Wennen aan lippenstift?

Discussie in 'De lounge' gestart door Janna, 5 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Mac is niet dierenproefvrij, best iets om rekening mee te houden voordat je een product aanschaft.

Heb geen tip qua merk, aangezien toch iedereen weer anders op merken reageert. Wilde wel melden dat ik lippenstift erg tricky vind als je geen ervaring met make up hebt. Niet alleen het aanbrengen, maar om lippenstift de hele dag mooi te houden kost toch wel ervaring.

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Maar is dit nou een gloss of een lipstick?

En begrijp ik het nou goed dat je een gloss over een lipstick hoort te gebruiken?

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Heb je ervaringstips? ;)

4. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik ben al ruim 20 jaar een diehard make up gebruiker, maar lippenstift is het enige wat ik never nooit draag. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik heb (bijna) alle merken en soorten al geprobeerd, maar ik vind het zo vervelend voelen op mijn lippen. Bbbrrrr, nee, voor mij geen lippenstift.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Oefenen, oefenen, oefenen, net als eyeliner. Lippenpotloodje helpt ook bij uitlopen (wel in dezelfde kleur) en afpoederen met een tissue ervoor.

Maar kan zelf niet tegen lippenstift, kan er gewoon niet aan wennen en heb sowieso geen zin om steeds te checken of het nog wel goed zit :D

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja de glimmende van MAC, die zijn ook mooi. Matte blijven wel wat langer zitten dan de glimmende.

7. AliceK

AliceK Lid

16 aug 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met maybelinne. Zelf gebruik ik al aantal jaren lippenstift van Etos eigenmerk. Deze blijft goed zitten en is niet zo vet. Het bevalt mij prima.

8. Ik smeer een tester altijd op mijn hand..

En doe vaak een lippenstift op met daarover een gloss.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik zou even naar de Etos gaan en je laten adviseren. Het is heel persoonlijk wat je fijn vindt. Ikzelf vindt mat mooi lang zitten. Als ik toch glans wil draag ik maybelline 24h lipstick. Zit als een huis en met de gloss maak je hem glimmend. Net als lipfinity eigenlijk. Tip: als je de kleur aanbrengt wacht dan even met de gloss tot de kleur goed is opgedroogd. Maar pas op dat moment op het bewegen van je mond, anders barst ie. Als je de gloss er dan op doet, is ie soepel en glanzend. De gloss zit er bij.

Andere glanzende lipsticks met veel kleur, vind ik niks. Omdat je constant moet oppassen met eten en drinken. Ook loopt dat bij mij altijd uit en krijg ik een sterretjesmond. Heel charmant 🤓.

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Trouwens een gewone gloss over een lipstick begrijp ik niet helemaal. Zo blijft ie veel minder lang mooi zitten.

11. Louloute

Louloute Niet meer actief

Matte lippenstift zou ik niet doen, die voelen over het algemeen wat droger aan dan de gewone :)
    Ik doe het altijd zo:
    Eerst lippotlood, contour + je lippen helemaal invullen. Kleur moet 100% passen bij je lippenstift, anders neem een doorzichtige en doe je alleen de contour
    Daarna je lippen goed hydrateren met balsem, paar minuutjes afwachten (ik breng dan meestal mascara aan)
    Daarna lippenstift :)
    Qua merk zijn Chanel rouge allure mijn favoriet. Make up forever vind ik ook goed, Mac ben ik iets minder fan van persoonlijk, iig die ik heb geprobeerd voelden te droog aan voor mijn gevoel.
    Van de budget merken ben ik heel tevreden met catrice!

12. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik heb mac en charlotte tilbury lippenstiften en vind ze beiden super fijn! Die van ct vind ik persoonlijk net iets fijner dan die van de mac.

De net iets goedkopere merken irriteren bij mij ook erg en krijg er ook droge lippen van.

Ik draag overigens altijd lippenstift. Ben er gek op :D

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik moet wel lachen om sommige reacties... Moeilijk om een lippenstift op te doen? Kijk als we het dan over een winged eyeliner hebben, ok... Dat is inderdaad moeilijk voor beginners. Een lippenstift op doen kan zelfs mijn dochter van 5 jaar...

En een aanvulling op hoe je je lippenstift mooi houd de hele dag, oliedoekjes, lippenstift en lip pencil meenemen. Als de lippenstift niet meer lekker voelt dan eraf vegen met je oliedoekje, even met een droge tissue de overige olie van je lippen vegen en daarna weer opnieuw de lip rand omlijnen met je pencil en invullen met je stift, klaar:)

14. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Maxfactor 🙂

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik hoor jullie trouwens allemaal over mac, maar is dat hetzelfde als maxfactor?

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Nope.

MAC is een ander merk

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.277
    113
    Ik doe nooit lippenstift op maar als ik dat wrl doe gebruik ik l' oreal echt zacht en fijn, je voelt het niet eens.

Misschien ook nu vast beginnen met vaker je lippen in te smeren om te voorkomen dat ze vrijdag droog zijn.

Volgens mij is het deze
    https://www.douglas.nl/douglas/productbrand_371024.html?d=s&wt_cc4=marin_bid&wt_cc1=&mkwi_dt&pcrid=95664697717&pkw=&pmt=&trac=nl.01p.goo.shopping.nl_pla_top-performer-custom.nl_pla_top-performer-custom.000000&gclid=Cj0KEQjwzpfHBRC1iIaL78Ol-eIBEiQAdZPVKhwYTOPo_Bp9FU5WKwrlVr1iRwSyhJG2Oh9jf0HRkqwaAuoj8P8HAQ

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Het is een lipstick en er zit een losse gloss bij. Je kunt de lipstick ook alleen dragen, die is dan mat van kleur en droogt heel goed op en voelt dan ook niet plakkerig. De gloss blijft wel "nat" vind ik. Die gebruik ik zelf nooit.

Deel Deze Pagina