Eerste schooldagen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lov23, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nog even en dan gaat ze.......superleuk maar ook weer zo'n stap he. Maar ze mag dan 5 dagen voordat ze 4jaar wordt al gaan. Nu bedacht ik me net...als e dan jarig is na die eerste week ga je dan eigenlijk al uitdelen op school?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee, tenminste ik deed dit niet.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

nee dat is (meestal) niet de bedoeling.
    Dochter starte ook voor haar verjaardag, maar was vrij op haar verjaardag dus dat kwam mooi uit.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat dacht ik ook al....anders is hebenist een beetje gek als iedereen dat zou doen hè hahahahahaha

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou waarom niet?
    Kijk, als ze nu in de zomervakantie jarig is geweest, dan niet (vieren ze het ervoor). Maar zij is echt op een schooldag zelf jarig, begrijp ik..?

6. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hier werd het aan de ouders/kinderen overgelaten. En sommige kinderen deden het inderdaad wel, maar de meeste niet. Er gebeurt al zoveel die eerste tijd, dan ook nog die extra aandacht erbij rondom verjaardag is niet voor iedereen zo makkelijk.
    Onze oudste heeft het ook niet gedaan. Taalde er zelf ook niet naar, dus makkelijk :)
    Anders vraag je gewoon even aan de juf wat gebruikelijk is op de school van je dochter.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hebben even op school geinformeerd hoe andere ouders dat deden :)

maar onze kleuterjuf zei.. meeste ouders doen een afscheid/verjaardag op de psz/kdv
    en dan de eerste schooldag laten ze gewoon de eerste schooldag
    die is al spannend genoeg zonder dat je voor de hele klas op je stoel moet staan en iedereen voor je gaat zingen.

dus wij zijn daar gewoon in mee gegaan :)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja idd.......ik ga het ook zo doen......

9. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Spannend! Leuk hoor, zo'n mijlpaal. Ik zag op pinterest.nl van die leuke foto's van kindjes met een soort (school)bordje met daarop eerste schooldag groep 1 en op de laatste dag het zelfde bordje, zelfde setting...met laatste dag groep 1. Wel erg leuk om dan het verschil te zien... Misschien een ideetje. Tuurlijk maak je foto's de eerste dag, maar dat van diezelfde setting vond ik wel grappig...
    Veel plezier voor je dochter op school!
    En wij hebben wel getrakteerd volgens mij, maar doe lekker waar je je goed bij voelt:)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je! We mogen nog even genieten...over een maandje is het dan zover.....spannend!

Deel Deze Pagina