tijdstip groente?

Discussie in 'Voeding' gestart door Manon F, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben vandaag begonnen met het 1e hapje groente. Nu wist ik niet zo goed welk tijdstip het beste zou zijn. Hij is de laatste dagen namelijk vaak van 17:30 - 19:30 uur wakker, niet gezellig, jengelen, huilen, wel moe maar niet willen slapen als ik hem in bed leg. Dus dan haal ik hem er maar weer uit. (Hij slaapt wel van 16:30 - 17:30 uur) Vandaag maar helemaal niet meer terug gelegd in bed na 17:30 uur en dus om 18:30 uur groente gegeven. Het CB had gezegd dat als je zijn 1e hapjes geeft, dit moet doen als hij veel honger heeft, dus eigenlijk net voor zijn fles. Maar voor de fles van 19:00/19:30 uur met pap vind ik wat heftig. En als hij zo lang wakker is, kan ik hem misschien iets tevredener houden met een hapje tussendoor. Nu at hij natuurlijk nog niet echt, ik denk dat hij één hapje heeft doorgeslikt, want hij vond het vies :) Maar het is ook nog maar de 1e keer.

Doe ik dit nou goed en herkennen jullie dat lange (niet gezellig) wakker zijn tussen het derde slaapje en voor de laatste fles? Wat doen jullie daarmee? Ik weet het soms niet zo goed meer... Hij verveelt zich dan snel en is moe.

2. Oja zijn schema is ongeveer zo:

07:30/08:00 fles 210/7
    09:00-10:30/11:30 slapen
    11:00/11:30 fles 180/6
    12:30/13:00-14:30/15:00 slapen
    15:00/15:30 fles 180/6
    16:30/17:00-17:30/18:00 slapen
    18:00/18:30 groente
    19:00/19:30 fles 210/7 + 3 scheppen Rijstebloem

Hij kan dus ook nog niet zo lang wakker zijn tussendoor...

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik zou de groente zeker in het begin als je net begint in de middag geven op een tijdstip dat jij weet dat hij niet jengelig is. Als hij er dan al last van heeft ligt hij niet de avond met krampjes in zijn bed daarbij vind ik persoonlijk half 7 voor een warme hap best wel laat, zowel voor volwassenen maar zeker ook voor kinderen.

Wij proberen het zoveel mogelijk zo rond een uur of half 5 - 5 uur te geven.

succes

4. Ik heb half 7 gedaan omdat hij dan misschien wat meer honger zou hebben dan om 5 uur. Maar je hebt gelijk hoor, ik vind het ook geen juiste tijd. Ik zal het eens 's middags gaan proberen.

5. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geef Bas inderdaad ook rond 5 uur zijn groente, doe ik het later dan is hij te moe en wil hij niet eten (terwijl de groente er normaal gesproken in gaat als koek). Daarna slaapt hij meestal ook niet meer tot de laatste fles om 19.30, dus dat herken ik wel. Vaak zit hij in de maxi-cosi of in de wipper erbij als ik aan het koken ben en als wij gaan eten, dat leidt wel aardig af.

Succes!

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben ook net begonnen met de groenten. Ik doe dat zelf om 17.00 uur omdat ik dan even geen gestress heb met andere taken en ik met mijn volle aandacht bij haar en het eten ben. Ik vind dat zelf heel prettig. Ook omdat het straks natuurlijk met de pot mee eten is en dat is 's avonds.

Als hij nu jengelig is, zal het denk ik geen succes worden om hem 's avonds te geven. Misschien dan inderdaad 's middags proberen. Wie weet zit ie nu wel in een sprongetje of iets dergelijks en kun je straks wel laat in de middag het potje geven.

7. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris is ook altijd hangerig rond die tijd. Ze slaapt meestal zo'n drie kwartier en daarna is het mis. Ze wil niet in de box, niet in de wipstoel, alleen een beetje hangen tegen papa of mama aan. Wij zijn altijd blij als het kwart voor 7 is.....lekker op het gemakje pyjama aantrekken en luier verschonen, dan de fles en rond half 8 naar bed. Dat gaat dan weer zonder problemen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons CB vertelde juist dat je die hapjes niet moet doen bij honger. Maar tussendoor, of halverwege een fles.. Want als ze honger hebben, dan willen ze liever gewoon melk wegklokken..

Wij gaven het altijd net voor ons avondeten, zo rond 5 uur, half 6

9. Fijn om te lezen dat Jille niet de enige is die niet lang meer wil slapen voor de laatste fles.
    Groente ga ik vandaag maar eens 's middags proberen, ben benieuwd of hij er dan ook meer zin in heeft, want nu gaat er nauwelijks nog wat in. Het meeste wordt weer uitgespuugt met een vies gezicht :)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,
    Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde schema (ook wat betreft slapen, alleen de late middag slaap is een stuk korter)maar hier wordt inderdaad wel gegeten om 18:00. Gaat prima. De fles van 15:00 hebben we verhoogd naar 210 en de fles van 19:00 verlaagd naar 18.

We hebben dit schema eigenlijk al vanaf het begin (4,5 maand)

11. Ik dacht eigenlijk dat een baby van (bijna) 5 maanden langer wakker zou moeten kunnen zijn... Maar ik lees dus dat jullie kindje van 7 maanden dat nog precies hetzelfde heeft. Zal wel goed zijn dan.

12. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Ik zou het juist niet geven als hij honger heeft, dan hebben ze vaak geen zin om iets nieuws te proberen. Ik geef groente na het 3e slaapje (zelfde tijd als jij) en daarna gaat ze vaak nog even slapen tot de laatste fles (ook zelfde tijd als jij). Ze is aan het eind van de dag gewoon moe, en inderdaad jengelig als ze wakker is. Dus lekker een 4e slaapje!

13. Nou, ik heb het 's middags geprobeerd, maar was geen succes. Was hij veel te hongerig, dus te ongeduldig voor... Doe toch maar voortaan wat later.

14. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

voedingsschema van jesse:

07:00 / 07:30 uur = 180/6

10:00 / 10:30 uur = fruit

11:00 / 11:30 uur = 180/6

15:00 / 15:30 uur = groente & 120 cc drinken

17:30 / 18:00 uur = 180/6

15. We hebben het vanvond om 18:00 uur gegeven, en dat ging goed. Het waren worteltjes en dat vond meneer wel lekker, heeft 3 kwart opgegeten!

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou ook geen groente geven wanneer hij écht heel veel honger heeft... hier draait dat in ieder geval altijd op brullen uit, omdat het veel te langzaam gaat dan...

Deel Deze Pagina