Serophene, Metformine en Ovitrelle...

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Irem, Feb 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 23 Cyclussen eindelijk zwanger!!!

Nadat onze zoon 1 was geworden besloten we nogmaals zwanger te raken. De eerste jaar hebben fink geoefend, echter zonder resultaat. Dan ben ik naar de gynacoog gegaan met de mededeling dat we al een jaar bezig waren. Na een paar onderzoeken was er geen verklaring maar we besloten toch met ovitrelle te beginnen.

Ik mocht op dag 13 van mijn cylus voorbij komen om te kijken of er een rijpe eitje was. (Ik ben altijd zeer onregelmatig geweest, van 29 tot 42 dagen). Soms duurde het lang soms wat korter..Ovitrelle 250 mg spuit erin en daarna de dag zelf en de dag erop klussen.
    1. Poging niet gelukt..
    2. Poging niet gelukt..
    3. Poging moest ik dag 5-10 van de cylus Serophene 50 mg innemen (soort van Clomid) en weer ovitrelle laten spuiten..Poging mislukt
    4. Poging 4, serophene (5-10 cylusdagen), ovitrelle en de hele maand metformine om de menstruatie in te korten tot 28 dagen.Poging weer mistlukt!
    5. Poging 5...eisprong in de weekend, kon niet komen...
    6. Poging 6, Serophene 2x (dus 100 mg) van dag 5 tot 10, metformine en ovitrelle...en eindelijk na 23 cylussen (meer dan 2 jaar, want mijn mensturatie duurde bijna altijd langer dan 33 dagen) Eindelijk zwanger!!

Zo blij zijn we, zo onvoorstelbaar! We dachten dat het niet meer zou lukken.

Een ander punt erbij was dat we na 4 pogingen eindelijk ook een spermiogramm mochten laten doen. Helaas bleek deze zeer slecht te zijn, aantal en beweeglijkheid waren goed, allen de vorm was zeer zeer slecht. slechts 1% had een goede kopvorm. Nou...
    We waren na de 5. poging bij de Uroloog. Hij meende dat het wel mogelijk was, maar uiterst moeilijk..of we niet aan iui moesten denken. Nou dat was de plan voor de volgende cyclus, maar gelukkig hoeft het niet meer.

Ik wilde mijn verhaal kwijt, omdat ik de afgelopen 2 jaar emotioneel ook erg uitgeput was, vooral omdat iedereen vroeg wanneer de 2. kwam en of ik niet zwanger was. Wat een rot vraag!! Alsof het een ieder gegunt is, en alsof het zo makkelijk is..En laat de moed aub niet zakken.

Ik heb over een paar dagen een controle bij de gynacoloog, maar naar eigen berekeningen ben ik nu in week 7. Zo zin in..

2. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

Sep 19, 2015
    372
    0
    0
    Ahh meid, gefeliciteerd! ❤️👼🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

3. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Flowerlover :)

4. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Gefeliciteerd! Super!

5. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel,jij ook gefeliciteerd:)

6. loesje1

loesje1 Lid

Jun 18, 2015
    76
    1
    8
    Female
    Friesland
    Super! Gefeliciteerd!

7. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Gefeliciteerd!! En je irritatie over de vraag of er al een tweede komt herken ik heel goed. Tussen onze dochters in is het bij ons 3x fout gegaan dus het duurde bij ons ook iets langer dan gepland. Dan kun je de mensen die zo'n vraag stellen echt wel schieten!!

Geniet met volle teugen van je zwangerschap, het idd jullie gegund na zoveel pech!!

8. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Wauw, wat een verhaal! En wat fijn dat het nu goed raak is!
    Van harte en probeer er lekker van te genieten! :)

9. yaraah

yaraah VIP lid

Jul 28, 2009
    5,189
    42
    48
    Female
    zelfstandige
    België
    Wauw Irem wat een verhaal, echt bijzonder dat het nu echt goed raak is

10. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wellll:)

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Super

12. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat kon ik veel mensen schieten zeg, en nu ga ik ze het lekker niet zeggen. Ze zien het wel wanneer ik flink ga uitzetten:)

Liefs!

13. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ja ik ga er zeker van genieten..dolblij dat we zijn.:)

14. Irem

Irem Lid

Feb 16, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je:)

Ik denk dat je nu wel zeker kan zijn toch, 3x positief!! Super leuk

15. Irem

Irem Lid