Wennen peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Mijn dochter is gisteren eerste keer gegaan naar de peuterspeelzaal. Haar eerste dag! Ze is trouwens net 2 jaar.
    Ik mocht erbij blijven en dat vind ik zelf fijn. Laatste tijd is dochterlief echt een moederskind gworden en wil steeds bij mij zijn. Ik wilde ook zien wat ze allemaal doen en hoe het sfeer is.
    Ze kwam niet eens naar me toe. Ging gelijk spelen in een andere kamer met andere kinderen. Alleen ze had het moeilijk met regels, wat wel en niet mag. Dochterlief is best koppig, eigenwijs. Wil haar zin krijgen en als dat niet lukt wordt ze boos gaat ze bijten. Ik hoop dat het goedkomt.

Maar maak je niet ongerust. Komt echt goed.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier doen ze niet aan wennen, maar is ook eigenlijk nooit nodig. Als het niet gaat bellen ze je snel op.

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Hier is zoon deze week begonnen en met veel tranen bij weggaan, maar dat had ik wel verwacht. Hij is verlegen en erg afwachtend in nieuwe situaties, daarnaast ook nog nooit naar een KDV geweest. Dit was juist een van de redenen dat ik hem naar de PSZ wil laten gaan, want straks moet hij naar school en kan hij ook niet altijd bij mij blijven.

Bij het wennen zijn vriend en ik er een half uur bij geweest, maar dit werkte juist averechts. Hij wilde niet meedoen met de activiteiten (in de kring zitten) en toen we weggingen wel. Hopelijk is hij snel helemaal gewend.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Bij ons krijg je op de eerste dag een intake. Mijn dochter liep voor alle kindjes al de klaslokaal binnen en het ging super. Ze heeft niet gehuild en doet met alles mee.

Ze was gisteren voor het eerst begonnen. Ze vertelde wanneer ze te huilerig was, dat ik haar dan wel kon halen. Gelukkig niet nodig.
    Vandaag de 2de dag en ze was enkel moe en slaperig haha.

Als je in het begin merkt dat ze teveel aan je hangt en doodsbang is, zal ik wel blijven. Begint ze meteen te verkennen en te spelen dan zou ik haar lekker laten meedoen met de rest..

Deel Deze Pagina