Over een maandje moet ik weer werken en gaat ons mannetje 3 of 4 dagen in de week naar een oppas moeder. Wij gaan er morgen kennis maken want wij kennen haar ook nog niet (is de moeder van een vriend Van m'n man). Hebben jullie tips hoe ik mij het beste kan voorbereiden deze maand en hoe ik ons zoontje kan laten wennen? Hij is nu bijna 3 maanden dus 3,5 wanneer hij daar naartoe zal gaan. Hij krijgt bv en wil gaan kolven. Heb al een klein voorraadje in de vriezer en uit de fles drinken gaat ook wel redelijk, hebben het een aantal keer geprobeerd. Hoe doen jullie dat in de ochtend zonder een vast ritme te hebben? De ene keer slaapt hij snachts 7 uur en de andere keer 5 uur dus qua tijden zit er hier totaal geen regelmaat in. En hoe bereiden jullie je voor qua spullen die jullie meegeven met de baby?
Ik geef geen bv dus daar kan ik je niet mee helpen, maar wij doen het zo/hebben het zo gedaan bij de oppas(SM) Ze gaan ook nog naar het kdv, maar daar hebben ze alles - eerst 2* een halve dag wennen - bij oma ook nog een keer 1 hele dag wennen (voor haar gemoedsrust ) - bedje/kinderwagen/wipstoeltje/box staan daar. ( had SM nog staan of hebben wij aangeschaft via MP) - speelgoed etc heeft SM ook nog allemaal, anders zou ik daar ook waar neerleggen. - er ligt voor beiden een pak luiers. Grijpt ze nooit mis Wij hebben een extra luiertas, die geven we 's ochtends mee, hier zit in: -flesje -poedermelk (zal bij jou bv zijn) - schone kleding voor de kleine ( voor de oudste ligt er een vast setje, die groeit niet meer zo hard) - oppasboek(fles tijden/slaap tijden/luiers kunnen hierin genoemd worden) Was 1, bij de Zeeman Erg handig! Ik vind alleen de voedingstijden belangrijk, maar de rest is ook leuk voor later. Voor de oudste geven we alleen fruit mee, de rest heeft SM zelf. Wat betreft die tijd van de voeding, je geeft gewoon bij binnenkomst door hoe laat de laatste voeding is geweest, kunnen ze daar rekening mee houden
Oh, en totdat ik ging werken hier ook geen ritme, maar omdat hij ineens 4 dagen op een bepaalde tijd qaakker gemaakt werd/ aangekleed etc zat het ritme er met een week in, haha!! Wat ik persoonlijk echt handig vind is dat alles ook bij mijn schoonmoeder ligt. Geen gesjouw met bedjes/kinderwagen etc. Het is 's ochtends al hectisch genoeg, en als kind lief een paar maanden is, is het tillen van de maxi cosi al een hele opgave
Is alleen lastig want de ene keer slaapt hij snachts bijvoorbeeld 4 uur achter elkaar en soms 6-7 uur. Dus we hebben daardoor nooit dezelfde tijden op een dag qua voeden en slapen.. Weet niet of ik hem dan in de ochtend voordat ik me Klaarmaak wakker moet maken voor een voeding?