Hoi herfstblaadjes, Luc is heel erg van de bordspelletjes spelen. Vooral ganzenbord, wie is het en monopoly etc Nu het winterweer eraan komt en er zoals vandaag geen enkele reden is om naar buiten te gaan , vraag ik me af wat nog meer leuke spellen zijn om met kinderen te spelen. Luc is 7 maar kan zich erg lang vermaken met een spel en het moet niet te moeilijk zijn maar ook zeker niet te makkelijk. Hij kan makkelijk 3 uur lang achter elkaar spelen. Wie weet een leuk bordspel?
Levensweg vonden we zelf heel leuk! Stratego, risk (maar misschien nog wat te moeilijk) triominos moet ik nog even doorgaan?
Wij hebben een kaartspel, heet beverbende. Is echt een leuk spel, ook voor volwassenen om mee te spelen met de kinderen.
Goed topic! mijn zoon 6 die heeft ook de smaak te pakken! Die is gek op levensweg en keezen! (google maar, combinatie tussen kaart en mens erger je niet erg leuk)
Hier zijn levensweg, monopoly en rummicub al tijden favoriet. We hebben ook nog een dolfje weerwolfje bordspel dat vind de jongste nog wel leuk maar de oudste twee zijn er een beetje op uitkekeken. En na even oefenen vorig jaar hebben de oudste hier het catan bordspel ook aardig onder de knie, vinden ze ook erg leuk.
deze hebben wij ook! Die is echt zo leuk en sets is ook vermakelijk dokter bibber? Daar zit ik aan te denken skipbo blijft erg goed
Skipbo is erg leuk ja! Vooral de jongste is fan, als het aan haar ligt spelen we dat uren achter elkaar. Verder spelen we vooral de spellen die hier al genoemd zijn en wat meer "actieve" spellen (twister, tijdbom spel, etc)
Hotel, Levensweg, Mol erger je niet, Cluedo, rummicub, scrabble, Uno, Halli Galli zijn hier favoriet bij onze 9-jarige. Koloniste van Catan staat in de kast, gaan we doen als we daar een keer de fut voor hebben (en de baby slaapt)
het sprookjesboom spel is hier favoriet, verder idd het dolfje weerwolfje bordspel, labyrint, monopoly jr, disney triviant, kwartet, kezen, yahtzee enz.
Wij hebben van mn schoonmoeder een junior variant gehad van Kolonisten, erg leuk maar duurt niet zo lang. Wij hebben verder Cluedo junior, Ezeltje strekje, Ganzenbord, Huisje boompje, beestje (is nog van mij geweest dus al best wel oud), Bingo spelen wij hier ook nog wel eens.
Wij spelen ook veel van de al genoemde spellen. Daarnaast is spelen we ook: Carcasonne Atlantis Cartagena saboteur
Regenwormen vinden we hier erg leuk! Denk dat je zoon kolonisten van Catan wel leuk gaat vinden ook. Willen wij binnenkort aanschaffen.
Hier ook een grote kleine fan van catan. Lijkt heel ingewikkeld maar na 2x open spelen wilde ze dat niet meer en nu speelt ze gewoon zelf.
Ik vind trouwens zelf regenwormen ook heel leuk En voor onderweg hebben we een carcasonne-dobbelspel. 6 dobbelstenen en een klein blokje met een potloodje. Niet moeilijk of spannend wel vermakelijk voor een dood moment (vliegveld, station, trein... )