wat aan in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jessica507, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

Jan 11, 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hallo allemaal!

ik schrok vanmorgen wel een beetje.
    ik maakte mijn dochtertje wakker voor haar voeding van 8:00 en ze had hele koude handjes.
    ze heeft dit wel eens vaker maar nu had ze ook koude onderarmen en ik dacht te zien dat ze een klein beetje blauw waren :confused: .
    ik heb haar temp opgemeten en ze had 36,4 graden.
    dat is volgens mij veel te laag, dus mijn kleine meisje heeft het koud gehad.

ze ligt in bedje onder een lakentje en dekentje, het dekentje is dubbelgevouwen i.v.m. het kort opmaken.
    ik leg haar armpjes altijd boven het dekentje en het dekentje trek ik op tot ongeveer haar okseltjes. Voor de rest heeft
    ze een rompertje aan zonder mouwen en een pyjamaatje.
    ze ligt soms met sokjes aan in bed maar niet altijd.
    de kachel staat bij ons 's nachts op 18 graden en dat is het ook ongeveer in haar kamertje.

ik dacht altijd dat ze wel warm genoeg lag maar blijkbaar niet en dat maakt mij een beetje onzeker want ik wil niet dat ze te warm ligt i.v.m. de vergrote kans op wiegendood.
    maarja wat is nu te warm en te koud ?

wat hebben jullie kindjes aan in bed?

2. Mariannerw

Aug 28, 2008
    35
    0
    0
    zie ook mijn vraag over de Snug & Tug....

Renée draagt
    romper (lange mouw) en
    pyjama of boxpak met
    sokjes.
    Haar armen liggen ónder de deken, strak ingepakt.

De laatste tijd wurmt ze zich daaruit en heeft ze idd ijskoude handjes. Temperatuur dan ook wel 's 36.5!
    Vandaar nu de Snug & Tug. Maar met dezelfde vraag. Hopelijk krijg ik daar ook wat antwoorden.

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai draagt:
    - romper (soms met lange mouwen)
    - een soort nachthemd dat van onderen dichtgeknoopt kan worden (=handig met verschonen) met van die omslagen om de handjes warm te houden
    - sokjes
    - slaapzak
    - lakentje en dekentje

4. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

Dec 18, 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Justin draagt:

-Romper

_Pyama

_Winterslaapzak met lange mouwen

_Laken en dekentje

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Mijn ukkie draagt, in een kamer waar het denk ik 16 graden is snachts (slechte isolatie, enkel glas) romper met lange mouw, truitje of pakje (geen speciale pyjama) laken, dekentje 3 dubbel. Wel ingebakerd met een hydrofiel, dus armpjes lekker warm onder de deken. Als hij zich er soms uitwurmt, ook meteen koude handjes :( Gelukkig gebeurt dit zelden. Ik zou je kindje sowieso een romper met lange mouw aandoen. Een laagje extra dus.

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Koude handjes is helemaal niet erg hoor, liever dat dan oververhit. Je kunt het beste in het nekje voelen. Wanneer dat lekker warm aanvoelt, kun je ervan uitgaan dat je kindje het gewoon gehaaglijk warm heeft.

Met de leeftijd van jou kindje droegen die van mij;
    romper korte mouw
    pyamaatje aan 1 stuk (met voetjes)
    dun slaapzakje
    dekentje + lakentje
    wanneer het erg koud werd lag ik nog een wiegendekentje bovenop de andere deken, ongeveer vanaf de middel.

Kamertjes zijn bij mij erg fris 's nachts. Ik zet alleen tegen de avond even de verwarming aan (uurtje voordat ze naar bed gaan), om de kou te verdrijven. Maar 's nachts koelt het dan weer behoorlijk af. Ook die van mij hadden wel koude handjes, maar het nekje, lijfje en voetjes waren dan heerlijk warm...

7. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Hier ook winterslaapzak, en daarin ons manneke in pyama met sokjes en romper met lange mouw. Zelfs dan nog koude handjes, maar nekje is wel warm (en daar meet je het aan af).
    In de kamer is het 17 graden (handig zo'n babyfoon met temperatuurmeter ;))

36,4 is een normale temperatuur hoor voor 'snachts, als ze in diepe rust zijn kan die inderdaad dus wat zakken.

Een temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 is normaal voor overdag.

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Bij ons in de babykamer is het meestal 16/17 graden. Ons meisje draagt een romper korte mouwen, pyama en slaapzak zonder mouwen. bed is opgemaakt met dubbel gevouwen dekentje in dekbedhoesje. Ze ligt ook altijd met haar handen boven de dekens en die zijn dan ook ijskoud. Haar nekje voelt wel gewoon warm dus voglens mij is het prima zo.

9. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    ..volgensmij is een romper met lange mouw geen overbodige luxe in de winter.
    Ga zelf maar eens half boven je deken liggen met alleen een pyamaatje aan. Is niet echt aangenaam.

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Een pyama heeft toch ook lange mouwen? Ik vind een romper met lange mouw daaronder veel te propperig en niet nodig...Zelf heb ik niet eens een pyama aan :)

11. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wat al eerder genoemd was,koude handjes zijn helemaal niet erg als het nekje maar lekker warm is.
    Bij ons is het overdag zo'n 16 garden boven en snachts dus wel kouder.ze draagt geen pyjama maar gewoon haar kleertjes van overdag incl sokjes ,ze heeft 2 dubbelgeslagen dekentjes van de Hema en een lakentje..ook krijgt ze er een kruikje bij s nachts,gewoon,voor het lekker.

12. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    o ja,de dekentjes doe ik tot aan haar kin,ze doet zelf haar armpjes er wel boven ,ik trek nog wel eens haar mouwen over haar handjes,blijven die ook lekker warm ;)

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena heeft ook ijskoude knuisjes. Oke, das niet erg. Maar dikwijls ook koude teentjes. Haar nekje voelt redelijk warm aan. Maar ik vraag me toch nog steeds af of ze het niet te koud heeft.

Zo slaapt ze:
    - romper met korte mouwen of lange mouwen
    - winterslaapzak met lange mouwen aangeritst
    - een lakentje en een dekentje

Onze slaapkamer is niet heel warm; we hebben enkel glas. Maar ook weer niet kouder dan 18 graden volgens mij. Dikwijls slaapt ze gewoon door....nu heb ik haar truitje aangelaten om te kijken of dit veel uitmaakt. Ohja en het dekentje is strak ingestopt.

14. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Hier een romper met korte mouwen, truitje van die dag (een dunne, anders pak ik een dunne trui, geen gebreide ofzo) en een winterslaapzak zonder mouwen. Een dekentje en lakentje, maar dat ligt maar voor de sier, hoe strak ik het ook erop doe, hij heeft het binnen een kwartier al afgeschopt 8) .

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Bij koude teentjes koos ik er wel voor om een extra dekentje over de andere deken heen te leggen...

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Bij koude onderarmpjes zou ik ook zeker voor een romper met lange mouwen kiezen. Ze is voor de rest lekker warm ingepakt maar als haar armpjes boven de deken liggen zou ik een romper met korte mouwen te koud vinden.

17. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Bij mij dragen ze, een romper met korte of lange mouwen. Laatste dagen trek ik vaak een badstoffen romper met lange mouwen van de hema aan. Plus een broekje, of een dun boxpakje eroverheen. En een winterslaapzak.

Als het nog wat kouder word doe ik ze met de winterslaapzak onder een dekentje met lakentje.

Voor de koude handjes trek ik de mouwen van de slaapzak eroverheen, die zijn namelijk een paar maatjes te groot.

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

dat laatste doe ik ook maar helpt niet veel. die rompers van de hema zijn trouwens ideaal!

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ach die arme kinderen.. pfff... die hebben het hartstikke warm joh. Ik draag geen dik ondergoed als ik een pyjama aan heb hoor en dan ook nog een slaapzak en ook nog een laken EN een deken... EN een kruik in sommige gevallen. En sokken aan in bed? Doe ik zelf nooit dus waarom mijn kindje wel? (uitgezonderd voetjes aan de pyjama)

- pyjama (met of zonder voetjes)
    - badstof slaapzakje zonder mouwen (geweldig ding van Hema)
    - lakentje
    - katoenen dekentje

Als armpjes of voetjes koud zijn zegt dit heel weinig (nek is beste punt). Te WARM is trouwens veel gevaarlijker dan te koud...

20. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Als je kindje t echt koud heeft wordt t volgens mij ook wel wakker hoor! Met te warm kunnen ze suf worden en daar worden ze dus niet altijd wakker van....
    Ook liggen beebjes vaak met de handjes omhoog waardoor t bloed wat naar onderen gaat...ga zelf maar es een tijdje zo liggen dan krijg je ook koude handen maar wil niet zeggen dat je t dan ook koud hebt!

Share This Page