Wenen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zigzag, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    Heeft er iemand misschien nog leuke tips wat betreft eetgelegenheden, koffiezaakjes etc in Wenen? Bonuspunten als het ook nog eens niet belachelijk duur is (naar de maatstaven van Wenen dan.. ik weet dat alles daar wat duurder is dan hier)

    Of dingen die je echt niet moet missen maar die nauwelijks in reisblogs genoemd worden? Of iets dat juist wél geregeld genoemd wordt en ook inderdaad een echte aanrader is (persoonlijke ervaring)?

    Brand maar los :D
     
  2. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Koffiedrinken bij het koffiezaakje bij het Opernhaus :)

    Wat ik geweldig vond: Hofburg, het Sissimuseum. Je hoort natuurlijk vaak over Schönbrunn, maar in Hofburg is het ook echt geweldig (mits je daarvan houdt natuurlijk). En gewoon, de stadsparken, heerlijk. Wij namen soms gewoon de metro of tram en dan stapten we zomaar ergens uit, dan ontdek je de leukste dingen!
     
  3. Sleepless

    Sleepless Bekend lid

    1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan toevallig vrijdag een paar dagen naar Wenen (sinds 3 jaar weer even samen weg zonder kids, joepie!, :D), ik lees dus even mee ;)
     
  4. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    @LalaS: staat genoteerd :D
    @Sleepless: wat leuk! Laat je weten hoe het was? :)

    Ik ga trouwens met buggy - die zal ik in ieder geval op de meeste dagen mee moeten nemen.. vraag me af of dat goed te doen is in de metro en tram?
     
  5. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Prater natuurlijk als je er van houdt. Mariahilfestraße en omgeving is een hele lange winkelstraat. Bij Museumquartier heb je veel eet en drink gelegenheid. Daniëlli's aan de Kärntnerstraße (of in de buurt) kan je lekker eten. Stephansdom op Stephansplatz is ook mooi. Je kan naar boven en hebt een geweldig uitzicht. De vele stadsparken zijn mooi.

    Kom al zo'n 7 jaar 1-2 keer per jaar in Wenen, geweldige stad. Vriendin woont er...

    Zie dat je met kind gaat... Openbaar vervoer is prima te doen met buggy. Overal zijn liften bij metro stations. Ga alleen niet in de spits met een buggy, wil nog wel eens proppen zijn. In de oude rode Weense trams kan geen buggy was hier de ervaring. Maar volgens mij hadden wij toen nog geen makkelijk inklapbare toen we het probeerden. Verder is het kindermuseum (voor de kleintjes meer indoorspeeltuin) achterin het museumkwartier richting Mariahilfestraße erg leuk!
     
  6. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    Dankjewel Koningsgezin!
    Ik heb inderdaad een reservering gemaakt voor het Kindermuseum, al een hele tijd terug om zeker te zijn van plek ;)
    Schijnt dat Haus der Musik ook wel leuk is voor kindjes, dus dat heb ik ook op de planning staan ;) Eventueel ook nog Haus des Meeres (ook handig als het slecht weer is).
    Ik hoop dat een paraplu buggy wel in de trams kan.. leek me nou net zo leuk om wat ritjes in de tram te doen :cool: Voor het toeristentreintje over de "Ringen" zal ik de buggy sowieso niet meenemen maar was van plan naar Schönbrunn te gaan met de "gewone" tram.
     
  7. Je moet écht een broodje halen bij Anker (bakker, die zitten door de hele stad). Echt, het maakt niet uit wat je neemt, alles is daar goddelijk :D
     
  8. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    :D Komt voor de bakker Shadixxx. Een broodje gaat er altijd wel in!
     
  9. Haha! Bij sommige vestigingen verkopen ze alleen, maar er zijn er ook waar je wel leuk kunt zitten. Ze hebben daar echt alles. Van een broodje kaas (en zelfs die zijn bijzonder lekker) tot hele ingewikkelde zoete lekkernijen.. Echt, zalig :D
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    @Sleepless: hoe was het? Volgens mij mooi weer gehad ook he?
     

Deel Deze Pagina