Mijn zoon is vandaag voor het eerst naar het KDV gegaan. Ze doen hier niet aan wennen overigens, dus in principe zou hij gelijk een hele dag gaan, ware het niet dat ik vanmiddag ergens met hem naartoe moet en hem dus tussen de middag heb gehaald. Sinds ik hem heb opgehaald is het aan 1 stuk door krijsen. Hij is totaal overstuur/over de rooie. Alleen bij mij lukt het me om hem iets kalmer te krijgen. Hoe reageerden jullie kindjes op de eerste kdv bezoeken? En hoe lang duurde het voordat ze een beetje gewend waren? Groetjes
Bij ons was ze vooral heel erg moe na het kdv. Ze is al gaan wennen met 10 weken, dwz halve dag ipv hele. Behalve moe, merkte ik niet veel aan haar. Maar ik moet zeggen dat we in het begin erg geluk hebben gehad, want er waren toen vrij weinig kindjes op de groep en de andere kindjes van de groep waren al wat ouder en konden zichzelf al wat meer redden. Dus als ons dochtertje het moeilijk had, was er wel snel een leidster bij. Als ik nu kijk hoeveel kleine babytjes er zijn, zal dat denk ik helaas wel anders zijn. De leidsters hebben natuurlijk ook maar 1 paar handen..
Ik vind het wel erg vreemd dat ze niet aan wennen doen... Het is nogal wat, voor je kindje om ineens een hele dag in een vreemde omgeving te zijn. Maar ook voor jou lijkt het me prettig om eerst een paar keer te wennen. Hopelijk gaat het snel beter.
Hier is ze eerst een halve dag wezen wennen. Sinds 2 weken gaat ze voor het echie. Gelukkig in de vakantieperiode waardoor er minder kindjes zijn en ze dus rustig aan alles om zich heen kan wennen. Ze was hier ontzettend moe. Eenmaal thuis kon ik haar gelijk in haar bedje leggen. Dat wordt nu weer minder omdat ze beter gaat slapen op het KDV.
Gisteren heeft het krijsen bijna 1.5 uur geduurd. Echt zo zielig vond ik het, want hij was compleet overstuur! Daarna heeft hij geslapen als een roos. Vandaag gaat hij een hele dag. Ik ben erg benieuwd hoe het vanavond gaat als hij weer thuis is.