Hoi dames, Morgen ga ik de huisarts denk ik maar bellen! Mijn vriend en ik zijn nu 1 jaar bezig zwanger te worden!! Zonder resultaat ik ben 22 jaar en mijn vriend 29.. Ik ben nog vrij jong maar m'n cyclus is 1 groot dramaaa!! Ben om de 18 dagen ongi en dan 9 dagen lang! Om gek van te worden ik voel me hopeloos! Denken jullie dat het ook tijd is voor een bezoekje aan de huisarts? Liefs
hoi jaysa.. ik zou idd maar even naar de ha gaan.. dan kan hij kijken wat er mis is.. slik je wel bepaalde dingen voor je korte cylcus? veel hebben baat bij de zwanger worden pillen van etos of teunisbloemcapsules om je cyclus weer normaal te krijgen.. hopelijk heb je meer duidelijkheid ! succes
Ja meid, goed idee! Bij mij is het andersom. Mijn cyclussen zijn te lang... misschien kunnen we een beetje uitwisselen Huisarts heeft al een echo gemaakt (zijn 6 maanden bezig) en gelukkig niks geks kunnen vinden. Toch een geruststelling als je weet dat alles goed is en je wel zwanger zou moeten kunnen worden. Dus zeker doen! Denk dat met zo'n korte cyclus je kansen om zwanger te worden inderdaad wel minder zijn.... hoop dat de HA iets voor je kan betekenen!
Gewoon gaan... Suc6 meis... Ik was 24 toen ik aan het zwanger worden begon... ben nu 26... Vandaag precies 2 jaar geleden begonnen...
Goedzo ga maar naar de huisarts en doe je verhaal, laat je niet afschepen He want je bent nu een jaar bezig en dat is gewoon al een hele tijd!! Hopelijk gaan ze je onderzoeken en kom je er met iets simpels vanaf en ben je snel zwanger!!
Gaan ze je meteen inwendig onderzoeken ?? Moet je inwendig onderzocht worden als je bijv clomid krijgt voorgeschreven ? Of doen ze gewoon een echo?
Zo gemakkelijk en snel gaat het helaas niet meid. De huisarts zal je zonodig doorverwijzen naar een gynaecoloog,die zal wat testen & onderzoeken willen doen en dán krijg je misschien (als hij dat nodig vindt natuurlijk) medicatie voorgeschreven om je cyclus te regelen. Dat proces alleen kan al een paar weken/maanden in beslag nemen. Het is wachten,wachten en nog eens wachten.. Echt slopend en frustrerend maar het is niet anders..
Meid wat naar dat jullie al een jaar bezig zijn! Hoop idd dat je huisarts iets voor je kan betekenen! succes...
Ik ben begin juni naar de huisarts gegaan. Ik heb direct verwijzing gekregen voor onderzoek: inwendige echo en bloedprikken. Volgende week moet ik terug naar de huisarts om de uitslagen te bespreken. Zo zie je dat ook echo's inwendig kunnen zijn (let op: stelt echt geen fluit voor al zeg ik het zelf...) en je zo een maand verder bent voor er überhaupt iets van actie ondernomen kan worden.
Ik ben dus een half jaar bezig, en de huisarts maakte wel meteen een echo (uitwendig) en liet bloed prikken. Maar dat komt denk ik ook omdat ik best wel ben afgevallen de laatste maanden, en we een beetje bang waren dat er iets afwijkends zat... Maar mijn lange cyclussen kunnen dus ook wel komen van ondergewicht... IIg was er bij de echo niks vreemds te zien. Als ik over een half jaar (dus een jaar bezig) nog niet zwanger was mocht ik terug komen.
Hoi dames! Gaan ze dan meteen bloedprikken en doen ze dat bij de dokter zelf? ( ik ben serieus bang voor naalden! Haha ) Ik ga zo maa is bellen! En foliumzuur kun je dat alleen op verwijs van de dokter krijgen? X
Foliumzuur kun je gewoon bij de drogist kopen, los of in een combinatie met vitaminen speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden. Dat zou ik meteen even kopen, het wordt aangeraden dit al te gaan slikken voordat je zwanger bent.
Hoi, Is je cyclus steeds te kort of ook onregelmatig? Het kan ook zomaar je schildklier zijn, daar moet je ook om vragen of ze daarvoor bloed willen prikken!!! Inderdaad foliumzuur moet je eigenlijk nu al mee beginnen. Succes meid! Groetjes Lies
En... heb je de huisarts al gebeld? Ik moet eigenlijk ook even bellen. Heb na mijn curettage geen echo meer gehad. Was niet nodig, werd mij verteld. Maar ik ga nu toch wel een beetje twijfelen. Of zou het onzin zijn me zomaar zorgen te maken. Curettage was 20/5 en ik heb helemaal geen klachten ofzo...
Hi meiden, Wij zijn nu al ruim een jaar bezig en ik heb een keurige nette eisprong de ovu sticks werkte prima en toch wou het niet lukken...ik heb schildklierproblemen (auto imuumziekte) en mijn waardes waren prima dus niets leek een zwangerschap tegen te gaan (wij zijn beide wat ouder 30 en 37 jaar) dus we wisten dat het wat langer kon duren...nu sinds 13 mei 2011 zijn we beland in de mmm...ik heb bloed geprikt en een echo gehad wat allemaal zeer positief was en mijn vriend moest voor een eerste zaadonderzoek...hieruit bleek dat mijn vriend zn kwakje niet goed was...inmiddels hebben we nu 2 maanden moeten wachten voor een tweede spermaonderzoek omdat er tijd tussen moet zitten om weer in zn geheel de zaadjes te vernieuwen...wij waren hier zonder ha nooit achter gekomen en wij zijn gelukkig met dat er een reden achter zit waarom het nu na 15 rondes nog niet is gelukt. Volgende week horen we de uitslag en dan zullen we zien wat de vervolg stappen zijn... Het is belangrijk om te luisteren naar je lijf...een te korte cyclus is niet goed en een te lange ook niet...vertrouw je iets niet ga dan naar een ha...dit soort dingen zijn zo belangrijk om na te laten kijken. Gewoon doen en de onderzoeken vallen in het voorstadium altijd mee... Succes meiden!! Liefs Pien