Mijn dochter van 2,5 is al een paar dagen verkouden. Gisteren eind vd middag (na een dutje) voelde ze heel heet aan en had ze 39.3. Haar amandelen (en gehemelte enzo) waren vuurrood. 's-avonds was het opgelopen naar 39.9 (dus zetpil voor de nacht gegeven). Ze dwarrelde wel gewoon rond maar wou weinig drinken en helemaal niet eten. Ze gaf niet echt een "ik ben ziek en zielig" gevoel af. Vanochtend was ze vroeg wakker en was haar temp 38.3. Af en toe hangen op de bank en gewoon spelen. Nog steeds wou ze niet eten en maar weinig drinken. Na een slaapje vanmiddag had ze ineen allemaal rode vlekjes in haar gezicht, hals, nek en op haar romp. Eigenlijk overal behalve op haar armen en benen (dus ook in haar liezen en op haar vagina). Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? 5e en 6e ziekte heeft toch een ander ziekte verloop?? Bekijk bijlage 314362
6e ziekte is eerst paar dagen koorts en dan dat soort vlekjes 5e ziekte is eerst vlekjes en daarna koorts. Onze zoon heeft ook 6e ziekte gehad. Hij had de bmr van gehad en de volgende dag hele hoge koorts. Eerst dacht ik dat het door vac kwam. Koorts hield paar dagen aan en toen indd die vage vlekjes/spikkeltjes. De koorts zakte na een dag of drie en die vlekken hielden een goede week aan. Pas twee weken na eerste dag met koorts was hij weer de oude.
Roodvonk? Overigens.. Onze huisarts beweert in tegenstelling tot veel sites op internet dat het echt flink besmettelijk is en dat je er zonder AB een week of 6 goed ziek van kunt zijn. Ik bracht een gezond kind naar de bso en werd om 12 uur gebeld dat ze e echt opgehaald wilde worden. Half 2 was ik thuis en ze huilde dusdanig dat ik om half 3 bij de huisarts terecht kon. Receptje AB mee 2 dagen later was het al weer een heel stuk beter...
Ik denk ook roodvonk.. Onze dochter had het paar weken terug ook maar was er niet heel erg ziek van..
Pff die van ons wel.. Lag te huilen van de buikpijn en als je naar d'r wees ging ze nog even 2 tandjes harder. En ook flinke koorts. Mocht ook pas PCM geven nadat we naar de huisarts waren geweest. Maar gelukkig werd het na de eerste dosis AB en een pcmtje al echt heel snel minder.
Mijn zoontje heeft denk ik nu roodvonk maar nog geen vlekken op zijn lichaam wel al een aardbeientong en een knalrood gezicht en koorts ik moet zo naar de ha en het heerst in zijn school/groep dus echt heel besmettelijk!
@baylee: Mja ik lees op internet veel dat het helemaal niet zo besmettelijk is. Maar de huisarts zei dat bijv de BSO en school d'r bij voorkeur niet binnen zouden laten voorlopig (En er hing laatst op achool inderdaad een groot geel vel met daarop dat er roodvonk was geconstateerd. Gelukkig krijg je dat ook maar 1x )
Hier ook helaas de roodvonk binnen de deuren. Erg fit is meneertje niet en hij heeft best wel wat last, vanmorgen even naar de ha geweest en een ab kuur meegkregen zodat hij snel opknapt, vannach had hij het bed helemaal ondergespuugt allemaal slijm dus erg sneu. Als het goed is moet het met 2 dagen een stuk beter gaan
Ons Alyna had vorig jaar roodvonk, maar gelukkig niet heel erg ziek geweest. Wel aardbeientong, last van d'r keel en beetje koortsig.
Hier leek het zelfs na de eerste dosis AB al beter te gaan.. Wel nog ziek natuurlijk.. Maar ze lag in ieder geval geen brandvlekken meer te maken op de bank... En na een week was ze weer helemaal fit.
Tja nu nog iets soepeler die ab erin want hij vind het nog niet wat, straks de tweede dosis erin, hij kijkt zo zielig met al die rode vlekken op zijn gezicht .