hoe lang mag er tussen de voedingen zitten bij baby 10 dagen oud?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mette, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze zoon is nu 10 dagen oud en een echte slaapkop. Hij slaapt meestal van voeding tot voeding en is af en toe wakker.
    Nu zat er vannacht al 7 uur tussen de voedingen en heb ik hem wakker moeten maken. Heerlijk, maar ik vraag me af of dat niet te lang is voor zo´n jonge baby?
    Ik geef borstvoeding en hij krijgt nu 6 voedingen per dag.

Ik hoor graag van je.

Groeten,
    Mette

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Mette,

Hoe zit het met zijn groeien en met de plasluiers? Als een baby ieder voeding een goed natte luieren heeft, en tevreden is, is het prima dat hij 's nachts doorslaapt. Maak hem wel na die 7 uur wakker zodat de bloedsuikerspiegel niet te ver daalt. Ik denk zelf dat je hele goede borstvoeding hebt!

Groetjes Adrienne

3. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Adrienne,

Bedankt voor je snelle reactie en goed te horen dat ik goede melk heb!
    Afgelopen dinsdag was de kraamhulp voor het laatst en toen zat hij nog niet op zijn geboortegewicht. 150 gram eronder (geb. gewicht was 3480 en hij was dinsdag 3330). Plasluiers heeft hij genoeg en als hij wakker is en dan is hij tevreden. Ik maak hem nu maar elke nacht na 7 uur wakker, als hij dit zo vol houdt.
    Ik zal volgende week eens naar het weeguurtje op het cb gaan.
    Mijn eerste zoontje sliep ook al na 2 weken door, maar deze meneer spant wel de kroon. Een luxe!
    groetjes

Deel Deze Pagina