Zoon is er zo ongelofelijk aan toe dat ik er geen moeite mee had. Natuurlijk is het raar om je kleine man / vrouwtje daar te zien. Ze worden echt groot maar oh, wat is de tijd rijp en wat had hij het naar zijn zin! Nee, zonder tranen (maar met brok in de keel) naar buiten gelopen. Wij gaan trouwens eerst eens even lekker op vakantie en starten ipv 3 september pas 17 september.. dan is de drukte van 'na de vakantie' ook achter de rug. Hij heeft er zin in!
o god ja ik ben straks echt zo'n zeikmoeder die staat te janken...het zal toch niet echt waar zijn zeker he?? Hormonenmonster dat ik nu ben... op het moment kan ik al huilen van een gouden medaille op de olympische spelen Dit wordt echt te erg vrees ik..helllp
dat gaat best goedkomen! en ik zie dat jij er nog eentje op komst hebt..dus heerlijk straks weer zo'n klein kindje in huis om voor te zorgen, heerlijk! weet je wat pas moeilijk is..als je "laatste" kindje naar school gaat..dat ga ik in december meemaken en oef..wat zie ik daar tegenop zeg.. geen gezellig geklets meer in huis..maar stilte!! oei oei, dan krijg ik echt een heel ander leven. vult zich vast weer snel genoeg hoor, maar jeetje.. bij mijn oudste dochter ging het prima, ze is 5 ochtenden gegaan na de carnavalsvakantie en daarna gewoon fulltime.
hier is het 5x oefenen , je mag dan zelf kiezen of een ochtend of een middag , wij deden de ene week op woensdag en de andere week op vrijdag (dat kwam voor ons beter uit)
Bij mij in de klas is het 5 weken van te voren, elke week 1 dag of 2 dagdelen wennen. En vanaf de dag dat je 4 bent gewoon volledig. Natuurlijk de vrijheid tot thuishouden bij vermoeidheid ofzo. Danique begint op 3 september gewoon volledig. Zij is in de vakantie jarig. Wilde niet voor de vakantie nog dat ze ging wennen. Ze is in januari meegeweest met de rondleiding en heeft toen in de klas gespeeld. Nu scheelt het wel dat Danique vrij makkelijk is in wennen. Ben heel benieuwd hoe ze het straks gaat vinden als ze elke dag naar school mag.
Hier de eerste week alleen ochtenden (woe en vrijdag zijn al een halve dag overigens). Hier mocht ze beginnen als ze echt 4 was, eerder niet aangezien de school dan niet verzekerd is of iets in die strekking begreep ik toen. Hadden nl gevraagd of ze meteen na de zomervakantie mocht beginnen (2 weken voor haar verjaardag) en dat kon dus niet door die verzekeringskwestie. (Toen dus nog maar goedkoop een misère je weggegaan haha). School was en is trouwens vanaf moment 1 een groot succes! Spannend allemaal hè?!
wij hebben voor ze 4 werd in overleg 4 of 5 dagen geoefend. Onze dochter vraagt al vanaf het moment dat ze 3 is 'als ik 4 ben, dan mag ik naar school he?!' en dat helemaal enthousiast... Dus vandaar dat ze voor de zomervakantie toch is wezen wennen. Ondanks de drukte. Ze is eerst 2 halve dagen geweest, toen 1 hele dag en uiteindelijk nog een halve dag, maar wel tot ná het eten... Ze komt op een school met continue rooster. Omdat onze vakantie er ook nog tussenzat, is op deze manier zo uitgekomen. De 1e dag werd ons gevraagd om 10 minuutjes na starttijd te komen. Anders was het gelijk zo druk met al die papa's en mama's erbij van de toch al volle klas (zo aan het eind van het jaar) . Zelf zijn we toen na 15 minuutjes weggegaan ofzo. Verder is het in de klas zo dat ouders en kinderen vanaf 8.15 welkom zijn, dan mogen de kinderen nog even een spelletje doen, of boekje lezen. En om half 9 gaan ze in de kring en wordt een liedje gezongen 'goedemorgen, dag!' - waarna de ouders die er nog zijn , (soms na nog een snelle kus) weggaan.
Eva is op 30 december jarig en na de kerstvakantie voor het eerst naar school gegaan. Meteen hele dagen, wel ben ik de eerste dag thuis gebleven en hoefde ze niet over te blijven en niet naar de bso. Daarna gewoon zoals het nu is. Het ging allemaal prima, 1e dag afscheid nemen vond ze moeilijk, maar daarna ging het prima. De dag erna nog even wat moeilijk, maar daarna ging het goed met heel af en toe een moeilijk momentje. Maar na 2 maanden hoefde ik al niet meer mee de klas in, want dat 'kon ze wel zelf nu' . Eva is nooit een dagje of dagdeel thuis gebleven, ze hield het prima vol. Maar ze sliep vanaf 2,5 jaar ook niet meer overdag.
Even OT, maar dit moet even: Snoopy, wat heb je toch mooie leuke meiden! Ik vind dat ze zo op elkaar gaan lijken en Lisa wordt helemaal blond! En is Eva zo groot of lijkt dat maar zo?
Dank je . Ze lijken inderdaad toch wel op elkaar, terwijl ze wel een heel andere kleur hebben. Lisa is wat getint met bruine ogen en wordt snel bruin, Eva is bleek met blauwe ogen en wordt niet snel bruin. Lisa heeft wel bruin haar, maar het wordt steeds lichter, mede door de zon. Laatst hadden ze hun haar hetzelfde en dacht ik dat ik Eva was, was het Lisa Ik vind ze eigenlijk niet heel erg op elkaar lijken, maar ik zeg altijd: ze lijken niet heel erg op elkaar, maar je ziet wel dat het zusjes zijn Eva heeft niet zo'n heel groot hoofd, maar Lisa is heel fijntjes en heeft een klein hoofdje.
Mja Anne mocht 2 dagdelen per week wennen en at vond ze erg leuk Maar achteraf gezien.. Begint het echte wennen toch pas als ze fulltime gaan merk ook dat als er nu een kindje komt wennen dat die "kleintje" genoemd word en dus overal bij geholpen word. Eenmaal fulltime naar school is dat er snel af en zijn ze echt onderdeel van de groep ipv "op visite. Maar voor ons was het fijn.. Konden wij ook wennen
nou dan zal de mijne wel echt kleintje genoemd worden, want buiten het wennen is ze ook nog maar 97 cm..
@tulip: mja.. mijn dochter ook.. komt pas sinds de vakantie boven de 1m... en ze ging afgelopen september al naar school ze is letterlijk de kleinste van de klas... maar toch zijn die anderen kleintjes
Mijn dochtertje is in de zomervakantie jarig. Ze is voor de vakantie 1 keer een ochtendje wezen wennen, daarna gewoon dagelijks naar school gegaan. De eerste 2 weken bleef ze 's middags nog een keer of twee thuis, maar daarna ging ze gewoon 's ochtends en 's middags. Je mocht zelf zien hoe je het deed, sommige kinderen zijn het eerste half jaar of eerste jaar alleen 's ochtends naar school gegaan, die waren zo moe, was ze anders te veel. Hoe ik het bij de tweede doe, dat weet ik nog niet, ander kind, dus wie weet ook weer een andere manier van wennen nodig.
Meike is de dag voor de zomervakantie 4 geworden. Ze viel dus nog onder schooljaar 2011-2012. Ze mocht vanaf 2 maanden voor haar verjaardag beginnen met wennen dus na de meivakantie is ze 1 dag in de week naar school gegaan. Omdat ze ook naar het kdv ging hebben we het bij die ene dag gelaten, anders had ze ook wel meer gemogen. 3 september begint ze gewoon volledig wij mochten er het eerste uurtje bijblijven en daarna mochten we ook wel weg van haar Ze was wel meteen die dag al door de school gaan zwerven, op ontdekkingstoch.... :'>