Zwanger met 1ste iui???? of eerste 3?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door diene, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hallo meiden,

Misschien een vreemde vraag, maar ik ben even nieuwschierig.......en een beetje opzoek naar positief nieuws ;)

Ik zit nou op het wachtbankje na mijn 1ste iui. Wij hebben iui nodig omdat mijn vriend weinig goede zaadjes heeft.

Nu heb ik hier en daar in onderschiften meiden gezien die bij de eerste iui zwanger waren en ben ik benieuwd wat de reden was voor de iui.....

Ben je snel zwanger geraak met iui, bij de 1 ste of eerste 3, zou ik dan mogen weten wat de reden voor de iui was?
    Als het zoals bij ons aan weinig goed zaad lag, kom ik de komende week misschien wat positiever door :)

Alvast bedankt :)

Groetjes Dien

2. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hallo! Ik en mijn vriend mogen over 2 weken voor onze eerste iui gaan en ik ben ook heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

Wij komen voor iui in aanmerking omdat mijn vriend verminderd vruchtbaar is (8,5mln per ml. waarvan 60% helemaal ok) en omdat ik te weinig servixslijm aan maak en een dun bmsv heb. Een hoop kleinere dingen die samen wel een groot opstakel vormen helaas...

Dus kom maar op met die opbeurende verhalen :D

3. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Paula,

Het wordt dus een spannende tijd over 2 weken. Hopelijk is het snel raak voor jullie.

Nou maar hopen dat er veel positieve reactie gaan komen :)

Ik zie aan je banner dat je nou ook een dag overtijd bent, misschien is de iui niet meer nodig?

4. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    ja diene, ik had volgens mij vandaag ongi moeten worden, maar misschien zit ik er een dag langs dus weet het niet zeker. Voel me sinds vanavond wel echt anders dan anders maarja, dat zegt pas iets als er een posi test is.
    Dus hopelijk is de iui niet nodig maar morgen weet ik het zeker. Komt er toch een ongi, waar ik maar vanuit ga, dan komen er spannende weken aan idd dus ik hoop ook dat er hier wat meiden hun ervaringen willen delen.

5. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    En hopelijk is het nu al raak voor jullie! hoe mooi zou dat zijn??? fingers crossed!

6. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Oh ik hoop echt voor je dat die ongi morgen niet komt! Ik zal hard duimen. Zou geweldig zijn als de iui niet meer nodig is.

Dank je wel, dat zou geweldig zijn!! :) ik moet nog tot begin volgende week wachten voor ik meer weet....

Hopelijk komen er voor die tijd inderdaad nog wat positieve berichten om me de laatste dagen door te helpen :)

7. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    goedemorgen! nou helaas is mijn temp. weer helemaal gezakt dus vandaag gaat zeker mijn ongi komen :(
    Op naar de IUI!
    Hoe heb jij het allemaal ervaren, en hebben ze het bij jou in eigen cyclus gedaan met pregnyl? Krijg je daar bijwerkingen van of valt dat wel mee? en heb je nu misschien al wat symptomen?

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik duim voor je dat de 1e IUI raak mag zijn.
    Wij zitten zelf aan de IUI ook ivm slechte zaadjes (weinig).

Ter info, je hebt per IUI behandeling 8-10% kans van slagen.
    Stellen waar niets bij aan de hand is hebben op de natuurlijke manier 20% kans op zwangerschap per maand.
    Na 6 IUI behandelingen is 45% van de stellen die aan de IUI begon zwanger.

Niet om je te deprimeren, maar dit zijn wel de cijfertjes...
    Ik duim voor je in ieder geval!

9. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    #9 diene, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt: 9 jun 2011
    Hey Paula, dat is wel balen :( maar geen bloed geeft moed.......

Ik heb de iui in mijn eigen cylcus gehad en heb 1x pregnyl moeten spuiten.
    Ik heb het niet als onprettig ervaren, de iui zelf. Leuk is anders, maar heb van de iui zelf niks gevoeld. Ik vond het wel een beetje lastig met telkens voor bloed of echo naar het ziekenhuis te moeten om mijn cyclus in de gaten te houden, maar vooral omdat ik dan vanalles op het werk moest gaan regelen op vrij korte termijn. Gelukkig hoefde ik dat nou maar 3x te doen.
    Van de pregnyl heb ik geen bijwekingen gehad. De spuit is niet leuk, maar ik ben dan ook panisch voor spuiten... :p maar het viel reuze mee. Ik had vanalles gelezen dat het erg pijn kan doen, maar dat viel dus mee. Alleen een paar dagen een gevoelige plek op mijn buik waar de spuit was gezet.

Symptomen heb ik (nog) niet. Beetje gek zelfs.....Normaal heb ik vanaf mijn eisprong pijn aan mijn borsten en als ik dichter bij mijn nod kom, komen er wel eens kwaaltjes bij. Nu heb ik echter voor het eerst echt nergens last van.

Als je ongi ondertussen al is door gebroken vandaag dan wil ik je veel succes wensen voor de iui!

Hey Flippo, Jij bent al erg lang bezig zie ik, wat erg voor je! Hopelijk is de volgende raak!!! Had jij de iui's ook in je eigen cyclus en mag ik vragen waarom je er clomid mij kreeg?
    Wat zijn I.O's eigenlijk?

Ik ken de cijfertjes wel :( maar vind ze zo negatief klinken.... ons hebben ze in het ziekehuis trouwens andere cijfers gegeven als wat jij hebt op geschreven. Het zou tussen de 10-15% zijn dat is dan net iets positiever ;)

Ik duim voor jullie allebei :)

10. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hoihoi hier nog iemand die op het wachtbankje zit
    1ste iui 6 juni gehad ivm slechte zwemmertjes...
    Ik heb het in mn eigen cyclus gehad en zaterdag de pregnyl gezet. Spuit viel op zich wel mee alleen ben nog steeds een beetje blauw ervan...

11. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Spannend Nadina!!!! wanneer mag je bloed laten prikken voor hcg? Duim duim duim :)
    Blauw van de spuit! dat is minder.....hopelijk hoef je m nooit meer te zetten :)

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Diene: O.I is ovulatie inductie. Ik kreeg clomid omdat ik geen eigen eisprong had. Later ben ik over gegaan op puregon omdat ik met de hoogste dosis clomid wel een goede eisprong kreeg maar daarnaast ook last kreeg van cystes en die heb ik met de puregon niet.
    Ik ben idd al een tijdje bezig, nog een goede 2 weken en dan hebben we er een volle 2 jaar opzitten en beginnen we aan ons 3e jaar van hopen, wachten en verlangen....
    Ik hoop en duim voor je dat het ook voor jou snel werkelijkheid mag worden, de droom die we koesteren!

13. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hoi Diene
    Bloedprikken heb ik niks over gehoord.
    Ik wacht gewoon af tot 20, 21 juni en als er dan nog niks gebeurd is ga ik een testje doen
    Ga je wel een bloedtest doen?
    Waneer laat je dat dan doen?

14. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    @Flippo, Poeh zeg 2 jaar, dat is veel te lang! Hopelijk wordt het 3de jaar een jaar van wensen die uitkomen en dromen van je wondertje en voorbereiding voor de komst van je wondertje!!

@Nadina, in het ziekenhuis waar ik ben wordt tussen de 12de en 14de dag na de iui bloedgeprikt om te bepalen of je zwanger bent. Ik mag komende dinsdag gaan maar zit dan op een festival, dus misschien ga ik een dag later. Tenzij mijn ongi eerder komt (Maandag is volgens mij mn nod) en dan moet ik gewoon weer bellen voor het starten van de volgende iui. Maar dat hopen we niet ;)

15. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal, ik ben niet meer zo actief op dit forum, maar herken wel de drang naar meer informatie. Heb zelf meegeschreven op het forum voor IUI.

Wij kwamen na twee jaar in aanmerking voor IUI. Onze diagnose was onbegrepen subfertiliteit en de eerste IUI met milde hyperstimulatie in maart was direct raak. Nog altijd blij en gelukkig en inmiddels 12 weken!

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier iemand die in januari na de eerste IUI zwanger was! En nog steeds is... Nu dus (bijna) 22 weken.
    Vooraf ruim twee-en-een-half jaar bezig geweest, twee missed abortions gehad. Maar nu dus helemaal heppiedepeppie.
    Dus het kan wel ;)
    Succes meiden!

17. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Oh er is dus toch hoop!!! eindelijk positieve verhalen :)

Puravida en liesben gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Jullie hebben er beide lang voor moeten wachten, dan is het wel super dat de eerste iui meteen raak was.

18. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hey diene spannend zeg!!
    Dinsdag al!! Ga voor je duimen!!

Liesben en puravida Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!! Wat fijn om te horen dat het ook in 1 keer kan! Dat geeft toch wel iets van hoop:)

19. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog een positief verhaal.
    ook hier onbegrepen subfertiliteit.
    Bij mijn zoontje gebruikte ik clomid en pregnyl en in de eerste iui zwanger.
    Nu ook weer iui gehad met clomid en pregnyl en ja hoor.... zwanger!
    Eerste keer!
    Volgende week eerste echo en hoop dan op een mooi knipperlichtje!

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben ook de 1e IUI-D zwanger geraakt.

Deel Deze Pagina