Ik weet niet of iemand het herkent.. Maar onze zoon van een jaar kan soms gillen om aandacht. Echt heel schel en hoog gillen.. Niet huilen maar alleen gillen. Heb al geprobeerd om heel zachtjes tegen m te zeggen dat t niet mag en niet leuk is. En boos worden helpt ook niet. Misschien maar negeren als hij zo gilt? Zijn er nog meer gillers?
Ja, hier ook! Vooral als we buiten lopen of in de supermarkt zijn.. Maar eerlijk gezegd moedig ik het juist aan en vind ik het prachtig! Volgens mij ontdekken ze zo ook hun stem en gaat het vanzelf wel weer over... Hier doet hij het tenminste niet uit kwaadheid of tijdens een driftbui.
Hier doet hij het sinds een paar weken ook weer. Echt verschrikkelijk hoog en schel. Ik negeer het dus wel, als ik er wat van zeg dan gaat hij alleen maar harder en langer door en het is echt verschrikkelijk om aan te horen. Maar tot op vandaag vind hij het nog steeds erg leuk en grappig, ben benieuwd wanneer de buren voor de deur staan.
Onze knul deed het ook vrij snel. Keihard gillen als "een meisje". Ik negeerde het, na 3 dagen was hij het meestal weer zat. Na een maand (ongeveer) komt z'n periode weer van 3 dagen en voel ik mijn trommelvliezen klapperen vanwege zijn gegil. Het negeren werkt hier het beste. Maar gelukkig is hij nu ruim anderhalf en doet hij het soms nog . Ach, als hij zich zo kan uitdrukken en hij doet er niemand kwaad mee, waarom niet? Als hij 18 is dan zal hij er wel mee gestopt zijn
Ja, hier ook zo eentje. Hij is ermee begonnen bij de 8 maanden. Soms gilt hij weken niet en dan is het weer een week raak. Ik negeer het gewoon, volgens mij gaat het hem om de aandacht. Veel plezier!
Mijn dochter deed het ook. Dat is dan wel een meisje maar volgens mij is het idd gewoon de stembanden even testen en meteen even proberen of je met al dat gegil aandacht krijgt. Wij negeerden het, ze deed het namelijk vooral tijdens de maaltijd bijv. of als we samen zaten te kletsen.
Ja, hier ook een meisje van net 1 dat al een tijdje echt hard en hoog gilt. Als ze iets niet krijgt, als ze iets niet mag maar ook gewoon om aandacht te trekken... Onze zoon had dat helemaal niet, dat was de rust zelve op die leeftijd. .. Ik denk dat het op de leeftijd van 1 jaar nog niet is om stembanden te testen, toch niet in het geval van mijn dochter. Ze heeft gewoon een zeer luide stem op zich en ze praat enorm hard. Schreeuwen doet ze dan als ze boos is of aandacht wil. Zal wel van het karakter afhangen. Ik doe heel specifiek en luid "SSSSSSTTTTT" en dan kijkt ze eens verbaasd en glimlacht ze. Trouwens, dat stembanden testen doet onze zoon nu ook al enkele maanden. Echt irritant, dan begint hij te gillen, echt als een meisje, gewoon uit het niets. En als ik hem berisp lacht hij en doet hij verder. Ik heb al alles geprobeerd, vriendelijk uitleggen dat dat niet kan, bozer uitleggen dat dat niet gedaan wordt, echt boos worden, hem in de hoek zetten, uitleggen dat mama en papa toch ook niet gillen, etc... Ik negeer het nu gewoon, zal wel overgaan hoop ik.