Wennes en het IVM traject!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly0511, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hier is het zwaar k*t.
    Poging is net afgeblazen. Er dreigt zware overstimulatie. Er was al vocht in mijn buik te zien.
    Nu 2 weken doorgaan met de cetrotide om te zorgen dat ze niet gaan springen die meer dan 40 eitjes.
    8 maart weer terug en dan zullen we meer horen over IVM, wat ze nu willen gaan doen.

Vriendlief vanmiddag geopereerd aan galstenen dus was er niet bij, zul je altijd zien. Operatie goed gegaan alleen was de boel ontstoken dus ipv dat hij morgenvroeg naar huis mag moet hij minimaal 3 dgn blijven. Tja dat kan er ook nog wel bij:x

Heb het gewoon echt ff gehad, zit er doorheen.

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Oh meis, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte, ook nu met je mannetje. Ik zou je wel een hele dikke knuffel willen komen geven, maar het kan helaas alleen maar digitaal. Bij deze.

Liefs Zora

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    OH NEEEEEEEEEEE :( :( :(

lieve wennes wat vreselijk allemaal!!
    40 eitjes, HUIL.... snif...
    domme vraag maar kunnen/mogen ze ze niet oogsten?
    wat klote klote klote.

en dan ook nog vriendlief in ziekenhuis.

ik wou dat ik je kon helpen maar ik kan je alleen maar een dikke knuffel geven.. en hoop dat het ' snel ' goed komt ..

:(
    neem je tijd om te huilen en schelden lieverd.
    knuffel..

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Oh nee, wennes. Wat ontzettend %(*$%()*%$@%$%$@ zeg! Het zit je ook niet mee, kan me heel goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Neem je tijd en huil/scheld/schop/schreeuw maar even flink! Een hele dikke knuffel van mij.

5. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Gisteravond is mijn menstruatie doorgebroken, dus dat is volgens mij vrij snel.
    Moest eigenlijk 2 weken lang door spuiten met de cetrotide en binnen die 2 weken zou mijn menstruatie moeten komen. Zodra de ongi goed doorgebroken zou zijn zou ik mogen stoppen met het spuiten. Dus heb vanmorgen nog een spuit gezet en vanaf nu zet ik ze dus niet meer.

Verder begin ik weer omhoog te krabbelen uit mijn dalletje....Weer aan het opladen om vol goede moed vooruit te kijken. Op naar 8 maart, ons gesprek bij de arts, hoe nu verder. En krijg dan verdere info over het IVM gebeuren.

6. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hey meid, fijn dat je ongi zich alweer heeft aangekondigd. Nu dus lekker geen spuit meer, goeso!
    En goed dat je weer een beetje omhoog komt uit je dalletje en weer vooruit kunt kijken. Weet hoe moeilijk dat is en dat het steeds moeilijker wordt en steeds langer duurt voor je uit je dal komt. Maar nu op naar 8 maart en hopen dat je dan meer duidelijkheid krijgt over hoe nu verder.
    Lieverd, ik denk aan je! Dikke knuff!

7. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Lieve lieve Wennes,

Wat een verhaal meid...lees het nu allemaal voor het eerst. En dan nog zo lief zijn om op mijn topicje te reageren terwijl je zelf nu zoveel meemaakt. Wat een schat moet jij zijn!! Ik hoop met heel mijn hart dat het de volgende keer goed gaat bij je. Ik ga je zeker volgen.

Liefs Irene

8. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Wat een lieve reacties.....Thnx

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    lieve wennes,
    weer een nieuwe ronde.
    ik wil je veel succes en sterkte wensen, met uit je dal komen maar ook met nieuwe hoopvolle dingen als IVM.

dikke knuffel !!

10. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Vandaag hadden we gesprek bij de arts over hoe nu verder.
    Ze hebben "mij" besproken tijdens het artsen overleg en of we gaan een ICSI doen met gonal en clomid. Waarbij elke dag bloed geprikt moet worden of we gaan voor IVM. De keuze is helemaal aan ons.

We hebben een informatiebrief meegehad over het onderzoekstraject naar IVM. Deze week worden we gebeld door diegene die het onderzoek leidt en als we interesse hebben dan krijgen we een gesprek. In het 1ste onderzoeksfase zoeken ze 50 mensen die mee gaan doen. Je mag ten alle tijden stoppen met het onderzoek.

Vind het allemaal erg spannend maar het klinkt allemaal ideaal voor mijn situatie.

11. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Klinkt goed meis. En wat 'fijn' dat je mag kiezen zeg. In jullie geval lijkt me IVM ook het meest ideale. Ik hoorde trouwens laatst dat als je meedoet met IVM de kosten hiervan volledig vergoed worden en dit niet telt als een poging (omdat het nog in de onderzoeksfase zit) Weet niet wat hiervan waar is, maar misschien nog iets om even na te vragen?

Je hebt in ieder geval weer iets om naar uit te kijken. En dan gaat dit hopelijk allemaal goed verlopen voor jullie!

Dikke knuff!

12. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Heb dat idd vandaag gevraagd hoe het zit met vergoedingen. En ze dacht idd dat het niet meetelde voor de 3 pogingen, maar ze zei erbij dat ik dat nogmaals goed moet navragen als ik het gesprek ga krijgen met diegene die het onderzoek leidt.

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Oh Wennes wat spannend. Zijn jullie er al uit of jullie voor IVM kiezen? En zo ja, weet je al wanneer jullie dan van start gaan?

Liefs Zora

14. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    We worden deze week gebeld of we een gesprek willen. We gaan zowieso op gesprek en ik denk ook wel dat we het gaan proberen.
    Denk dat we dan ook vrij snel zullen starten. Maar zal eerst aan de provera moeten op menstruatie op te wekken. Had al gevraagd of ik daar gisteren niet mee mocht beginnen alvast maar dat mocht helaas niet omdat mijn vorige menstruatie pas ruim 1 week geleden was geweest;).

Vind het wel doodeng hoor..haha

15. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Gisteren info gesprek gehad voor IVM en wij gaan ermee beginnen.
    Wij zullen 1 van de 50 "proefkonijnen" zijn.
    Nu primolut meegekregen en zodra menstruatie er is gaan we echt beginnen. Moet cd 3,4 en 5 hormonen spuiten en daarna al niet meer. Wel vanaf cd 7 om de dag echo en bloedprikken net zolang totdat de grootste follikel tussen de 8 en 14mm is en het BMS 5mm is. Als dat is gaan ze over tot punctie.
    Dus nog tot zondag primolut en dan afwachten.

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Goed zo! Fijn dat het allemaal gaat beginnen. En niet zoveel spuiten, das ook wel lekker zeg. Je eitjes zijn dan nog niet helemaal volgroeid als de punctie plaatsvindt? Hoe gaat het dan verder? Gaan ze dan buiten je lichaam het eitje verder laten groeien of zo? Heb geen idee hoe het precies in zijn werk gaat hoor, maar het is natuurlijk ook allemaal een nieuwe ontwikkeling. Ik hoop in ieder geval dat jullie hier meer succes mee zullen behalen.
    Weet je trouwens al meer over de vergoeding?

Dikke knuff van mij!

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Hoi hoi,

Ja de eitjes groeien dan verder buiten mijn lichaam en dit gebeurd ongeveer in 1 a 1,5 dag.
    En de kosten komen helemaal voor rekening van het zh dus onze 3 pogingen blijven we houden gelukkig.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    goedzo wennes!!!
    Ben heel benieuwd, duim heel hard!!

19. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Afgelopen woensdag(24-3) menstruatie doorgekomen. Dus donderdag echo gehad om te kijken of alles er goed uitzag om te mogen beginnen en gelukkig is dat het geval.
    Gisteren de 1ste spuit gezet, gelukkig hoeft dat maar 3 dagen, dus nog maar 2 te gaan:).

Woensdag moet ik weer terug voor de volgende echo, ben echt zoooo benieuwd en vind het toch wel erg spannend allemaal.

Verder voel ik me erg goed gelukkig dus dat is ook altijd fijn:).

Weet je wat wel raar is, stel dat ik zwanger raak deze ronde dan telt 24-3 als 1ste zwangerschapsdag. En vorig jaar 23-3 was ook mijn 1ste zwangerschapsdag, helaas wel van een BBZ, maar toch wel erg toevallig toch? (Ach je gaat natuurlijk overal iets bij zoeken...haha)

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi wennes!

wat spannend, je gaat voor IVM! :)
    het zal wat minder zwaar zijn, hartstikke fijn!
    maar wel onwijs spannend zeg!

fijn ook dat ie vergoed wordt, maar ik hoop dat je daarna lekker geen ' eigen ' pogingen meer nodig hebt.

ben benieuwd naar de 1e FM, hoeveel puregon junk je nu?

enne, niks mis mee hoor in dingen symboliek vinden of zoeken! ;)

succes meis!
    KNUF

Deel Deze Pagina