Kan dit een innestelingsbloeding zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LiefsteWens, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Hi allemaal,

14 januari had ik een positieve ovulatietest. 9 januari hebben we gevreeën, afgelopen zaterdag ook maar toen kwam partner niet klaar.

Het lijkt me te vroeg voor een innestelingsbloeding, of niet? Wat kan het anders zijn? Ik heb dit namelijk nog nooit gehad. Volgende week maandag moet ik ongesteld worden (korte LF).

2. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Heel gek, ik ging daarnet naar het toilet en had gewoon felrood bloed in mijn verbandje (sorry voor de details). Volgende week maandag moet ik pas ongesgel

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je op de 14e een positieve ovulatietest had, is je eisprong waarschijnlijk op 16 januari geweest. Dat is nog maar twee dagen geleden. Dan kan het geen innesteling zijn, aangezien die pas 7-9 dagen na de eisprong plaatsvindt.

Tevens blijven zaadcellen gemiddeld 2-3 dagen leven in je lichaam. Als je eisprong op de 16e was en je voor het laatst op de 9e hebt gevreeën, dan is de kans klein dat er op het moment van de eisprong nog goede zaadcellen aanwezig waren. Het is niet onmogelijk, maar de kans is niet zo heel erg groot. Of er moeten nog een paar verdwaalde zaadcellen uit het voorvocht ontsnapt zijn, afgelopen zaterdag. Maar als dat ruim na je eisprong was, valt die optie ook af. Een eicel is maar een paar uren te bevruchten.

Ik denk dat je cyclus in de war is. Ben je net van de anticonceptie af?

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dit allemaal ja. Al denk ik niet dat je cyclus van slag is maar dat je een ovulatiebloeding hebt.

5. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Dank je. Daarom vond ik een IB ook zo raar. Nee niet van de AC af, we gebruiken überhaupt geen AC. Vanochtend weer bruinig.

6. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Ook dank voor je reactie.

Ik wist niet dat dat bestond. Ik ga eens kijken wat dat inhoudt.

Deel Deze Pagina