Wennen basisschool, wanneer informatie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RobinBird, 13 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Onze dochter werd in de voorjaarsvakantie 4. Ongeveer 4 weken van te voren is er een overleg geweest, omdat het op de opvang niet lekker ging. Erg grenzen aan het opzoeken, niet lekker in haar vel enz. De twee weken voor de voorjaarsvakantie is ze 2x per week een ochtend gaan wennen.

Na de vakantie gestart met 5 dagen school en nieuwe bso, maar na 2 weken veranderd naar 4 dagen school. In de weekenden was ze niet te genieten en de nachten werden nog slechter (doorslapen is hier sowieso al uniek). Nu werd het echt meerdere keren per nacht.

Ze neemt alles op, elk detail en is slim, loopt ook voor. Juffen hebben haar goed door en ze doet het super! Haar gedrag van de opvang heeft ze kort laten zien, maar ze was enorm toe aan nieuwe prikkels, uitdaging. Wel blijft ze tot de zomervakantie de woensdag lekker thuis. Na de zomervakantie kijken we wel weer. Nu genieten we van dit ritme wat voor ons werkt.

Ik zou het dus echt eerst even aankijken en dan een plan maken als het toch te veel blijkt te zijn.

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Spannend!

Hier mn jongste die begin september 4 word!
    Hij mag gelijk meedraaien na de grote vakantie.
    Geen wendagen niks, nu ken ik mn zoon en hij komt regelmatig in school want ook zit de psz daar maar hij moet altijd even wennen, tandarts drama de 1e x maar half jaar later dus niks aan de hand. Hetzelfde met het cb ook drama 2e x niks aan de hand.
    Laatst oogarts dacht zal het voor zijn dus ben ik een aantal dagen daarvoor er heen gegaan rondje wachtkamer het hem gezegd en wat denk je paar dagen later niks aan de hand.

Heb dus school aangegeven dat ik voor de vakantie wel wendagen wil want drama op dag 1 wil je voor je kind niet maar ook voor jezelf en de leerkracht niet. Als hij wendagen heeft kan ik hem in de zomervakantie voorbereiden.

Toevallig belde ze voor een intake gesprek dus eind juni heb ik dat. Zij zou ook overleggen over die wendagen.

Ohhh en als het je eerste is dan is het helemaal spannend weet nog dat ik bij m'n oudste echt het gevoel had van nu veranderd er alles en dan nog een juf zei van het is wel de bedoeling dat hij alle dagen komt haha maar trust me je zit zo in het ritme.
    Met mn 2e kan ik niet wachten hij is er zo aan toe.

Succes daar!

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    @RobinBird heb je inmiddels al wat gehoord van school? De reden dat je nog niets hebt/had gehoord is denk ik dat ze de formatie meestal pas rond deze periode rond hebben. Eerder wisten ze dus sowieso niet in welke klas ze kwam.
    Hier komen de kindjes die na de zomer starten 1 middag wennen voor de zomervakantie, als alle kleuterklassen gaan wennen in de nieuwe groep.
    Ik zou ook gewoon starten met 5 dagen en mocht het niet gaan, hoor je dat wel van de juf. Mijn zoontje sliep nog zeker 3x per week ruim 2uur smiddags, dus dacht; die gaat denk halve dagen. Maar hij is een maand voor zn verjaardag al gestart en hij is nog geen enkele keer thuis gebleven ;)
    Hier had ik het kennismakingsgesprek pas nadat hij enkele weken op school zat, zodat ze ook een beetje wat over hem in de klas konden vertellen. Gesprek was met juf en ib’er.

Deel Deze Pagina