Nou de titel zegt het al. Ik ben een klein beetje gefrustreerd! Mijn kleine krijgt al meer dan 1,5 maand 's ochtends een fruit en 's avonds een groente hapje aangeboden. Hij krijgt nu nog maar 4 flessen op een dag. Maar hij eet misschien 1 a 2 hapjes maximaal en dan gaat die de lepel wegdrukken en wil hij niet meer! En vies kijken dat hij doet. Ik heb potjes geprobeerd en ook zelf gemaakt, maar bij allebei hetzelfde. Heb ik gewoon zo'n eigenwijze drol, want ik lees hier toch dat de kindjes het allemaal zo lekker vinden En dan zeggen ze op het cb dat die naar 3 flessen moet en dan lunch = brood, warm eten 's avonds.... Gaat een beetje moeilijk als ik er al geen fruit- groente hapje in krijg..... Hebben jullie tips?? Groetjes
kun je niet een heel melkig hapje maken? dus fruit met melk. is het probleem denk je dat hij niet van een lepel wil eten, of dat hij de smaak niet lust? als het het eerste is kun je bijvoorbeeld een soort 'smoothie' in een flesje maken. dus gepureerd fruit met melk. of zelfs groente erdoor. en als het de smaak is misschien een soort pap op basis van melk met groente en of fruit erdoor. als hij op die manier een beetje gewend is gaat normaal eten daarna misschien beter?
Dat heb ik nog niet geprobeerd om er wat melk doorheen te doen. Maar hij mag maar 800 cc opvolgmelk hebben per dag. Moet ik er dan wel opvolgmelk doorheen doen?? Maar als hij niet van de lepel kan/wil eten hoe krijg ik dan voor elkaar dat hij dat wel kan straks?? Bedankt.
hoe oud is hij? vanaf een maand of 7 mag je ook wat gewone melk door het eten doen. maar ik zou beginnen met de opvolgmelk. ik zou blijven proberen te geven van een lepel. hopelijk went hij er dan op een gegeven moment aan...
Hoe oud is je zoontje? Vaak zijn ze voor 6 maanden nog niet toe aan bijvoeding. Het is iig niet nodig! Als hij ouder is dan 6 maanden, geef hem dan eens gewoon een stuk peer of banaan in zijn handje en kijk maar wat hij er mee doet! Je kan hem ook een broodkorst geven en daar lekker op laten sabbelen. Hier at mijn zoontje met 6 maanden een korst en 3 weken later een boterham. Sommige kinderen willen gewoon geen prutje van een lepel gevoerd krijgen! En met welke leeftijd "moet" je naar 3 flessen van het cb? Ook na 6 maanden en bij het begin van bijvoeden halen ze daar nog veel te weinig voedingsstoffen uit en heeft een baby zeker nog 500cc melkvoeding nodig. Bijvoeding is slechts BIJvoeding!
voedingsstoffen uit groente en fruit worden niet goed opgenomen als ze genuttigd worden met/vlak voor/vlak na melk!
Mijn zoontje is 6.5 maand nu. Op het cb zei de arts dat hij dan zo snel mogelijk naar 3 flessen moest en dan fruit-, groentehapje en lunch... Terwijl hij nog 5 flessen kreeg. Nu krijgt hij er dus 4 maar dat gaat wel goed en ik wil dat ook nog niet minderen, aangezien hij het nu met een beetje geluk 4 uur volhoudt tussen flessen..... Ons kleine hongerwolfje (alleen met melk dan he ) Ik heb hem ook een stukje brood gegeven vandaag en daar heeft hij gewoon wel op gesabbeld. Maar als ik hem een stukje fruit zou geven bijv. appel ofzo, moet dat dan eerst gekookt worden? Anders is het zo hard. Hij heeft ook nog geen tandjes Groetjes
Appel is inderdaad vrij hard. Mango en (stoof)peer en banaan is een stuk zachter. Appel kookte ik vaak een minuutje. Max hoor, anders wordt het moes! Je zal trouwens verbaasd staan hoe goed ze kunnen kauwen, daar hebben ze helemaal geen tanden en kiezen voor nodig! Hier ook begonnen zonder tanden en hij heeft er nu 1,5 waarmee hij heel goed stukjes af kan happen, maar voor kauwen heb je ze niet nodig. Enne, dat cb lekker laten praten. Kijk gewoon naar je kindje en laat pas een fles vallen als hij daar aan toe is, dat hoeft nu nog helemaal niet! Hij gaat vanzelf eten!
Wat zogelukkig zegt...lekker kijken hoe hij het doet! Appel kan je trouwens ook raspen! Heb ik als tip gekregen van de diëtiste van Finn.