zou dat iets te maken hebben met dat je je toch prettiger voelt als je weet dat je een nieuwe baan hebt? i mean.. ik heb 28 december opgezegd.. en enig terugrekenwerk telt dat het op 2 januari raak was slikte toen al een jaar de pil niet zonder dat er ooit wat gebeurde
bedankt voor jullie reacies. inderdaad, uiteindelijk gaat het erom dat je het zelf zo goed mogelijk naar je zin hebt. Ga ook beginnen met solliciteren. eerst mn cv op monsterboard weer even oppoetsen en dan serieus aan de slag. wie weet bevordert een nieuwe baan (positieve blije gedachten) inderdaad een mogelijke zwangerschap... zou leuk zijn. En ach, er van uit gaande dat alles volgens het boekje zou gaan dan werk je toch door tot ruim de 7e maand, dus dat biedt nog alle mogelijkheden. Persoonlijk vind ik ook dat eerlijkheid het langste duurt, dus bij een mogelijk arbeidsvoorwaardengesprek dit aangeven lijkt me wel net zo prettig voor beide partijen.. ben ook uit 1978 dus qua leeftijd lijkt het me redelijk 'normaal' om een kinderwens te hebben. bedankt!
Mja en in principe mogen ze je er niet op afwijzen... daarentegen.. doen ze het wel (i mean.. als ze willen is er altijd wel een excuus) dan wil je eigenlijk ook heel niet werken voor die baas denk ik en om je heen kijken kan geen kwaad op zich je hebt tenslotte werk.. dus echt haast heeft niet kom je de ultieme baan tegen.. kun je gewoon solliciteren
Ik heb hier hetzelfde probleem ik ben nu 7,5 maand mama maar wil eigenlijk rond het einde van het jaar weer zwanger zijn. Maar wil ook een andere baan. Maar nu heb ik een vast contract en tegenwoordig begin je overal met een jaarcontract ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik straks zwanger ben en ze gaan vertellen dat mijn contract niet wordt verlengd sta je daar. Ik denk dat ik nog even wacht alhoewel ik wel een werving en selectiebureau heb die nu actief aan het zoeken is. Ik heb zoiets ik kan altijd nog nee zeggen. Ik zie wel hoe het loopt. En anders blijf ik hier nog even werken.
Mja inderdaad.. ik heb nu een half jaar contract erg goed getimed.. loopt namelijk af wanneer mn zwangerschapsverlof zou moeten beginnen ik zie dus wel wat het word vrees ik.. weinig keuze op het moment en anders blijf ik eerst thuis voor het kindje zorgen.. en ga ik einde van het jaar gewoon weer solliciteren dat komt wel goed
Ik zit nu ook in dat schuitje, Ik ben in jauari bij nieuwe werkgever begonnen en weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Ik denk er wel aan om het mijn cheffin al te vertellen zodat ze er rekening mee kan houden als de vracht binnen komt met tillen enzo. Ik hoop dat ze het goed opvatten en gewoon mijn contract over 5 maanden verlengt wordt