ben net even een uurtje weggeweest zonder mijn dochter en ik moest de hele tijd aan haar denken. Wat zou ze nu doen enzo? Pfff moet er niet aan denken dat ik haar zoveel jaar niet zou zien.

Vind het echt erg voor dat meisje en voor het kindje, schattig kindje!

12. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ik kijk die afleveringen elke week. Telkens een ander persoon, maar allemaal soortgelijke situaties. Soms met een goede afloop.. (dan mogen ze eerder naar huis) en soms zoals deze week niet.

Haar moeder en zij zelf hadden al echt het plaatje in hun hoofd dat het dochtertje rennend op haar af zou komen en in haar armen zou springen, maar ik zei al tegen mijn vriend : "denk niet dat dat gaat gebeuren" Het meisje kent haar niet en ook al ziet ze filmpjes of foto's, het blijft op dit moment nog een vreemde voor haar.

Ik ga haar verder geen brief schrijven ofzo. Maar ik vind dat er wel hoge straffen gegeven worden en dat ze voor bepaalde situaties best uitwisselingsprogramma's kunnen regelen. Maar het ligt er vast aan in welk land (of deze eraan meedoet) En ik denk ook wel dat er een heleboel mensen voor dit soort domme acties in het buitenland ergens vastzitten.

Dan nog iets :) Wat mij elke week weer opvalt is dat de vrouwelijke gevangenen uit ned die in het buitenland zitten en gefilmd worden allemaal van die gemanicuurde nageltjes hebben. Zou dat gedaan zijn door de programma-makers? Of zouden ze dat in de gevangenis tegen een verdiend zakgeldje kunnen laten doen? (Vraag dat eens in je brief sweetangel :D geintje ) Maar vraag het me wel elke keer weer af. tjah Details

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb gister het filmpje gekeken,en heb met moeite mijn tranen binnen kunnen houden, vooral op het moment dat ze het filmpje met haar dochtertje zag. Lijkt me zo erg.
    Zoveel meiden maken op hun 19de een domme fout,en daar verdiend ze straf voor,maar 14 jaar ! ver weg van je familie,dus gun je toch niemand.

Ik ga haar zeker een kaartje sturen om haar een hart onder de riem te steken, vooral zo richting de kerstdagen.

Groetjes !

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zie het zo: kindje is de dupe omdat mama zo stom is geweest.....
    Gelukkig is ze bij oma.

15. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    ik vind het ontzettend zielig voor oma,

maar inderdaad hoe dom kun je zijn, en zo als ik het begrijp wist ze ook dat ze zwqanger was.

Deel Deze Pagina