Drinkerbeker ergernissen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sue87, 23 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ha Dames,

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die al meerdere soorten drinkbekers heeft aangeschaft en ze ook allemaal weer heeft weggegooit.
    We begonnen met beker van avent, de tuit- en rietjesbeker, nuby, hema en difrax tuitbekers. De laatste bevielen wel aardig, maar ze gaan bij mij snel schimmelen!!
    Drinkpakjes gaan er prima in, maar ik wil zoon niet altijd maar kant en klare pakjes geven. Dan verdun ik het liever met water, als het dan toch moet.
    Een gewone beker is nog niet handig.

Nu zag ik drink in de box, maar daar zit je wederom vast aan anti lek onderdelen en daar wil ik graag vanaf.

Wie o wie heeft de gouden oplossing?

:)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier maandenlang de rietjesbekers van Nuby gebruikt en nu sinds een paar maanden die van de Hema, omdat die goedkoper zijn en zoontje daar nu wel uit wil drinken.
    Maar ik herken je probleem eigenlijk helemaal niet. Behalve dat het rietje soms kapot ging of erg vies was heb ik nooit een hele beker hoeven vervangen vanwege schimmel.
    Z'n eerste rietjesbeker heb ik vorig jaar februari gekocht en daar drinkt hij nog steeds uit, inmiddels dus al wel 3 of 4x het rietje vervangen.
    Hier spoel ik de beker wel elke keer als hij leeg is goed om met heet water voordat ik hem opnieuw vul en elke dag gaat de beker in de vaatwasser.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Rietjesbeker van Hema is hier favoriet, zowel voor zoon om te gebruiken als voor mij voor de kosten! Die zou ik echt proberen!

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Gewoon alles in de vaatwasser

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Of goed vaker goed uitkoken? Overigens dronk dl met 14/15 maanden al zelfstandig uit een glas/bekertje. Ja wel wat geknoei, maar dat hoort bij het leren.

6. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Hier rietjesbeker van Action, enige die prettig is vind ik. Verder drinkt ze uit een fles

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier van hema en nuby beide al 3 jaar en geen schimmel oid. Ik doe ze elke avond in de afwasmachine. De rietjes zet ik op een stokje waar je de borden tussen zet. Nooit geen probleem gehad.

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    De rietjesbeker van Kruidvat eigen merk! Ze lekker veel minder dan die van de Hema als ze op de grond liggen, en je kan het rietje los trekken zodat je beter kan schoonmaken. Verder zit er geen anti lek systeem in, dus ze zijn sowieso makkelijk schoonmaken. En ik gebruik altijd zo'n mini ragertje voor door het rietje.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier drink ze al een hele tijd vlot uit een rietjesbeker (Ene van Oxo en ene van Tommee Tippee)

En uit een open beker, die van Difrax

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik geef/gaf sowieso enkel water in een drinkbeker. Als ze fruitsap krijgt, dan is dat in een pakje. Of tegenwoordig in een beker natuurlijk.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Bedankt hoef ik niet meer te typen. Bij beide kinderen doe ik het precies zo (mijn zoon niet meer)

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben erg tevreden over munchkin.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik gebruik de overgangsbeker van Avent. Lijkt op de pinguïnbeker maar je koopt deze met een 3-speen en later kun je er een tuit op zetten. Aan de tuit zit een anti-lekventiel maar dat kan er helemaal af zodat het goed afgewassen kan worden. Regelmatig uitkoken en geen schimmel te zien.

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hema rietjes beker! Ik herken je schimmel probleem ook niet, ik gebruik 2 flessen per dag en aan het eind van de dag gaan ze in de vaatwasser. Ik spoel ze gedurende dag wel een aantal keren om met warm water

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier drinken ze al heel snel gewoon uit een glas, vond ik veel makkelijker.

Maar voor uitstapjes hebben we bidons en de rietjesbekers van Hema en Nuby. Bij beide nog nooit schimmel gehad. Gaan gewoon na gebruik in de vaatwasser.

16. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    De anti lek tuitbeker van Mepal!

Lekt nooit en het antilek systeem is makkelijk uit te nemen en schoon te maken.
    Alles in de vaatwasser en klaar! Ik wil nooit meer anders.
    Ziet er misschien niet heel hip uit, maar is echt ideaal.

17. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Rietjesbeker van hema. Alles kan in de vaatwasser en het schimmelt hier nooit.

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb met mijn zoontje heel erg gezocht net als jij naar een goede drinkbeker en alles geprobeerd. Uiteindelijk bij een van de meest simpele uitgekomen. Soms moeten ze gewoon even wennen. Al die poespas is volgens mij niet nodig. Zo heb je nog meer afwas.
    Mijn dochter drinkt van dag 1 uit deze en dat gaat bijzonder goed:

Bijgevoegde bestanden:

• peppa.jpg
      peppa.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,8 KB
      Weergaven:
      0
  19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241