Hallo! 2,5 week geleden is er bij mij een te hoog suikergehalte geconstateerd, namelijk 9,5. Nu kon ik pas gister terecht bij de gyneacoloog. Heb een echo gehad, baby lag mooi gemiddeld op groei nog, gelukkig!!!! Nu kan ik volgende week maandag bij de dietiste terecht in het ziekenhuis, dan krijg ik een dieet mee voor 2 weken.. tegen die tijd ben ik 37 weken zwanger! In die week moet ik ook een curve laten maken, (4x op 1dag prikken voor suiker), een week later naar de gyeacoloog, dan 38 weken.. en als het dan goed is mag ik terug naar mijn eigen VK! (wat ik erg hoop!) Ik vind het niet handig dat ik 2,5 week moest wachten voor ik gister terecht kon... de weken tikken door. Wat nou als de baby zich al aandient voor die 38 weken?? Dan zwerf ik ergens tussen vk en gyneacoloog in! En daar voel ik me helemaal niet prettig bij... op z'n zachtst gezegd!
hoi, het klinkt allemaal wel beetje laks ja, ik heb met zo n 17 weken zwangerschapssuiker gekregen, ik liep sowieso al bij gyn ivm te hoog bmi, maar goed bij mij werd dus gelijk glucosetest gedaan, volgende dag diabetisverpleegkundige gezien en moest gelijk metingen zelf thuis gaa doen, twee dagen later naar de dieetiste en omdat ik al te weining koolhydraten binnen kreeg en toch me suiker nog hoog bleef heeft de diabetisverpleegkundige me insuline voorgeschreven en twee weken later moest in naar de internist die me van alles heeft uitgelegd over zwangerschapssuiker....Ik loop nog steeds onder behandeling van de gyn, a.s donderdag een echo om de groei van de baby in de gaten te houden.... Dus als ik mijn verhaal met jou vergelijk , duurt het allemaal best lang bij jou en het is inderdaad al het einde van je zwangerschap...Omdat ik zwangerschapssuiker heb wordt ik bij week 37, 38 ingeleid.. maar denk als je echt suiker hebt je onder de gyn blijft...... hoop voor je dat de tijd snel gaat en je snel terug mag naar de vk Groetjes Corien
Ze denken ook dat er weinig risico is bij mij. Het is pas laat begonnen, de eerste 2x was mijn suiker goed. Dus dat is wel een geruststelling maar ik voel me hier helemaal niet prettig bij. Zit er gewoon 3,5 week tussen de diagnose en naar de dietiste! Ik probeer er zelf al rekening mee te houden met wat ik neem op een dag, zeiden ze gister dat ik te streng ben voor mezelf JA MAAR JA.. weet ik veel, laat me dan eerder dat dieet zien! Ik voel me gewoon aan mijn lot overgelaten voor 3,5 week! Ik wil gewoon het beste doen voor ons kindje!
Ja ik kan me voorstellen dat je je hier helemaal niet prettig bij voelt. Gelukkig ligt je kindje mooi op schema maar ik vind het ook raar dat je twee weken moet wachten op een behandeling. Je kunt nu alvast naar je eetpatroon kijken. Als je bijvoorbeeld ontbijt met zoetigheid dan zou ik dat vervangen voor hartige dingen. Ook je drinkpatroon kun je aanpassen niet te veel melk en vruchtensappen zou ik laten staan en daarvoor in de plaats lightdranken nemen. Je lunch kun je ook aanpassen door zoveel mogelijk zoetigheid te beperken. Bij je avondmaaltijd kun je kijken naar de hoeveelheid aardappelen, pasta en rijst. Niet te veel en meer groente nemen. Op het moment dat je met je dieet begint zou ik ook zorgen dat je je dagcurve gaat prikken. Zo krijg je een mooi beeld van je glucosewaarden ten opzichte van wat je eet. Zo kom je er sneller achter welke voedingsproducten een hoge glucosewaarde geven zodat je die kunt beperken. In het begin zul je denken dat je niets meer mag eten, maar het went en op zich valt het best mee. Ik heb sinds de tiende week van mijn zwangerschap zwdiabetes. Veel sterkte!
Ja bij mij werd ook alles met 34/35 weken nog in gang gezet, terwijl ik met 37 zou worden ingeleid.. Maar goed.. juist vlak voor de bevalling is het belangrijk dat die suikers goed zijn.. anders heb je kans dat die kleine aan het infuus moet.
Ok dank je wel voor de reacties. Ik mag morgen naar de dietiste, ben benieuwd! Ik snap wel dat het heel belangrijk is dat het stabiel blijft. Maar toch, ik blijf het raar vinden dat het zo lang duurt allemaal... het is inmiddels bijna 3 weken geleden dat het bij mij geconstateerd is. En er is nog niks aan gedaan, ik hou er zelf wel rekening mee natuurlijk maar heb wel advies nodig.