Wennen op school voor zomervakantie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cowgirl80, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden hetzelfde vorig jaar. Wij mochten de oudste nog 3 weken volledig mee laten draaien voor de vakantie. Hij werd 7 juli 4. Dit hebben we niet gedaan, hij werd nummer 33 in een klas waarvan een groot gedeelte zou doorstromen naar groep 2. Hier hebben ze vanaf de herfstvakantie een groep 0/1 opgestart maar daar komen nu volgens mij geen kinderen meer bij. De juf die nu die klas heeft, heeft volgend schooljaar niet groep 1.
    Allemaal dingen die mee zouden tellen voor mij.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik zou het ook niet doen als ik jou was.
    En wennen moeten ze straks toch weer na de vakantie.

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier wordt onze zoon ook 4 in augustus, maar hij begint gewoon na de zomervakantie.
    De klassen zijn nu vol, kinderen zijn druk omdat ze aan vakantie toe zijn en de helft van de klas gaat naar groep 3 door. (in ons geval, een gecombineerde groep 1 en 2)
    Hij is er wel vreselijk aan toe, maarja nog even doorbijten en dan kan hij hele dagen naar school;);)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou ook absoluut niet wennen voor de grote vakantie. Veel te druk, veel te groot leeftijdsverschil in de klas.

5. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Onze zoon wordt ook in augustus 4, maar gaat volgende week een ochtend even meekijken op school. De directeur stelde het zelfs voor, maar dat komt ook omdat een groot gedeelte van de klas net nieuw is en dus samen met onze zoon straks in 1 klas zitten.
    Ik geloof dat ik het spannender vind dan onze zoon :D

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste wordt in september vier. Ik ben juist blij dat hij pas na de zomervakantie pas gaat oefenen (wel gelijk in de eerste week). Hij is al wel erg toe aan school, maar nu een paar dagen proeven aan school, dan zes weken niet en dan weer wel... Pfff, voor mij zou het niet hoeven. Ik ben er bij hem niet bang voor dat hij last zal hebben van grote groep / eindejaarsdrukte. Maar eerder omgekeerd: dat hij het juist zo leuk vindt en dan ineens zes weken niet naar school mag. Dat is dan ook lang hoor!

Ik snap dat het nu makkelijker voor je is met afspraken maken, dat zou het bij ons ook zijn. Maar dan zou ik toch wat proberen te regelen met een snipperdag voor jou en de papa dat hij bijvoorbeeld de eerste twee dagen (en dan dus de derde ook = woensdag) alleen een halve dag hoeft. Hij kan dan lekker thuis eten. Als het allemaal goed bevalt, kan hij 's middags natuurlijk alsnog gewoon gaan maar zit je in ieder geval nog niet met BSO waardoor de dag nog langer wordt. En dan kun je na die dagen even verder kijken, eventueel nog wat regelen met werk of achterwacht of gewoon in het normale ritme laten gaan.

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    onze oudste word in juli 4,maar die heeft een kennismakings middag as maandag.
    met alle kindjes waar hij straks bij in de klas komt na de vakantie

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zie het nut ook niet zo van nu voor de zomervakantie wennen, dus ik vind ook dat de directrice gelijk heeft. Ik zou nu tijdig iets regelen met je werk, desnoods dat je de eerste week vrij hebt.

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Hier hebben ze een speciale wisselmiddag hiervoor, erg fijn.
    1 juli van 1 tot3 gaan alle klassen naar de nieuwe groep voor het nieuwe schooljaar met de leraar/lerares die ze krijgen en dan zijn ook alle nieuwe kindjes uitgenodigd(waaronder ons zoontje ook, wordt in juli 4jaar). Die middag maken ze ook een foto met de juf erbij en daar worden alle namen van de kindjes bijgeschreven. Zo kunnen we ons thuis al goed voorbereiden, dat vind ik wel erg prettig.

Deel Deze Pagina