Dinsdag gaan we voor het eerst met Twan naar het kinderdagverblijf! Hij gaat dan van 9 tot 11, om te wennen. Ik gan dan mee, en na een poosje ga ik weg. Hebben jullie nog handige tips, waar ik bijvoorbeeld op moet letten? Het is de bedoeling dat hij vanaf 6/11 twee ochtenden gaat.
Kort en bondig afscheid nemen als het tijd is om te gaan, duidelijk zeggen dat je hem straks weer komt halen, niet blijven hangen en in geval van verdriet de leidsters laten troosten. Hoe moeilijk ook, maar er omheen blijven hangen werkt voor niemand.
Blijf niet te lang hangen, dat maakt het voor hem alleen maar moeilijker. En inderdaad kort afscheid nemen. Daarnaast, plan even iets voor jezelf zodat je niet thuis in je eentje gaat zitten denken hoe hij het heeft! Al is het even een bakje koffie bij de buurvrouw of zoiets. Succes!!!
Uit ervaring spreek ik dat het meer wennen voor jou zal zijn, dan voor de kleine. Mijn dochter heeft nooit last gehad dat ik vertrok.
Bij mijn dochter werkte het als ze aan een activiteit (aan een tafeltje) werd gezet. Kleien, puzzelen oid. Dan was het prima dat ik wegging. Zij was trouwens 3 toen ze van kinderdagverblijf wisselde. En het is inderdaad moeilijker voor de ouders dan voor het kind.
Dat laatste denk ik ook wel Ik denk dat Twan het heel leuk zal gaan vinden, hij is erg open en vrolijk, en houdt erg veel van spelen. Dragen ze daar trouwens sloffen binnen?