Wennen peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Mijn dochter gaat over 2 weken boor het eerst naar de peuterspeelzaal. Hartstikke leuk voor haar! Ik mag de eerste keer/keren er bij blijven maar ik vraag me af of dat nodig is voor mijn dochter.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? De eerste keer er de hele tijd bij gebleven?
    Een schooldagje is 3 uurtjes.

2. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is onze dochter in januari begonnen eerste keer een halve ochtend, maar ging zo goed dat ze de tweede keer al de hele ochtend ging. Hier is het brengen tussen 8.45/9.00 ik zorg altijd dat ik er beetje optijd ben en nog even een puzzeltje met haar kan maken.
    Maar nooit de hele ochtend erbij

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier zei ze nog net de eerste dag 'dag mama!' En liep in haar eentje de school in. Ze wennen hier dat je de eerste keer er bij blijft en dat ging heel goed dat ze de dag daarna al gelijk de volle uurtjes alleen bleef.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Hier kun je eerste keer een half uurtje blijven. De eerste ochtend ging prima, maar de 2e keer snapte hij beter dat ik echt weg ging en moest hij erg huilen. Dat heeft wel een aantal weken geduurd, best moeilijk. Gelukkig kalmeerde hij altijd snel volgens de leidsters en had het dan gewoon naar zijn zin. Hij was ook altijd vrolijk als ik hem kwam ophalen. Na een maand of 2 geen problemen meer.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bij ons doen ze dat niet, ze zeiden dat dat weinig nut heeft omdat de eerste keer meestal heel goed gaat vanwege veel indrukken. Alles is dan waaaaauuuwww. Dat wennen vinden ze met voor de moeders. Hier is het dus vanaf de eerste keer gewoon meedraaien zoals iedereen. Ze bellen als er iets is.
    Ging perfect maar ik had wel halverwege even gebeld :)

1e keer ging perfect, 2e keer was pruillipje en 3e keer had hij 2 min een pruillipje en daarna deed hij heel goed mee met iedereen. Zelfs heel hard gezongen en gedanst voor de jarige :D en de oudere kindjes ontfermen zich over hem haha

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij bleven er niet bij. Voor zijn eerste dag hebben we even 15 minuten kennis gemaakt en toen hij de eerste dag mocht beginnen was het alsof hij er al jaren was.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij zijn er ook niet bij gebleven en zoontje is gelijk ook een hele ochtend geweest. Hij wees ons nog net niet de deur en ging meteen spelen. Nooit moeite gehad met brengen en halen. Wel altijd op tijd opgehaald.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier moet je er de eerste ochtend bijblijven. Ik vond het superleuk om zo te zien wat ze nou precies doen en je kindje heeft tijd rustig met mama in de buurt te wennen. Ik zou het zeker aanraden.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Oh lastig... Ik wilde eigenlijk wel gaan na 30 min ofzo. En iets eerder weer komen. Maar zien wat ze doen is ook wel heel leuk

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier mocht je er niet bij blijven. Het ging meteen goed, gelukkig. Ze vond het erg leuk om met andere kindjes te spelen. Dus ook nooit gehuild als ik weg ging. Hier was het twee keer in de week 2,5 uur lang.

11. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier mag je erbij blijven de eerste keer, maar bewust niet gedaan omdat mijn dochter anders iedere keer denkt dat ik kan blijven. Had wel graag gezien hoe het er nu precies aan toeging. Overigens doet mijn dochter het goed vanaf dag 1. Nog geen traan gelaten en ze vind het superleuk.

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik heb haar meteen mee laten draaien zonder mijn toezicht. Wel belden ze even om 10 uur om te vertellen hoe t ging.
    Na 3x was ze helemaal gewend en heeft nu een beste vriendinnetje hihi

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Klinkt wel heel leuk! Ze zal er veel plezier gaan hebben. Gelukkig zal de leidster ons wel bellen als er iets is. Maar ik blijf nog even door twijfelen wat ik ga doen..

14. Storm

Storm Niet meer actief

Nee, gewoon brengen, even wachten tot de juf ze onder de hoede heeft en dan kus en weg.
    Mijn dochter ging de eerste keer op het stoeltje zitten en zwaaide me de deur uit: doei mama! Sta je dan met je eerste-psz-dag-moedercomplex.

Valt mij hier vaak op dat kindjes die moeite hebben met het afscheid, steeds harder gaan huilen naarmate moeder langer blijft.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hier ook zo.

Onze oudste heeft een jaar op de psz gezeten.
    Dag 1 stormde hij het lokaal binnen, trok zijn jas uit, gooide hem op de grond en riep : "hier ben ik!!"
    Daarna stormde hij in 1 keer in de armen van de leidster, die niet wist wat ze meemaakte :D
    Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat hij bij het brengen mij al de deur wees zo van "ga je nog weg ofzo?"

De jongste moest altijd mee als ik de oudste wegbracht dus die heb ik op een gegeven moment ook even in de klas los gelaten. Vond ie prachtig :D en die was ook al bijna niet meer mee te krijgen als we weg moesten, dus dat zal helemaal goed komen als hij over een paar maanden ook "naar school" mag.

16. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik ben bij alledrie een kwartiertje gebleven en dat ging allemaal prima. De jongste stuurde me zelfs weg met de woorden: mama jij weg! Ik heb helemaal dubbel gelegen van het lachen en de juf ook.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier niet gebleven. ze ging gelijk spelen en heeft me eigenlijk tot nu toe nog niet gemist geloof ik ;) krijg enorm leuke feedback, ze schijnt het super te vinden, ze zegt ook altijd: school! kindjes spelen :D als we langs de psz lopen. hier gaat ze 4 dagdelen. in de ochtenden is er wel koffiedrinken, dus dan even een half uurtje kijken wat ze samen doen, en 1 ochtend in de week is de bedoeling dat we iets samen met onze ukkepukjes knutselen :)

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier bij de intake de tijd gekregen om samen te kijken wat er allemaal te doen was en welke kindjes er meer waren. Maar de eerste echte dag werd niet aangeraden om te blijven. Het is verwarrend als je de eerste keer wel blijft en daarna niet meer. En je hebt er al wel samen gespeeld bij de intake. Meestal is de eerste keer ook niet zo'n probleem. Pas de tweede/derde keer krijgen ze door dat mama weg gaat en wordt het brullen..
    Maar dat probleem hebben we nooit gehad. Hij zwaaide de eerste dag vrolijk en weg kon ik. En dat is zo gebleven.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O hier was het ook niet nodig. De eerste keer gingen we samen een uurtje maar heb ik alleen op de achtergrond een kopje thee gedronken. De tweede keer mocht ze weer een uurtje en moest ik weg maar heb gevraagd of ze niet gewoon gelijk de hele ochtend kon blijven. En dit kon en ging ook goed. Ik kan haar echt overal achterlaten als ik zou willen, ze vindt het allemaal prima...
    Ik vind het leuk om te zien hoe ze daar echt haar eigen wereldje heeft met kindjes die ik niet van naam ken, hoe ze daar echt vriendschappen aan het opbouwen is (met dikke knuffels tussen de drie dames tot gevolg voor én na een vakantie hihi :D) en daar haar eigen ding heeft.

20. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn kids hadden beide echt wel een paar weekjes nodig om te wennen. Eerst paar keren brullen als ik wegging ,maar op beide psz werd aangegeven dat het beter was om echt te gaan en niet nog even te blijven . Zou alleen maar moeilijker maken. Nu kijkt mijn ene zoontje niet meer naar me om en mijn andere zoontje zwaait me altijd uit bij het raam.

Deel Deze Pagina