Wij moeten sinds een week voeden op verzoek. De reden hiervoor is dat als we haar wakker moeten maken ze ofwel halverwege weer in slaap valt en dan gaat de hele fles er niet in. Of ze doet rustig drie kwartier over 100 ml. Dus, voeden op verzoek. Nu is het zo dat ons meisje slaapt, wakker wordt en dan begint te huilen. Samen met dat huilen sabbelt ze op haar handjes, maakt smakgeluiden etc. Dus wat doen papa of mama dan... schone luier en flesje. Maar nu lees ik ergens dat huilen een laat signaal is van honger hebben. Ik voel me echt vreselijk rot nu . Ik laat haar echt niet lang liggen nadien. Ze wordt wakker, ze is altijd bij ons dus ik heb dat direct door want ik heb haar in mijn gezichtsveld. En ongeveer een minuut na het wakker worden begint ze dan te huilen. En dus tegelijk met de andere signalen. Haar flesje krijgt ze dus binnen vijf minuten. Als zij dit zo doet, hoe kan ik het dan fout doen?
oh ja, verder is ze weinig lastig. Ze eet, we knuffelen een tijdje nadien, ze valt meestal op mijn borst in slaap en dan leg ik haar weg. En dan tukt ze er lustig op los, wordt weer wakker en dan hetzelfde. Ik heb dus niet het idee een ontevreden baby te hebben.
je doet het niet fout hoor!!!! overdag huilt mn zoontje niet voor zn voeding. 's nachts hoor ik 'm woelen, ik zet fles in magnetron en binnen 30sec huilt hij. denk dat hij gewoon mega honger heeft dan?
je doet het goed hoor. je kindje wordt wakker en gaat op handjes sabbelelen....ja, dat is trek. Je maakt een flesje....dat duurt altijd eventjes. Ze huilen dan soms ja, het duurt ze dan gewoon te lang Waar het om gaat, is ook dat sommigen mensen op de klok voeden: dus STIPT elke 3 of 4 uur. En dat is dan zo zonde, want die mensen zitten vaak met een huilende baby te wachten tot de klok zegt dat hij/zij weer mag drinken. Dan ben je dus telaat...dan is je kindje vaak te moe om goed te kunnen drinken. maar 2 minuten huilen van "ongeduld" niet hoor, je doet t super!
Oh gelukkig. Blij dat te horen. Voelde me er echt heel rot onder. Wij voeden op verzoek sinds kort. Dat gaat veel beter dan op tijd. Sowieso kan ik met een vaste tijd niet gaan zitten wachten met een baby met zo'n groot verdriet. En soms komt ze eerder en soms later. Ik ga dat schaapje niet nog een uur laten huilen omdat het nog geen voedingstijd is dus ik ben heel erg blij met voeden op verzoek. Zodra ze wakker wordt is het idd sabbelen en meteen huilen. Tja daar kan ik dan ook niets aan doen. Gelukkig zijn er meer die dat hebben dus. We zijn wel overgegaan naar meer flesvoeding. Ze kreeg 100 cc maar volgens haar gewicht moest ze al meer hebben. Ze zal nu zo'n 3700 gram zijn en we konden de laatste dagen echt merken dat ze niet meer voldoende had aan haar flesje. Ze is nu weer veel meer tevreden . Overigens heeft dat geen verandering gebracht in haar manier van wakker worden hoor. Mevroi wordt wakker en doet precies hetzelfde. Geduld is iets wat ze niet heeft . Net als haar moeder trouwens
Ligt niet aan jou hoor. Hier vaak ook geen andere signalen eerst. Wat hier wel helpt is hem bij me nemen. Ik zorg meestal dat t flesje alvast klaar staat (ook voor t indikken van de jhbpm) en als ik hem dan oppak dan stopt hij weer met huilen. Tenzij ht te lang duurt natuurlijk dan gaat hij weer huilen maar hij lijkt dus al geleerd te hebben dat als ik hem pak t eten er snel aan komt.