Hulp gevraagd schema 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaSon, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo moeders,

Ik kom er niet uit hoe ik mijn 'schema' moet doen. Via de zoekfunctie heb ik diverse topics en dus schema's gevonden maar die kunnen bij ons niet.
    Dit moet er namelijk inpassen:
    - Kim wil graag rond 7.30 uur haar eerste fles
    - kdv geeft rond 9.30/10.00 uur fruit, dus dat wil ik op mijn thuisdagen ook zo houden
    - groentehap kan pas vanaf 18.00 uur
    - ze gaat slapen om 18.30 uur.
    - het liefst wil ik een fles geven en dan haar naar bed brengen. Maar ik kan toch niet om 18.00u groente geven en om 18.30 een fles?

En hier tussenin moet dus nog ergens een boterham, een tussendoortje (liga) met water en nog twee flessen (minimaal, want ze zit nu nog op 4 a 5 flessen per dag van 180+6!).
    En hier kom ik dus niet uit ](*,)

Wie o wie wil mij hiermee helpen?
    Alvast bedankt meiden.

2. Niet meer actief

om 12.00 boterham, 13.00 fles, 16.00 uur fles
    Tussendoortje om 14.30? (zoiets)

Ik geef na de groente, nog 100-150 cc yoghurt, maar jij kan een fles doen, het maagje kan dat wel aan volgens ons CB, zo vlak na elkaar.
    (dan doe je de laatste fles toch om 18.30)

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik zit ook te zoeken naar een nieuw schema en te puzzelen hoe ik dat kan aanpassen aan de creche. Het wordt zo iets:

7:15 bv melk
    11:00 brood, eventueel bv melk toe (zo vroeg eten ze op de creche)
    14:30 fruit (kdv tijd), bv melk
    17:30 groenten, (eventueel bv melk toe)
    20:00 bv melk

Op het kdv geven ze in principe om14:30 u fruit en sap en koek, en dan om 16:00 u een fles maar dat zie ik niet zitten, hopelijk gaan ze hier mee accoord. En om 9:00 doen ze dat ook, mogen ze van mij over slaan, of water ofzo als alle kindertjes dan iets krijgen en alleen zij niet.

De eventueel bv melk toe is in de overgansfase. Dat wordt straks gewoon drinken en 's avonds een toetje. Ik zie alleen nog niet hoe, want ze drinkt om die tijden nog veel. Moet ik dan iets anders te drinken geven? En wat dan...? Vooral dat broodje schiet hier nog niet op, dus dat zal nog wel even duren voor de fles/borst daar bij af kan, maar dat zou ik wel willen, scheelt kolven op het werk.
    Dus hier ook nog even zoeken. Mensen met advies?

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse krijgt sinds zeven maand:

half negen: een fles opvolgmelk (5 schepjes) en een eetlepel nutrix rijstebloem
    elf uur: een fruithapje
    een uur: een halve boterham en fles opvolgmelk (4 schepjes)
    vijf uur: een groentehap met stukje aardappel en klein stukje vlees
    acht uur: een fles opvolgmelk (4 schepjes)

Met de tijden kun je natuurlijk altijd spelen.
    Maar deze tijd is voor ons ideaal.

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Toch lees ik weer twee keer dat er een fles om 8 uur 's avonds gegeven wordt. Slapen jullie kleintjes dan pas vanaf 8 uur? Of maak je ze wakker voor die fles? Mijn kleine ligt er nl. al om 18.30 ur in...

6. Niet meer actief

mijn ventje krijgt om 18.45 uur zijn yoghurt en gaat dan zijn bedje in. (19.00 uur)

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Misschien ga ik dan proberen om net als jij groente te geven om 18.00/18.30 uur (als wij ook eten, kan ze gezellig leren mee eten), met daarbij een drinkbekertje opvolgmelk. Op dit moment eet ze toch maar twee theelepeltjes groente, meer krijg ik er niet in.

Dan wordt het voorlopig maar zo denk ik:
    7.30 fles
    9.30/10.00 fruit
    slapen
    12.00 boterham met flesje
    15.00 liga met flesje
    18.00/18.30 groente met flesje
    slapen
    22.00 fles (voor deze wordt ze nog steeds wakker)

Dank jullie wel voor het meedenken!

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik zit daar idd ook mee....De beste tijd voor warm eten is hier ook 18.00 maar Dewi krijgt om 19.00/19.15 haar laatste fles (200cc+6poeder+3 eetlepels pap) en die gaat ook nog leeg ook! Maar t lijkt me zo veel achter elkaar.........:(

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse gaat pas rond half negen slapen, dus acht uur is voor hem ideaal.
    Maar hij slaapt 's morgens dan ook wel lang he?

Ik hou hem de laatste weken expres een beetje langer wakker, want over een paar weken krijg je wintertijd weer...

10. Niet meer actief

Dat vond ik ook, maar ons Cb zegt dat 200 gram avondeten en 100 cc yoghurt (of fles) best wel kan achter elkaar.
    Ik zie nu onze banners, maar mijn ventje is ook al 8,5 maand, dus scheelt wel 1,5 maand natuurlijk ;)

11. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Ja in 1,5 maand kan weer een hoop veranderen! zal toch zelf maar es vragen aan t cb!

Deel Deze Pagina