Rare menstruatie na gebruik granaatappel extract?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LiefsteWens, 14 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Hoi hoi,

Ik gebruik voor het zwanger worden granaatappel extract, nu ongeveer een maand.

Dit is de eerste menstruatie na het gebruik ervan en ik merk flinke (negatieve?) veranderingen:
    De eerste 2 dagen had ik met name oud bloed, normaal hen ik 1 dag oud bloed en daarna gaat het over op de 'echte' menstruatie.

Daarna helderrood en normaal gesproken heb ik er flinke klonters in zitten. Nu niet. Ik las ergens dat het juist goed is om klonters te hebben.

Tot slot, normaal heb ik veeeeeel bloedverlies. Nu echt minimaal.

Kan dit kwaad? Iemand die zich hierin herkent na het slikken van GE?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik weet niet waar je hebt gelezen dat het verliezen van proppen en stolsels goed zou zijn, maar dat ligt iets genuanceerder....

Enkele vrouwen (waaronder ikzelf tot ik anders ben gaan eten) hebben last van heftig bloedverlies en verlies van veel stolsels. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Voor veel vrouwen die dit hebben is het zelfs een reden om naar de gyn te gaan.

In mijn geval hormonale onbalans. Door mijn eetgewoonte en voeding aan te passen is hier veel in veranderd. Waar ik eerder zeker 10 dagen menstrueerde met zeker 4 dagen bijna elke 2 uur verschonen, zit ik nu op 5 of 6 lichtere dagen en met 1 dag iets meer bloedverlies.

Dat je bloedverlies onder invloed van bepaalde stoffen dus verandert is niet vreemd. Van granaatappel is bekend dat het het teveel aan oestrogenen in het lichaam reguleert. En ik zou zeggen: geniet ervan dat het bloedverlies minder is geworden.

Deel Deze Pagina