Mijn zoontje wordt in mei 2 Nu een aantal dagen als ik hem s'avonds op bed breng gaat ie huilen Wel een uur lang Heb het idee dat ie niet op bed wil Hij gooit zijn knuffel uit bed en gaat staan ZIjn er nog meer moeders die dit ook hebben gehad met hun zoon of iemand een idee wat dit kan zijn? Als ik bij hem op de kamer ben is het goed zodra ik wegga begint ie te huilen
Hier ook gehad, middagslaapje afgeschaft en klaar was kees. Ze was gewoon niet meer moe genoeg om te gaan slapen 's middags (ze is net 2 weken geleden 2 geworden).
Milan kreeg rond z'n 2e verjaardag wel eens nachtmerries en hij was bang voor dingen die er niet waren (hij had het altijd over een tijger onder z'n bed die kabouters op at). Zou zoiets het niet kunnen zijn? Wij hebben de tijger buiten gegooid en toen ging meneer weer goed slapen .
Mijn jochie ging rond de 2 jaar ook muiten met het slapen gaan. Na 3 weekjes doorzetten was het ergste ook weer over. Middagslaapje weigerde hij ook, maar hij had het echt wel nodig. Die doet hij nu nog steeds 3a4 dagen per week. Dus het was gewoon even een fase..
Van wat ik om me heen hoor gaan ze rond de 2 jaar rommelen met slaapjes zowel in de avond als de middag. Maar meestal zijn het periodes. Hier wisselt het ook hoor, de ene keer is ze zo vertrokken en soms doet ze er wat langer over. Ligt er ook een beetje aan hoe lang ze in de middag geslapen heeft. Hoelaat gaat je zoontje naar bed?
Laat je hem dan ook een uur in bed huilen? Als dat zo is vind ik het persoonlijk heel sneu. Dromen ontwikkelen meer, de laatste kiezen kunnen doorkomen, allerlei angsten kunnen zich ontwikkelen.... Ze huilen niet voor niks hoor.... Hier was het bij de oudste angst voor wolven die een tijdje duurde en bij de jongste nu dromen en niet moe genoeg zijn. Dan halen we haar nog even uit bed tot ze zelf aangeeft moe geneog te zijn. Dat is dan meestal een uurtje later....Het is een periode waarin ze toch een beetje steun en warmte nodig hebben....
Ons mannetje gaat om half 8 naar bed Gisteravond dus weer huilen hebben we hem idd uit bed gehaald en na een uur weer op bed toen nog heel ff huilen en daarna in slaap gevallen Kwart voor 3 was ie weer aan het huilen Ff getroost en gelukkig ging ie toen wel gelijk slapen Aan de ene kant denk ik dat je ze ook niet te vaak van bed moet halen Dit went en dat hebben ze snel genoeg in de gaten Als ik huil word ik er wel vanaf gehaald