Waar heb jij over gedroomd vannacht? En wat is de betekenis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fran89, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fran89

Fran89 Actief lid

8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Ik weet niet of het aan mijn hormonen ligt... (25 weken zwanger :)) maar ik droom vage, realistische dingen de afgelopen weken.

En hierdoor ben ik eigenlijk erg nieuwsgierig naar wat jij voor het laatst hebt gedroomd? En weet je ook de betekenis van je droom?

2. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ik had afgelopen week een levensechte droom. Het was echt heel eng en ben er de hele dag nog naar van geweest.

Ik was bij ons oude huis waar we nu 1 jaar weg zijn. Dit ligt tegen de bosrand aan. Ik stond buiten en het onweerde en opeens zag ik licht in de verte wat steeds groter werd. Het bleek een vuurbal te zijn en kwam recht op ons af. Mn man en kinderen waren binnen en sliepen en ik bleef daar buiten staan met een kussen voor Mn hoofd. Het hele huis trilde toen de vuurbal over ons huis kwam, maar we overleefde het en het huis had ook geen schade. Ik liep daarna om het huis naar de tuin en daar stonden opeens allemaal fakkels te branden. Mijn man stond vol verwondering te kijken vanuit het raam en toen werd ik wakker...

Haha oh als ik dit zo typ zie ik het zo weer voor me. Ik ben eigenlijk heel nuchter en geloof niet zo snel in betekenissen van dromen, maar dit zet me toch opeens aan het denken. Die nacht erna onweerde het echt en opeens was er een knal en ik schrok gelijk wakker.
    Later hoorde ik van mijn moeder dat iemand tegen haar had gezegd dat die klap een vuurbal was .... :0
    Verder heb ik niet vaak zulke echte dromen..

Fran89 vindt dit leuk.
  3. Novi

Novi Niet meer actief

Ik onthoud heel veel dromen. En het zijn allemaal stukjes van de dag die samen komen in mijn dromen. Als iemand mij bijvoorbeeld vertelt dat hij op vakantie gaat naar China en een paar uur later spreek ik af met een vriendin, dan zou ik kunnen dromen dat ik met die vriendin naar China ga. Ik denk dus echt dat mijn dromen er zijn om de dag te verwerken. Ook droom ik al jaren heel vaak over mijn overleden oma. Geen idee waarom :)

Fran89 en Evanesco vinden dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik droom niet zo heel vaak, maar ze zijn soms wel vreselijk echt. Ik droomde de laatste keer dat ik al ver zwanger was en voelde de baby ook echt bewegen in mijn buik en tegen mijn handen aan vanaf de buitenkant.. en toen ik wakker werd greep ik ook gelijk naar mijn buik om de baby weer te voelen maar ja, de buik was natuurlijk gewoon plat.. Dat was even heel gek, zo suf. Voelde mij ook vrij leeg en naar daarna, maar ja. Teveel mee bezig met zwanger proberen te worden lol :p

Ook wel eens gedroomd dat mijn vriend het via Telegram uit gemaakt had na 5 jaar. Super raar. Voelde ook zo echt, en ik moest serieus mijn telefoon checken om te kijken of hij dat niet echt gestuurd had (ik durfde bijna die app niet te openen want ik dacht serieus dat het voorbij was)

Wat ze betekenen, geen idee.. waarschijnlijk gewoon het TE veel bezig zijn met alles dat met zwanger worden te maken heeft, googlen, zoeken, op deze site kijken, pcos voor dummies lezen.. tsja..

Fran89 vindt dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik droomde dat er een gevaarlijke kale man met superkrachten achter een deur zat die ik open deed en dat ie me daarna achterna kwam om me te vermoorden.

De betekenis? Ik gok dat ik teveel naar een bepaalde serie kijk op Netflix :roflmao:

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina