Hoi hoi, Ik ben nu aan het wachten op menstruatie en zodra die begint moet ik voor 14 dagen aan de pil en de laatste 4 pildagen ook beginnen met de lucrin. Dus ga echt BIJNA beginnen
Vandaag menstruatie doorgekomen dus ga vanaaf aan de pil. Erg raar idee hoor om weer aan de anticonceptie te moeten Donderdag( 12-10) krijg ik de baarmoederlengte meting. Ben benieuwd, ze gaf al aan dat het aan zal voelen als heftige kramp. Achja we zullen wel weer zien.
Baarmoederlengte meting viel achetaf gezien wel mee. Voelde even aan als een hele flinke buikkramp, maar gelukkig duurde dit niet lang. Wel voelt het nu wat beurs aan. ook hing er een schema met de uiterste data's voor de kerstvakantie. Dus uiterste pildata, uiterste punctiedata enz. De uiterste pildatum was 22 november. En ik slik mijn laatste pil op 24 november. Ik twijfelde of ik iets zou zeggen of het zo maar zou laten. Stel je voor dat we hierdoor pas in jan de punctie gaan krijgen. Uiteindelijk toch maar gekozen om iets te zeggen, want ik wist dat ik me anders alleen maar druk ga lopen maken. Ik ga nu gewoon eerder stoppen met de pil. hoef hem nu maar tot 20 nov te slikken. Wel gaf ze aan dat de kans bestaat dat ik nauwelijks tot geen menstruatie kan gaan krijgen. Is er 4 a 5 dagen na de laatste pil nog geen menstruatie te bekennen dan moet ik even contact met ze opnemen voor een echo. Dan kijken ze of mijn baarmoederslijmvlies mooi dun is zodat we met de gonal kunnen beginnen. pfff wat een opluchting was dat zeg...hihi
Hey Wennes, Fijn dat de baarmoederlengte meting mee is gevallen. Krijg je daar de uitslag nog van? Of heb je die gelijk gekregen? Wat goed dat je het even na hebt gevraagd van de uiterste pildatum. Het zou vervelend zijn als je hierdoor een maand langer moet wachten.
Heb 10 dagen de pil geslikt en ben daar 20 november mee gestopt. Sinds 17 nov ben ik al aan het spuiten met Lucrin(legt eigen cyclus stil) en nu is gisteren mijn menstruatie begonnen. Dus sinds gisteren voor het ECHHIE begonnen. Vandaag mijn 1ste spuit met hormoonstimulerend spul gespoten en volgende week vrijdag moet ik voor de 1ste echo. Begint nu echt door te dringen dat we nu echt bezig zijn. Spannende weken dus.
Hier zoals verwacht niet veel gegroeid Alleen maar heel veel kleine eitjes. De grootste was nog geen 10mm. Vroeg wanneer ze dan ophogen zegt ze dat is moeilijk bij jouw want er liggen er zoveel klaar en dan krijg je overstimulatie. Dus ik vertelde dat bij de IUI met moeite na 30 dgn 1 eitje groeide. Zegt zij weer ja maar ik weet zeker dat er meer gaan groeien. Beetje vreemd dat ze dat zegt want in mijn laatste cyclus spoot ik op het laatst 187ie en ook toen groeide er maar 1 eitje. Nu spuit ik 150ie. Dinsdag weer terug dus hopelijk zitten er dan een paar grote bij en heb ik hopelijk een andere arts. Had namelijk het idee dat ze verder weinig wist over ons 'verleden'. Toch wel een domper ookal had ik het verwacht. Stiekem hoop je toch op positief nieuws. Duimen dat mijn lichaam het onderhand eens gaat snappen.
he meiske, Ga voor je duimen hoor. Hoop dat er een paar hele mooie follikels bij zitten......wat rot als je het idee hebt dat je gyn het niet helemaal gegrijpt. Hopelijk heb je een andere di. Sterkte en ik ga je weer volgen. xxxx
Hier welgeteld 1 groot eitje van 15mm en verder 40 hele kleine eitjes..... We gaan nu ophogen naar 187,5ie en dan vrijdag weer terug. Moet heel erg rekening houden dat dit geen ICSI maar IUI poging gaat worden. Vrijdag beslissen we daarover. De kans op overstimulatie is ook gewoon erg aanwezig. Ze had het er al over om de volgende keer met een ander stimulatie schema te gaan werken. Had dezelfde arts als vrijdag alleen was dit een totaal ander persoon. Deze keer legde ze alles erg goed uit en nam ze de tijd. Pffff heb het ff gehad. Je stelt je zo in op ICSI en nu blijkt dat er maar 1 eitje gaat groeien terwijl er nog wel 40 klaar liggen. Terwijl als ik vantevoren had geweten dat dit voor IUI poging zou zijn zou ik helemaal blij zijn want op dag 13 al een ei van 15mm is me nog nooit overkomen, altijd pas zo rond dag 23/24.
Vandaag weer terug geweest voor 3e FM. Was erg zenuwachtig en helemaal ingesteld dat deze poging afgebroken ging worden. Nou mijn linkerkant doet helemaal niets en rechts 1 hele grote van 21mm en nog 4 die tussen de 9 en 13 mm zitten. Dus ja kon kiezen om nu IUI te doen of om die grote verloren te laten gaan en in te zetten op de 4 die komen gaan. De uiterlijke datum voor puntie voor de vakantie is vrijdag 18 dec dus nog ruim een halve week om te stimuleren. De keuze werd aan ons gelaten omdat overstimulatie nog steeds kan en dan hebben we niets. Nou we wisten echt niet wat het slimste was dus uiteindelijk zei de arts dat ze het aandurfde om door te gaan voor een punctie...dus dat gaan we nu ook doen....Ja wat is slimheid, bij IUI een hele kleine kans op slagen bij ICSI stukken groter, maarja overstimulatie kan ook en dan breken we alles af... Ze vond het er wel een stuk rustiger uitzien dan dinsdag en we zagen ook niet zoveel eitjes meer. Ook meteen geinformeerd voor die IVM (is vandaag volop in het nieuws, nieuwe methode) , zou voor ons ideaal zijn met mijn vele eieren die niet willen groeien. Maar ze gaan daar pas zo rond maart mee aan de slag. Dan gaan ze een aantal mensen op de oude manier en op deze manier stimuleren. Maar ze willen mij hierna gaan stimuleren via een totaal andere weg dus we wachten eerst dat maar even af, al hoop ik natuurlijk dat dat niet meer nodig is dat deze poging succesvol door mag gaan Moet zeggen dat ik me goed voel. Was echt ingesteld op dat het afgebroken zou worden maar gelukkig gaan we door. Maandag weer terug. Ook is het helemaal geweldig dat er weer iets nieuws aan te komen zit wat voor mij echt ideaal is met mijn vele eitjes die niet willen groeien want bij iVM gaan ze onrijpe eitjes buiten de baarmoeder laten groeien. Helaas was het nog maar een pilotproject en moet het nu verder wetenschappelijk onderzocht worden. Maar in westerse landen is het al meer gebruikt. Zo een lang verhaal maar eindelijk een keer met toch een stuk positiever nieuws. Ook weleens fijn om zo een weekend in te gaan
Whaaa artsen ik word er gillend gek van Het beeld is nog ongeveer hetzelfde als vrijdag....Links doet echt helemaal niets en rechts zit 1 hele grote(22mm) en 3 a 4 kleinere van 14,15mm. Nu willen ze woensdag kijken of die nog door gaan groeien en anders IUI doen. Terwijl vrijdag moesten we de keuze maken of nu IUI of toch doorgaan. Toen heb ik gevragen of we niet alsnog IUI konden doen als blijkt dat er niet meer doorgroeien en toen werd gezegd dat dat niet kon, want dan zouden ze eitjes weg moeten prikken en dat is dan de omgekeerde wereld dus dat doen ze niet. Nou vandaag werd gezegd dat ze dat wel gewoon doen....tja ze zitten duidelijk niet op 1 lijn We gaan nu ophogen naar 225ie en woensdag weer terug voor de 5e FM. Wel kreeg de arts net een telefoontje van het lab en ze krijgen extra dagen erbij om punctie te doen, dus uiterste data is niet meer 18dec, dat is weer een meevaller.
Hallo, Ik wil me even voorstellen. Ik ben nieuw hier,(zit al wel langen tijd op de forums te lezen. Ook wij gaan a.s donderdag voor de eerste intake voor ivf/icsi. We hebben al 2 kinderen van 4 en 6 jaar en willen dolgraag nog kinderen. Dat dit niet zomaar gaat hebben we via een lange weg wel geweten...Ik ben erg benieuwd hoe jullie eertse ervaring was. Bij ons ligt het aan mijn man, ik heb wel een "goede cyclus" buiten wat onregelmatigheid maar dat komt vlgs mij omdat ik er zo vreselijk mee bezig was toen we nog niet wisten dat het bij mijn man helemaal niet goed zat. Ik heb wel goede hoop maar ik wil onszelf niet te blij maken...hoe deden jullie en jullie partners dat?
Hey Wennes, jeetje meis daar word je ook niet goed van zeg, wat een onzekerheid. Ik hoop dat de boel nog een beetje doorgroeit en de punctie gewoon door kan gaan. Liefs Zora