ik heb even een vraagje. ik werk nu als uitzendkracht en heb geen vaste uren dat ik kan werken. als ik bv 2 dagen BSO vastzet, dinsdagmiddag en donderdagmiddag, en ik hoef uiteindelijk de donderdagmiddag niet te werken. Ik stuur mijn kinderen die middag dus ook niet naar de BSO, want ik ben thuis. krijg ik over die donderdag dan wel KOT? of krijg je die echt alleen over de uren dat ik wel werk op die dag?
je betaald bso wel en hebt voor die uren geen recht op kinderopvangtoeslag want je werkt niet bron: toelsagen.nl Voor iedereen: alleen kinderopvangtoeslag voor gewerkte uren U kunt alleen nog kinderopvangtoeslag krijgen voor de uren die u werkt. U moet uitgaan van de ouder die de minste uren per jaar werkt. Gaat uw kind minder uren per week naar de opvang dan dat u werkt? Neem dan de werkelijke uren. De uren waarvoor u maximaal kinderopvangtoeslag kunt krijgen, berekent u zo: Gaat uw kind naar de dagopvang? Vermenigvuldig de uren die u werkt, met 140%. Gaat uw kind naar de buitenschoolse opvang? Vermenigvuldig de uren die u werkt, met 70%. In de percentages is rekening gehouden met reistijd en verplichte pauzes. dus stel je werkt die week 8 uur x 0.70= 5,6 uur die je dan mag opvoeren voor BSO die week.
met aantal uren werken haal ik het wel. bv. ik werk 20 uur per week, en heb dinsdagmiddag en donderdagmiddag BSO vastgezet. maar net die donderdagmiddag word ik niet ingedeeld en hoef ik dus niet te werken. die week werk ik wel mijn 20 uur, maar dus niet op de BSO-donderdagmiddag. krijg ik dan toch die KOT?
Ja, dan krijg je wel die KOT. Je krijgt gewoon 70% van die 20 uur voor de bso, dat redt je wel met 2 middagen.
ik zit nu nog in de aanvullende bijstand. de gemeente betaald (een gedeelte van) de kinderopvang. maar ze hebben nog niet doorgegeven hoeveel. nu wil ik bij mijn toeslagen KOT aanvragen, als ik nu bij de vraag hoeveel ik krijg van de gemeente 1/6 invul, en uiteindelijk krijg ik minder, krijg ik dan van de belasting weer meer terug? of is het zo dat wat je nu invult, dat dat later niet meer verandert kan worden?
Je kan altijd een wijziging doorgeven! Houd er wel rekening mee dat het tot 8 weken kan duren voordat die wijziging verwerkt is.
dus als achteraf blijkt dat ik minder van de gemeente krijg als doorgegeven, dan zou ik dat later nog (een deel) van de belasting terug kunnen krijgen?