Hoi meiden, Mijn verhaal in het kort: In augustus 2012 zijn wij begonnen voor een tweede, nu zes maanden geleden dus. In de eerste ronde zwanger, helaas een missed abortion. Mk gehad bij 10 weken zwangerschap. Toen in de derde ronde weer zwanger, mk gehad bij 4,5 weken zwangerschap. Ondertussen ben ik 37,5 en word ik heel bang dat het ons niet meer gaat lukken. Mijn eitjes zullen vast niet meer van goede kwaliteit zijn en daarom krijg ik nu steeds miskramen. Ondertussen kan ik aan niets anders meer denken. Ook ben ik bang dat mijn man het niet meer ziet zitten straks en er mee wil stoppen. Ons eerste kindje is zeer ernstig verstandelijk gehandicapt en autistisch. Hij praat niet en is ook niet zindelijk. En ik wil zoooooo graag nog een 'gezond' kindje!!!!!! Zou het ons nog gegund zijn?? Eigenlijk ben ik dus gewoon op zoek naar succesverhalen van mensen die 'op leeftijd' na meerdere miskramen toch nog een kindje mochten krijgen.
Mijn schoonzusje... 1e zwangerschap: Bij 24 weken een miskraam 2e zwangerschap: ongeveer 10 maanden later, een gezond zoontje 3e zwangerschap: ongeveer 3 maanden na geboorte 1e kindje miskraam met 7 weken 4e zwangerschap: 4 maanden na de 2e miskraam, gezond 2e zoontje 5e zwangerschap: ongeveer 14 maanden na geboorte 2e kindje, een gezond zoontje.
Lappie, blijf positief! Ik begrijp het zo, maar probeer het wel. Een vriendin van mij is eind 30 bevallen van een zoontje. Daarvoor ook miskramen, dus het kan wel.
Ha Lappie, Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Af en toe ben ik ook zo bang dat het nooit meer gaat lukken. Dat ik niet meer zwanger zal raken, of wanneer ik wel zwanger raak, dat het weer mis zal gaan Gelukkig zijn er ook wel dagen waarop ik me weer wat optimistischer voel Maar ik heb al heel veel verhalen gelezen van oudere dames die gezonde kindjes op de wereld hebben gezet, ook na miskramen/ma's. De zuster die bij mijn dokter werkt is een goed voorbeeld. Heeft na 9 miskramen uiteindelijk nog twee gezonde zoontjes op de wereld gezet. Bleek 'gewoon' iets mis te zijn met haar hormoon huishouding. En de gyn in het ziekenhuis die ik vroeg of ik te oud ben, moest erom lachen en zei dat ie daar vorige week nog een 48 jarige vrouw een gezond kind op de wereld had helpen zetten. Kortom: houdt moedt. Het gaat een keer goedkomen! We gaan d'r voor meid
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes! Soms voel ik mij beter, dan denk ik: het komt vast goed. Ook vind ik 37 jaar dan wel meevallen. Andere dagen, zoals eergisteren dan voel ik mij verdrietig en bang. Nu weer in de zenuwen omdat ik vrijdag een testje ga doen... Nog meer reacties zijn zeker welkom!
Oh Lappie, wat spannend! Ik ga zo ontzettend hard voor je duimen meis! Vrijdag is niet zo heel ver meer weg.... Hier in afwachting van mijn ei. Ik hoop dat het nog even op zich laat wachten, want ml zit in het buitenland en komt pas vrijdag midden in de nacht terug Ik hoop zo dat we deze maand nog kunnen benutten, een hele maand overslaan vind ik een afschuwelijk idee!
Hi Lappie, Ik herken jouw onzekerheid heel erg. Wij hebben na drie jaar proberen een MK gekregen met 6 weken. Afgelopen cyclus weer een vroege miskraam. Mijn hoofd tolt echt op sommige momenten . Zouden mijn follikels nog wel goed zijn? Zou mijn progesteron te laag zijn? Heb ik een schildklierprobleem? ...vitaminen te kort.. en ga zo nog maar even door. En zo bang dat het bij de volgende postieve test weer fout gaat. (ik moet nog 2 weken wachten hoor) Dus ja: kom maar op met die postieve verhalen
Succesverhaal: Kennis kreeg na 7 miskramen op 41 jarige leeftijd een goede zwangerschap, nu rond de 35 weken zwanger. Vriendin kreeg na 2 miskramen op 38 jarige leeftijd nog een gezonde zoon. mijn moeder, kreeg na 4 miskramen in 2 jaar tijd toch nog een gezonde zoon op 38 jarige leeftijd. En zo oud is 37 jaar niet hoor, het kan nog best gaan lukken. Sterkte en succes!!
Hey Lappie, Mijn zus was 36 toen de 1e geboren werd! Daarna heeft ze nog 2 miskramen gehad en met 38jr is de 2e geboren, dus Kop op meid! Het kan zeker nog!! Hopelijk vrijdag heel goed nieuws, mijn duimen draaien overuren voor je!!!!!
@Lappie: wat een heftig verhaal, wil je heel veel sterkte wensen en zal voor je duimen voor as vrijdag! Ik ben "pas" 32, maar ook wij hebben een miskraam achter de rug en zijn alweer bijna 4 jaar bezig, dus herken je angst dat het nooit meer zal lukken zeker!
Hier geen succes verhaal maar las je bericht en wil je gewoon heel veel sterkte/hoop/succes wensen!!! Altijd hoop blijven houden en dan komt het goed. Positief blijven!! Het kan!!
Hier in de familie mijn mama's neef zijn vriendin is rond jou leeftijd en heeft een gezonde dochter, daarna helaas was het niet goed bij de tweede zwangerschap en nu een gezond kindje onderweg! Mijn oma heeft ook altijd gezegt dat met mijn leeftijd je net zo goed een gehandicapt kindje kan krijgen. In mijn oma's kant van de familie is juist maar een vrouw met een handicap en haar moeder was juist jong zwanger! Dus maak je alsjeblieft geen zorgen over je leeftijd want de kans is zeer zeker nog wel aanwezig dat je een gezond kindje kan krijgen! Ik wens je al het geluk toe en hopelijk zijn er meer die je kunnen helpen met positieve ervaringen!
Onzekerheid, ja dat is herkenbaar. Ik ben zelf nog niet zo heel oud, maar ben zo bang dat het niet lukt. Soms heb ik er alle vertrouwen in en soms ook helemaal niet. Ik ga maar af op de positieve verhalen, zoals die van panter.