Hai we zijn ondertussen alweer een week verder en ik weet niet hoe we dit het beste kunnen doen en stel me vraag hier omdat ik advies wil. wat kan ik er aan doen om onze baby 4 maanden een uur later naar bed te laten gaan, normaal was het tussen 18:30 a 19:00uur gebadderd en een fles op bed maar nu 18:15 is echt tot het langs wat ik kan rekken!! ze valt echt om van de slaap ik voed altijd op verzoek en er zit een kleine lijn in m.b.t. vaste tijden maar zo ie zo laat ik haar altijd wakker worden, dit is ondanks het uur verschil gewoonlijk om 07:00uur de vraag gaat dus echt over hoe ik weer de 'oude' tijd terug krijg
Als ze een duidelijk ritme heeft, maar die op "verkeerde" tijden valt, dan kan je er zeker wat aan doen. Begrijp ik het goed dat jullie haar bedtijd wat later willen hebben? Dan zou ik het zo aanpakken: Elke 2 à 3 dagen de bedtijd 10min later dan normaal doen. Ze valt nu om van de slaap om 18.15 zeggen jullie (logisch, aangezien ze normaal niet later dan 19.00 in bed lag met zomertijd = 18.00 wintertijd). Dan zou ik beginnen met bijvoorbeeld 2-3 dagen om 18.00 naar bed. Dan kan ze weer wennen aan op tijd naar bed te gaan, voordat ze oververmoeid is. Dan 2-3 dagen om 18.10 naar bed. Dan 2-3 dagen om 18.20 naar. Etc etc etc, totdat je de gewenste tijd te pakken hebt. Als het goed is went ze zo langzaam aan de nieuwe tijd, zonder oververmoeid te raken. Het is even aanpoten, want je bent dus best een tijd bezig voordat je de gewenste tijd te pakken hebt. Even lastig dus, jammer genoeg geen "quick fix". Maar zo heb je wel de grootste kans van slagen. Succes!