Ladies, Hoe lang duurt het om aan lenzen te wennen? En hoe weet je of het goede zijn voor je ogen of andere moet proberen? Ik heb nu een week lenzen. Pas voor de 3e keer in vandaag en wil t liefst mn bril weer op. Ik voel ze continu zitten alsof er een haar in mn oog zit. Als ik te lang kijk naar iets word mn zicht wazig en voelen mijn ogen droog aan waardoor ze wat gaan tranen. Hoort dit erbij? Sowieso zie ik met bril beter dat wist ik van te voren maar voel me soms ook wel even stoned omdat mijn ogen aan het wennen zijn Hoelang duurde dit bij jou? En gaat dat haar gevoel in je oog nog wennen?
Ik heb nu ruim een jaar lenzen, maar had voorheen geen bril. Het wennen duurde enkele weken. Vooral het in/uitdoen vond ik lastig. Als je iets voelt zitten in je oog dan zitten ze denk ik niet goed. Misschien verkeerd om? In het begin had ik wel last van hoofdpijn en droge ogen. Sowieso moet je ze ook niet de hele dag indoen in het begin.
Het is mij niet gelukt... Het irriteerde me de hele dag en na twee weken heb ik het opgegeven. Ik heb wel een paar setjes liggen en ik koop ze nu los, dus een avondje uit of een andere reden dat ik wel wat wil zien en ijdel tegelijk kan zijn, dan doe ik ze in.
Bij mij wenden ze redelijk snel, maar heb het wel langzaam opgebouwd indertijd. Elke dag een uurtje erbij. Ik heb nu 30 (!!) jaar lenzen inmiddels en ik zou niets anders willen, zie er overigens ook veel beter mee dan met mijn bril...
Ik heb nu een jaar of 7 lenzen. Ik weet niet precies meer hoe lang ik moest wennen, maar de eerste tijd voelt het idd wat vreemd. Het is idd belangrijk om rustig op te bouwen. Je zou ook contact op kunnen nemen met je opticien. Die kunnen dan even met je meekijken of ze goed op je oog zitten etc. Ik hoor wel van meer mensen dat ze er moeilijk aan kunnen wennen en het niet waard vinden. Ikzelf vind het echt stukken fijner dan een bril!! Zou nooit een vaste bril willen!
Ik heb nu 10 jaar lenzen en ik ben begonnen met harde lenzen. Wat een verschrikking was dat! Ik voelde ze de hele tijd zitten, en met knipperen bewogen ze op en neer. Ik kon er niet aan wennen. Daarna overgestapt op zachte lenzen en die bevallen me prima. Heb er nooit last van, en merk het meteen wanneer ik ze te lang in heb gehad (droge en prikkerige ogen). Dan gaan ze uit en zet ik mijn bril op. Geef je ogen even de tijd om te wennen
Bouw je het wel op? Beginnen met bv 4u, dan 6u ect ect. Het kan zijn dat je droge ogen ervan krijgt, welke soort lenzen heb je? Bij mij duurde het ook een week of 2 voordat ik eraan gewend was, maar inmiddels een aantal jaar verder en nergens last van.
Dit inderdaad! (Ik draag al 20 jaar lenzen) Ik moest toen heel rustig opbouwen, elke dag een uur langer in.
Ik heb nu 12 jaar lenzen, zachte lenzen. Ik heb er nooit aan hoeven wennen voelde en voel ze ook nooit zitten. Maar omdat ik lenzen en bril onderhand zat ben, ben ik me nu aan het oriënteren op mijn ogen laseren
Ik kon ze eigenlijk meteen de gehele dag in zonder problemen. Ik merk wel dat ik richting het einde van de dag droge ogen krijg en er minder mee ga zien, maar dan wissel ik ze 's avonds voor mijn bril of doe het zonder lenzen/bril (kan gelukkig met mijn sterkte nog wel ).
Heb je ze laten aanmeten? Als je wazig gaat zien kan het zijn dat de bolling te krom is, dan kunnen de lenzen niet goed bewegen. Kan ook zijn dat ze niet genoeg zuurstofdoorlatend zijn. Maar kan ook zijn dat je nog gewoon moet wennen, zou beginnen met 2 uur en elke dag 1 of 2 uur langer in houden.
Bedankt voor de antwoorden zo snel! Ik ben bij een goede opticien geweest en moet over een week sowieso terug komen. Opbouwen uhm nee niet aan gedacht eigenlijk heb ze meteen de hele dag in gedaan. Niet goed dus? En hoe weet je of ze verkeerd om zitten? Hij zei wel je hebt geen ronde ogen maar meer ovaal dus met een bril zie je sowieso alles beter en scherper.
Nou zo goed is de opticien niet als hij niet zegt dat je het het beste kan opbouwen Als je een lens verkeerd om/binnenste buiten hebt dan zitten de randjes wat naar buiten. Als je 'm omdraait en dan weer op je vinger doet zie je het verschil wel. Zoiets (maar dit is wel wat overdreven): http://lenzen-vergelijken.nl/contactlens-binnenstebuiten
Nou inderdaad! En dat ze je ook niet hebben verteld wanneer een lens binnenstebuiten zit.. Hier duurde het uiteindelijk 1-2 maanden voor ik ze niet meer voelde. In het begin heb ik altijd mijn bril bij me gehad, zodat ik ze uit kon doen als ze niet meer lekker zaten. Ik heb nu ruim 10 jaar zachte lenzen en zou niet meer terug willen naar een bril!
Hahah nee das wel waar😅 wel 1 van de betere hier normaal. Hij zei alleen de 1e dag dat ik hem mocht ophouden tot eind vd dag. Dat binnenste buiten heeft ie wel uitgelegd maar ik snapte er geen zak van heb t thuis geprobeerd maar zag geen verschil Nouja ik kijk t wel even aan en anders doe ik ze alleen met sporten en zwemmen in.
Mocht je last blijven houden van droge ogen vraag dan eens om extra zuurstof doorlatende lenzen. Sinds ik die heb kan ik ze echt de hele dag in en naar MN scherm kijken (werk op kantoor) zonder dat ik droge ogen krijg
Ik kan zelf alleen maar daglenzen verdragen. Ik heb verschillende soorten maandlenzen geprobeert maar kon er niet aan wennen mijn ogen gingen branden en werden droog. Met daglenzen gaat het prima, die kan ik de hele dag inhouden.
Denk dat het een kwestie van even doorzetten is. Niet dat ik ervaring heb want ik draag geen lenzen maar toen ik voor het eerst een bril kreeg moest ik daar ook heel erg aan wennen.
Aan lenzen moet je wennen, ik heb zelf ook lenzen vond in het begin ook moeilijk om in te doen. na een week was ik er aan gewend dat ik lenzen had