Wat is jouw grote haar-failure? (kapper of DIY)

Discussion in 'De lounge' started by biancs, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ik heb zojuist mijn haar weer eens in een verfje gezet. Ik dacht gelijk aan de ultieme haar-blunders ever! Ik wilde voor mijn bruiloft lichter haar hebben. Afin, met highlights kwam ik een heel end. Alleen tijdens de zomer vakantie (2 weken volle zon) was het net een droge strobos geworden. Dus bij de 2e knipbeurt voor radicaal gegaan en alles er af laten knippen tot een kort pixie-model.

Nog geen jaar later had ik nog steeds het kapsel en het beviel mij wel. het was tijd voor een ander kleurtje. Ik dapper naar de kapper, weer in model laten knippen en gezegd dat ik een pittig kleurtje wilde. Ik wees een kleur aan ( rood/oranje) en ik wist het zeker (en ook de kapper) het zou door mijn donkere haarkleur nooit zo fel worden. .

Eenmaal thuis heb ik zitten janken, manlief gevraagd wat hij er van vond en hij piste zowat in zijn broek van de schrik: ik had toen een pixie-model en vuurtoren-rood!. Op mijn werk kreeg ik al de reactie: jeeeeezz wat heb jij in vredesnaam met jouw haar gedaan!!. Gelukkig kwam ik er goed mee weg om het EK van 2012 te noemen als onzin excuus.. tot de dag daarna dat Nederland eruit lag.

Op de foto viel het mee dit is the day after, met 4 wasbeurten met anti roos shampoo.. maar ik moest dan echt NIET buiten komen.. man o man wat een vreselijke kleur!

Echt een gevalletje van eens, maar NOOOOOOIT meer :).

Attached Files:

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hihi oeps!

Hier nooit echte fouten gehad. Laatst mijn eigen haar geknipt aan de hand van een tutorial online en zelfs dat was goed gelukt. Was het niet goed gelukt had het mij ook niet zoveel uitgemaakt hoor: vind mijn haar zo niet boeiend.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Haha ja herkenbaar.
    Heb het zooo vaak van blond naar donker geverfd, en na een maand wou ik het altijd weer blond.
    Gevolg; KNAL oranje haar :D
    Mensen keken niet eens meer raar op, omdat ze het wel gewend waren.
    Wou ook eens knalroze plukken voor een festival, was mn hele haar roze geworden, superleuk vond ik het haha, en ze konden me zomaar vinden :D

Ik vind het op de foto die je plaatst inderdaad wel meevallen, maar vuurtoren rood vind ik stiekem ook wel erg leuk :D

4. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb ooit een permanent laten zetten.
    Ik was een jaar of 18 en had toen een super mooie permanent..
    Een jaar of 8 later dacht ik kom laat ik weer eens een permanent doen....
    Hij zakte gruwelijk uit en een week later hebben ze hem nog eens gezet...
    Ik leek wel een poedel,mijn haar kwam tot net onder mijn schouder en door de te kleine krullen kwam het ineens net onder mijn oren...het zag er niet uit zeg....
    Een paar weken laten brak er veel haar af,overal zaten korte stekels..
    Mijn haar is nooit meer de oude geworden,nog steeds heb ik erg dun haar boven op mijn hoofd.

5. Toen ik 9 was, heb ik m'n staart - die toen tot ongeveer op m'n billen kwam - in één keer af laten knippen.. En oh, wat zag ik er daarna afgrijselijk uit :)

Oh en, een paar weken terug kwam ik erachter dat 'donkerbruin' tijdens de zwangerschap als zwart uitpakt, maar dat trok na een paar wasbeurten weer bij, gelukkig :D

6. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ik was 15 (bijna 10 jaar geleden hihi) en wilde net als mijn buurmeisje bordeaux rode krullen.
    Zij zou dat wel even doen. Ik had er alle vertrouwen in, want haar eigen haar was toch ook goed gelukt?
    Nou, mevrouw had mijn donkerbruine haren eerst geblondeerd en daarna brandweer rood geverfd. Vuurtoren rood!
    Keek in de spiegel en kon wel jankennnnnnn! Die babyhaartjes bij mijn voorhoofd waren gewoon blond! Can you imagine?
    Mijn oma heeft me meegenomen naar haar kapper en die heeft er een spoeling ingezet die ik er uit heb laten groeien.
    Nooooooooit meer! ;):p

7. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Ik had een tijdje geblondeerd haar, maar was dat zat, dus liet het uitgroeien. Maar toen wij gingen trouwen wilde ik het toch eigenlijk wel mijn eigen kleur laten verven. Dus naar een dure kapper gegaan die goed bekend staat in de regio. Had ik dus blijkbaar een nieuw onervaren onoplettend meisje, want die was vergeten mijn haar voor te pigmenteren!!! Dus mijn haar werd groen. 😱 Niet leuk! Een vriend van ons die kapper was geweest heeft toen de avond voor mijn trouwen nog mijn haar met een kleurspoeling gedaan, zodat het op de grote dag zelf in ieder geval redelijk normaal eruit zag....

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben kapster en in mijn eerste jaar dacht ik bij mezelf wel ff een strakke rechte pony te knippen. Zo gefocust op de techniek en of hij wel recht was bleef ik maar bijwerken.. tot ik een pony had van anderhalve centimeter.
    Kon wel janken :D

In dat zelfde jaar had ik de bovenkant donker en de onderkant zwart. (Was toen mode;)) en ik wilde dat zwarte eruit. Dus liet ik door mn klasgenoot mijn zwarte punten blonderen die ik al een tijd niet had bijgekleurd. Bruine viel er toch overheen.. De lieve schat had mijn uitgroei mee geblondeerd dus had ik een hele gele uitgroei en bruine punten.

Een paar jaar later zei ik tegen een collega 'zie maar wat je doet!'. Het resulteerde in een kleur zo roze als een suikerspin met een paar bruine vegen. Zo'n watje als ik was durfde ik eigenlijk geen nee te zeggen. Toen mijn man mij kwam halen moest die drie keer kijken of ik geen geintje maakte.

Ik ga even broeden want ik moet meer van dit soort verhalen hebben ;)

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ik knip en verf mijn haar altijd zelf, tenzij ik echt iets heel anders wil (Bob bijvoorbeeld).

De laatste jaren geen gekke dingen meegemaakt, alles pakt altijd goed uit.
    Toen ik heel jong was, heb ik mijn haar eens zwart geverfd.... Afschuwelijk!
    Uiteindelijk werd het bruin met een groene waas erover, wat ik er amper uitkreeg. Na een heleboel flessen ketchup en head and shoulders heb ik het koperbruin geverfd en was het weer toonbaar ;)

10. pipootje

pipootje Niet meer actief

Nou vroeger, weet niet meer hoe oud ik was...
    Wou ik graag een pony hebben, en toen kwam mijn zus die 2jaar ouders is als mij, vragen of zei dat dan mocht doen, want ze had op school kniplessen gehad, en was er wel goed in..
    Dus ik zeg ja goed hoor, dus wij een schaar pakken en een kam en mn haar natgemaakt, vraag ze wil je een recht pony of een schuine..
    Dus ik zeg doe maar een schuine want dat lijkt me wel leuk staan
    Nou fijn zo gezegd zo gedaan, de schaar gaat erin hoppaa en daar is mn pony..
    Maar hij was nog niet helemaal naar behoren, dus wij die pony goed bijknippen tot hij mooi werd..
    Maar ipv mooi werd het steeds erger en erger...
    Met dus als eind resultaat dat ik op mn voorhoofd een kuifje had, die mooi recht overeind stond en met geen speld te fatsoeneren was, dus daar loop je dan... Als meisje met een kuifje op je hoofd whahah,,,
    Gelukkig kunnen we er nu kei hard om lachen, en met mn haar is alles goed gekomen...:D

11. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Wat een herkenbare dingen. Haar zwart verven hebik ook gedaan.. Aubergine ook! Ooit nog eens een kapsel gehad met een lang matje en korte bovenkant.. Ik heb trouwens krullen, dus steiltang was mijn beste vriend. Omg dat ik dat heb kunnen bedenken bij mijn uberbolle gezicht (was nog 60kg zwaarder). Pony's die ik zelf deed zijn vreselijk . Laatste keer zei de kapper: jeetje dit is wel raar geknipt *oops*

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Zo heeft mijn zusje er ook eens bij gelopen was in groep 7of8 ze wilde krullen en deed dat wel even door een rechthoekige kam in de voorste haren te draaien en blijven draaien tot alles vast zat mam moest het er recht uitknippen en ze liep heel lang met zo'n Kuifje hahah

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    En samen met een vriendin wilde we wel zwart haar met een steile rechte overgang naar felrood beneden. Haar vader wilde dat wel doen en had een truukje de lijn afzetten met plakband na het zwart verven en het onderste deel rood verven. Ok ik ga klaar zitten en hij gaat te werk resultaat super. Dus mijn vriendin dacht goed plan pap nu ik.

Maar ze waren vergeten dat zij het had ontkleurd ooit toen een spoeling erin zat een tijdje terug daar het zwart over gedaan en toename rood wilde doen werd het oranje hoe het kan heen idee maar het was geen gezicht hahaha en ik was superblij met mijn haar.

Voelde me wel lullig naar mijn vriendin toe hihi

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Mijn haar paar jaar geleden laten knippen door een toenmalige collega. Meerdere collega's gingen bij haar en zag er altijd goed uit.

Die avond ging ik weg en besefte ik waarom zij dus geen kapster is. Pony van 1,5 cm en haar tot mijn schouders.... Ze was schijnbaar vergeten dat mijn haar krult als het droogt.

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een grove permanent die uitpakte als een poedel, verschrikkelijk
    Oh en die keer dat ik mijn haar weer zwart verfde en de bijnaam Kermit kreeg..

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik heb lang haar en moest van mijn vader tot mijn 15de een froufrou dragen. Oh wat haatte ik dat, want hij stond er bovendien op dat HIJ die bijknipte - een kapper voor die paar cm vond hij te duur. Met alle gevolgen van dien (de helft van de tijd schots en scheef, te kort, te lang, ...).

Op mijn 15de mocht ik dat ding eindelijk laten groeien van mijn vader. Dolgelukkig!
    Maar tegelijk was het wel een half jaar tot een jaar hel en niet om aan te zien omdat ie dus héél de tijd voor mijn ogen hing, omdat ie nog te kort was om bij de rest van mijn haar te doen.
    Reden genoeg overigens om uitgelachen en bespot te worden op school, maar ik wist ook dat het wel een "eindpunt" had.

Sindsdien heb ik nooit meer een froufrou gehad ;). Behalve dan die "10 sprieten" die ik ooit per ongeluk met een schaar afknipte toen ik mijn haar zelf aan 't bijknippen was. Heeft weer een half jaar geduurd eer 't allemaal gelijk was.

Mijn jongere zus heeft "gelukkig" maar moeten wachten tot haar 12de om haar frou te laten groeien :).

17. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik heb even zelf geblondeerd.....geeeeel. maar er word aan gewerkt haha. misschien maar witte toner erover.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Froufrou?

Ik was helemaal fan van Willow uit Buffy the Vapire Slayer.
    Die had in het tweede of derde seizoen ineens kort haar wat zo mooi piekte!
    Dat wou ik ook heel graag, dus op een avond 2 staartjes gemaakt en de schaar er in. Dag haar tot, bijna, op mijn billen. Dat is nu 12 jaar terug en mijn haar wil maar niet langer groeien dan mijn beha-sluiting :(
    En natuurlijk was het ook nog eens schots en scheef..

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL

Hahahhaha ik zat er al op te wachten, zo noemen de Belgen een pony.

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    haarfrou.jpg.h411.jpg

Zoiets dus. Ben Belgische ;).

Share This Page