Zoontje weigert nutramigen

Discussion in 'Flesvoeding' started by honeyy, Apr 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoi!

4 januari zijn wij gestart met nutramigen, vanwege verdeling kma. Hij huilde 13 uur per dag. De andere 11 sliep hij snachts. Hij accepteerde deze voeding meteen zonder problemen. Maar nu sinds een paar weken is het ellende!

Hij drinkt een beetje en gaat weg draaien, kokhalzen etc en pakt hem pas als Hije echte honger heeft. Sommige dagen zit hij op 7! Flessen. Op advies van CB de flesSen gaan maken met slappe rooibos thee. Dit ging een par dagen goed maar sinds gister pakt hij ook die niet meer.

6 juni kunnen we pas voor de provocatie test. Maar dit sloopt een beetje. Snachts komt hij nu dus ook om de 2 - 3 uur voor 100 cc oid

Ik ben in staat een flesje gewone voeding te geven. Mijn gevoel zegt dat dat hem beter vult en Hij over de allergie geen is. Mja ik ben geen dokter.

Jullie advies , tips oid?

Thanks!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Speelt er niets ander zoals spruw?

Ik zou niet zonder overleg gewone flesvoeding geven. Je kan wel bellen en vragen of je eerst thuis mag provoceren, maar je kunt niet zomaar zeggen of hij erover heen gegroeid is. Het is immers logisch dat er nu geen klachten meer zijn, hij zit op speciale voeding.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Krijgt hij nutramigen lgg of puramino? In het eerste geval zou het net kunnen dat hij zwaardere dieetvoeding nodig heeft (lgg is nog niet helemaal koemelkvrij).

4. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Dat is ook weer zo. Ben beetje radeloos zeg maar. Hele dagen gaan alleen maar om hem fles te geven. Over 1 fles (200 cc) doet hij 1.5 uur!

Geen spruw. Hij eet alles ( vers fruit, en op advies van cb soms met zo'n babyliga & sap) gewoon goed..

5. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Hij krijgt nu LGG. Maar het is wel goed gegaan.. zijn eczeem is nu ( wel met div hormoonzalf) ook eindelijk weg.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar het zou best kunnen dat hij niet wil drinken omdat zijn lijfje toch weer begint te reageren op de verknipte koemelkeiwitten.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Dat zou inderdaad heel goed kunnen, het gedrag wat je beschrijft herken ik van mijn dochter, was toen gelijk over met andere voeding.

Een andere mogelijkheid, al is hij daar wel wat jong voor, is dat hij gewoon genoeg heeft van de melk, dat hij liever andere dingen eet.
    Je kunt proberen hoe het gaat als je van de eerste fles een bordje pap maakt, misschien vindt hij dat veel leuker/lekkerder. En dan verder niet veel flessen meer; nog 1 in de middag en 1 's avonds. Dan zit je op zo'n 600 ml melk per dag, als je wat meer ander drinken geeft dan is dat verder prima.

8. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Is het toen ook weken goed gegaan met nutramigen? Toen we die ginge gebruiken hadden we voor het weekend om was al een kind wat minder huilt.. het huilen is nu gelukkig niet zo veel als in het begin maar nog wel genoeg aanwezig zeg maar.

Hij wil alleen uit de hand eten. Iets met een lepel niet. Alleen raadde het cb uit de hand / rapley eten nog af omdat hij veel te jong is. Gister heeft mijn oma, heb een baby liga gegeven. (Ik was daar niet bij ) wat stond 4 maanden op. Heel lief bedoelt van dr maar ze was even de allergie vergeten. Die heeft hij helemaal op zijn gemak opgegeten..

9. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Ik heb de kinderarts gebeld en dit gezegd 🙈 mag over uurtje al langs komen, over hoe en wat. Ben benieuwd waar ze mee komt. Toen ik het corige keer aangag kwam het huilen / slecht slapen & drinken door zijn eczeem zei ze..

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar de eczeem komt toch van de kma? Dus komt het huilen toch ook van de kma? :(

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hij is van oktober, toch? Dus is hij bijna 6 maanden? Helemaal niet te jong voor Rapley dus. Hij kan prima stukken fruit/groente uit de hand eten. Zeker omdat hij dit zelf al aangeeft.

Sap door het fruit zou ik dan weer niet doen. Citrusvruchten kunnen de darmen prikkelen, het wordt aangeraden daarmee te wachten tot 9 maanden.

Ik zou ook zeker kijken naar de 100% koemelkvrije voeding.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Advies bij rapley is vanaf 6 maanden, maar volgens mij ook omdat het idee erachter is dat je 6 maanden uitsluitend bv geeft.

Rond de 6 maanden kan je prima stukjes aanbieden, zeker als hij dat juist wel wil. Zoiets kan, afhankelijk van het kind, dus ook eerder.

13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Wat heeft de kinderarts gezegd?

Is het niet zo dat hij zwaarder geknipte voeding moet? Iets als Puranimo of zelfs Neocate? Mijn zoon "lustte" de Pepti niet, maar dat kwam omdat die melkeiwitketens nog te groot waren. En eczeem kan ook een symptoom zijn.

Mijn zoon krijgt nutramigen Lgg vanaf 10 weken en hij vindt zijn melk nog erg lekker. Iets té lekker zelfs.

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Het kan goed dat hij toch nog reageert op deze melk. Hier heeft zoon maanden op de nutramigen LGG gezeten en wij dachten dat het goed ging. Totdat bleek dat zijn groei enorm afboog van +2 naar -1 lijn. Hij is toen op volledige koemelk vrije melk gezet.

De liga voor 4 maanden is koemelkvrii (althans als dit nu nog steeds zo is)

15. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Bij de kinderarts niet veel wijzer geworden. Volgens haar is nutramigen lgg de beste en is er niks anders. Ondanks dat hij weigerde was hij volgens haar goed aangekomen (400gr in 1 maand), rapley mocht echt niet en moest echt pureren, omdat hij de lepel ook niet wilt, moet ik met hem naar soort logopedie (??) Weet nog niet of ik dat wel nodig vind. zodra hij iets in zijn hand kan pakken, gaat het naar zijn mond. We moeten maar kleinere flessen aanbieden en doortobben tot juni.

De eczeem kwam volgens haar ook niet door de kma. Staat niet in verband. 🤔

Antje; M. Is ook aan het afbuigen. Nja, niet echt naar beneden maar voorheen ging zijn lijntje mooi omhoog nu buigt hij volgens cb du af. Cb is er niet blij mee & kinderarts vind het goede groei.. uhh... wat is het nou haha.

Rapley; gaat dus best goed. Niet geluisterd en vandaag stuk bloemkool gegeven. Dat gaat echt op. Alleen die fles blijft een probleem.. afgelopen nacht maar 3 flessen gegeven van 100. KA zegt laat snachts maar mopperen, kan toch niet als hij honger heeft.. of hem eens uit logeren doen zodat ik kan doorslapen maar daar los ik het probleem niet mee op.

Wat een gedoe. Wil zo graag ons mannetje helpen.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Nutramigen gg bevat nog steeds koemelk. Nutramigen puramino en neocate bevatten beide geen koemelk meer. De smaak is wel viezer, maar misschien heeft hier of op mp een pot over? Dan kan je het proberen. Is ook zo te koop, maar duurder dan nutramigen lgg.

Kea en eczeem kunnen los van elkaar staan, maar ook verbonden zijn. Een symptoom van kea kan nl eczeem zijn.

Waarom zou rapley niet mogen? :(
    Over 2 weekjes is hij 6 maanden? En tussendoor kan je altijd kijken of je een keer met ern lepel wat eten kan aanbieden.

17. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je kinderarts kent er helaas niks van. Heb je haar niet gevraagd naar nutramigen puramino dan?

18. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Wel gevraagd maar had geen meerwaarde, en dat zou niet veel veranderen. Ook niet omdat het eerst wel goed ging met de lgg en dus zou moeten betekenen dat die voldoende is.

Raket mag dus niet omdat hij nog geen 6 maanden is. Kreeg vandaag nog een mail dat ze wel wilt dat ik met hem naar logopedie ga en daar laat kijken of hun misschien weten of erachter kunnen komen waarom hij niet van de lepel eet. Alleen twijfel ik nog om dat te doen. Mijn gevoel zegt dat er niks mis is met zijn mond oid omdat hij dus wel uit de hand eet.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    :$ Zo die kan heeft weinig verstand van kea!
    Als een dieetvoeding als pepti of nutramigen lgg eerst goed gaat en later niet dan betekend dit juist dat er sprake is van kea en dat die voeding niet goed genoeg meer is.

Dietvoeding als nutramigen lgg bevat eiwitdeeltjes waarbij je hoopt dat het lichaam dit niet als eiwitdeeltjes herkent. Echter in een aantal gevallen herkent het lichaam het eerst niet en dan juist weer wel. Dit betekend dat deze voeding niet langer geschikt is voor dat kindje en je een stap verder moet. In jullie geval koemelkvrij.

20. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik blijf bij mijn stelling dat ze er helaas niks van kent. De site van Nutramigen geeft de meerwaarde toch echt aan: De voordelen van Nutramigen met LGG en Nutramigen PURAMINO | nutramigen . En eerst verbetering en dan weer slechter is toch echt wel een symptoom van die nood aan zwaardere dieetvoeding. Echt, waar halen die mensen hun informatie toch vandaan?

Share This Page