Wij zouden graag nog een 3de kindje willen krijgen (als het ons gegund is), maar nu ben ik gastouder en heb dusbgeen zwangerschapsverlof oid. Ik ben pas sinds half april gastouder en werkte bij mn vorige zwangerschappen gewoon voor een baas. Heeft iemand tips niet over hoe dit aan te pakken, want als ik niet werk heb ik geen inkomen, dus moet er eerst gespaard worden, maar hoe gaat het dan na mn bevalling? Kortom, ik zou wel graag ervaringen horen. Liefs doris
Als gastouder heb jij ook gewoon recht op zwangerschapsverlof hoor Je vraagt deze zwangerschapsuitkering aan bij de UWV, namelijk de zogenaamde regeling Zelfstandige en Zwanger (ZeZ). Hiermee heb je, net als elke andere werkende vrouw, recht op minimaal 16 weken zwangerschapsverlof. Meer informatie vind je op de website van UWV. Ga dan naar Particulieren/Ik krijg een kind/Ik ben zelfstandige en zwanger. Succes!
Ik vind de onzekerheid na het verlof niet fijn. Het loopt nu erg goed en ben bang dat het daarna minder is en dat ik dus financieel niet uitkom. De kindjes gaan toch tijdelijk naar een ander en of ze daarna weer bij mij komen is afwachten lijkt me. Of zie ik dit verkeerd omdat ze een contract met mij hebben? Liefs doris
Ik ben ook gastouder en heb een zelfstandige verzekering tegen ziekte of ongeval bij het Uwv. Kan ook bij andere instanties maar Uwv betaalde meteen het eerste jaar uit bij verlof Ik betaal 140 euro P.m aan het Uwv en krijg dan gewoon 16 weken uitbetaald ook als ik griep heb ed.