Vraag morning-afterpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Swirls, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Swirls

Swirls Nieuw lid

18 apr 2017
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal!

Ik heb een dringende vraag over de morning-afterpil en ovulatie. Stom stom, ik weet het, maar mijn vriend en ik waren niet echt nauwkeurig tijdens de seks en er ging dus iets mis.
    De volgende dag hebben wij meteen de morning-afterpil gekocht en die heb ik in de middag ingenomen.
    Omdat ik op mijn app gekeken had (app voor menstruatie ed) ging ik ervan uit dat deze nauwkeurig was. Hij klopt immers altijd op de dag nauwkeurig en de app gaf aan dat mijn ovulatie al geweest was. Om dit zeker te weten heb ik een ovulatietest gepakt die ik nog heb liggen en daarop waren duidelijk twee donkerroze strepen te zien. Ik ovuleerde dus op de dag dat ik de morning-afterpil ingenomen heb! Vandaag weer zo'n test gedaan en de linkerstreep was nog heeeel vaag zichtbaar maar je moest goed kijken.
    Mijn vraag is; heeft mijn morning-afterpil de ovulatie nog enigzins kunnen remmen of was ik te laat?
    Als ik te laat was, hoe groot is nu de kans dat ik alsnog zwanger ben?
    Ik weet dat dit lastig te voorspellen is maar heb het hele internet afgezocht en kwam niks tegen over de morning-afterpil innemen op je ovulatiedag. Alleen ervoor en erna info was er te vinden.
    Dit is voor het eerst dat ik een morning-afterpil ingenomen heb en ben dus echt een noob hierin.

Groet,

Swirls

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Het is nu gewoon afwachten, een echte specifieke kans kan ik je niet geven..
    Wel kan ik je mijn ervaring geven...

Ik heb 1x een morning after pil ingenomen, binnen 12 uur... En het resultaat wordt over 2 weken 2 jaar oud

succes!

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is altijd lastig, er bestaat altijd een kans dat je zwanger wordt door de morning-afterpil heen.
    Toevallig heb ik vorige maand de morning-afterpil genomen rond mijn eisprong en ik ben niet zwanger.

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Maar de kans is nog altijd veel groter dat je überhaupt niet zwanger raakt, tenminste, dat is wat mijn gynaecoloog me altijd vertelt (en waar je genoeg voorbeelden van ziet op dit forum). Het mag een wonder heten dat er zoveel kinderen worden geboren met wat er allemaal goed moet gaan voordat er zich een gezond klompje cellen in je baarmoeder nestelt. Je hebt er (achteraf) alles aan gedaan om het te voorkomen, dus nu is het gewoon afwachten. Succes!

5. Aries

Aries Niet meer actief

Begrijp ik goed dat de ovulatietest positief was op de dag dat je de morning-afterpil hebt geslikt? Want dat zou betekenen dat een eventuele eisprong pas een of twee dagen daarna was.

6. Swirls

Swirls Nieuw lid

18 apr 2017
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! Het is inderdaad een kwestie van afwachten. Wordt een lange anderhalve week nog!

Ja dat klopt. De test was positief op de dag van innemen. Ik moest toen nog wel twee uur wachten alvorens ik de pil kon innemen. Ik weet dat je, met een positieve ovulatietest, binnen 24 tot 36 uur je eisprong kunt verwachten maar je test nooit exact op je LH-piek dus wie weet zat ik al in die eerste 24 uur. En aangezien er al zaad stond te trappelen van de avond ervoor...

Deel Deze Pagina