Wennen aan Neocate.. tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Edr89, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Sinds gisteren heb ik Neocate voeding gekregen. Dochter (bijna 15w) vindt het helaas erg vies. Haar 1e fles heeft ze uiteindelijk wel 110 op (normaal 200, weet dat het veel is maar kleine beetjes al vaak geprobeerd en dat accepteert ze echt niet) en volgens mij was dat pure wilskracht omdat ze zo'n honger had. Ik merkte dat ze daarna wel veel rustiger en beter sliep, dus ik heb wel het idee dat het haar gaat helpen.
    5 schepjes Nutramigen en 1 Neocate drinkt ze wel beter, maar niet erg enthousiast. 4/2 drinkt ze moeizaam en een stuk minder cc dan normaal.

Iemand tips?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik zou blij zijn dat ze 110ml drinkt in plaats van een grote plens van 200.

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Als ze zich daar prettig bij voelt, ben ik daar meer dan blij mee. Zoals ik al zei geef ik ook liever kleinere beetjes. Echter blijft ze overduidelijke hongersignalen geven en zelfs huilen van de honger, maar als ze hapt dan laat ze gelijk weer los omdat ze het vies vindt. Gevolg: een meisje dat niet kan slapen van de honger maar niet kan drinken omdat ze het vies vindt en honger heeft. Negatieve spiraal.
    Als ik haar na kortere tijd weer een fles aanbied, wil ze hem nog niet. Dat was ook bij de Nutramigen het geval (die ze wel lekker vindt) Uiteindelijk krijgt ze dan veel te weinig binnen. We hebben het echt al vaak geprobeerd en overlegd met de kinderarts.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mengen en steeds minder Nutramigen en steeds meer neocate?

5. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    hier ook in het begin gemengd bij mijn dochter toen. zij nam heel snel genoegen met de neocate gelukkig.ik zou ook steeds minder van de oude voeding en steeds meer neocate doen. mijn ervaring is dat ze best snel wennen maar dat ze het in het begin even vies vinden

6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Bedankt voor de reacties! Op advies van de logopediste doen we de overstap langzaam. Inmiddels gaat het redelijk met 4 schepjes Nutramigen en 2 Neocate. Ze zit ook in haar 4-maandensprong wat het drinken ook moeilijker maakt (alles om haar heen is veel interessanter en het is helemaal niet leuk dat je tijdens het drinken geen geluidjes kan maken haha. Dus kiest ze maar voor geluidjes maken..) Hopelijk over een paar dagen over naar 3 schepjes. Komt goed!

Deel Deze Pagina