Hoi meiden! Ik ben na het stoppen met de pil kreeg ik eerst mijn ontrekingsbloeding en werd een tijdje erna normaal ongesteld. Maar mijn eerste ongesteldheid was heel vreemd. Bruine afscheiding met slijm twee dagen ook maar. Nu heb ik op 8 en op 9 mei weer last gehad van veel wit slijm. En heb vanochtend 11 mei een positieve ovuliatie test gehad. Wat ik mij wel af vraag is toen ik ongesteld was geworden en toen last had van dat bruinige afscheiding. Zal dat dan wel goed geweest zijn? Zeg maar is mijn ei dan wel goed gegroeid en rijp? Bruin bloed is meestal oud bloed wat ik lees. Wat ik probeer te zeggen is dat ik mij wel een beetje zorgen maak over het ei of die wel goed is. Dit vanwege die bruinige afscheiding in plaats van normaal rode ongesteldheid. Natuurlijk hebben wij in de tussentijd goed geklust al.
Je kan prima wat bruin bloed hebben voor de menstruatie, dat zegt niks over de kwaliteit van het eitje
is het echt dik wit slijm of doorzichtig slijm ? bruin bloed is oud bloed en zou ik niet teveel zorgen om maken. Je bent ook net gestopt met de pil dus je lichaam moet weer even aan het werk om een normale cyclus op te bouwen. bruin bloed zegt trouwens niks over het eitje
Hoi bedankt voor jullie reacties! Ik dacht altijd als je ongesteld bent dan dan je ei ontwikkelde toch? Dus daarom dacht ik hmmm misschien doordat ik niet normaal ongesteld ben geworden gaat het eitje maken misschien ook niet goed. Uiteraard snap ik dat mijn lichaam weer mijn normale cyclus op gang moet helpen.
Helaas betekent menstruatie niet dat er ook een (goede) eisprong aan vooraf is gegaan. Een collega van mij heeft een hele mooie cyclus van 27 dagen, maar altijd zonder eisprong. Zij is uiteindelijk zwanger geworden door clomid. Maar gezien je pas met de pil gestopt bent, kan het even duren voordat je je normale cyclus weer hebt. Bij mij werd die na 7 maanden pas weer stabiel.
Nee, het zit iets anders. Je eitjes rijpen in principe na je menstruatie pas. Als je eitje groot genoeg is springt het en daalt het richting je baarmoeder (eisprong). Hier wacht het op een zaadje (Luteale fase). Ondertussen groeit het baarmoeder slijmvlies zodat een bevrucht zaadje zich kan innestelen. Gebeurt dat niet, dan stoot het lichaam het eitje en het slijmvlies af (menstruatie) en begint het weer opnieuw.
Hey Ow weer wat geleerd. Is er wel een manier dat je weet of je een eisprong heb gehad? Ik lees dat sommige mensen het hier voelen. Ik gebruik ovuliatie testen omdat ik mijn cyclus niet weet. Maar was vandaag positief betekent dat dan dat mijn eitje misschien wel rijp was en gaat springen? Of zegt dat verder niks. Want komt erop neer anders dat je eigenlijk nooit kan weten of je eitje helemaal goed rijp is.
Nee, 100% zeker kun je het niet weten, behalve met een echo. Maar bij ons in het zkh gaven ze aan dat als je iedere keer een positieve ovulatietest hebt en dan ongeveer 2wkn later je menstruatie de kans groot is dat er gewoon sprake is van een eisprong