Vriend werkt niet echt mee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juffie123, 20 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Hoi allen,

Wij zitten nu aan het eind van poging 3 om zwanger te worden. Ik weet dat dat nog kort is, dus dat is het probleem niet. Alleen werkt mn vriend niet altijd even goed mee.
    1. We hebben niet heel veel seks. Wel merk ik wanneer mn eisprong nadert en hebben we in de 3 dagen voorafgaand aan de eisprong sowieso 1x seks.
    2. Ik ben gestopt met roken. Ik wil ook graag dat hij stopt. Hier heeft hij veel moeite mee. Hij is echter wel sinds een paar maanden van een pakje per dag naar +- 4 sigaretten per dag gegaan.

Om mij heen lijkt iedereen zwanger te worden. Dat vind ik fantastisch, maar ik merk dat ik er zelf alles aan wil doen om de kans op een zwangerschap te vergroten. De bovenstaande dingen irriteren mij wel eens, waardoor ik bang ben dat het heel lang gaat duren.

Een gesprek hebben we al gehad en hij heeft het idee dat hij al meewerkt. Hij wil niet ij de beginfase op commando seks en zijn leven drastisch omgooien, wat ik ook wel weer begrijp.

Wat wil ik nu van Jullie? Geen idee . Jullie mening of een hoopvol berichtje? Het van mij afschrijven lucht nu al op.

Groetjes!

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ergens begrijp ik hem wel. Geniet nog even van die beginfase: alles is nieuw en je weet nog niet wat je te wachten staat. ik snap wel heel goed dat je er alles aan wil doen. Je wil het liefst nu zwanger raken!

Hij is al geminderd met roken, fijn. Heb je hem gezegd dat je dat fijn vindt? Wat motivatie geven om helemaal te stoppen? Dat is natuurlijk veel beter dan minderen. Maargoed. Laat hem zich beseffen dat alles wat hij met zijn lijf doet, effect kan hebben op een eventueel kindje. Zo verminderd roken de zaadkwaliteit, met alle gevolgen van dien.

Blijf met elkaar praten, ipv discussies voeren (kan mij voorstellen dat de frustratie soms hoog zit).

Hopelijk is het snel raak!

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wij hadden bij een positieve ovulatietest (smiley van clear blue) 1 keer seks daarna lieten we het los,dan kwam het er meestal niet meer van in de vruchtbare periode. Beide keren op deze manier vrij snel zwanger geworden. Dus heel veel seks hebben hoeft geen must te zijn.
    Ik begrijp je vriend wel, het ‘moeten’ vonden wij ook lastig, net als veel koppels denk ik.
    Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt :)

4. Stakato

Stakato Niet meer actief

Stoppen met roken zou sowieso helemaal los moeten staan van de zwangerschap. Het is vies, duur en ontzettend ongezond.

Verder ben ik het wel met je vriend eens. Dit is pas de derde ronde. Relax!
    En een tip, probeer niet rond je eisprong te zeggen: we moeten nú seks hebben, zeg daar niets over (moodkiller). Er van uitgaande dat je je vriend ook moet ‘activeren’: zorg dat je het ‘aantrekkelijk’ maakt, maak de omstandigheden zo dat hij er zin in krijgt. ;)

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ook als je het allemaal perfect doet kan zwanger worden eindeloos lang duren. En als je het allemaal fout doet kan het ook snel gaan. Relax. Probeer eerst een half jaar gewoon zwanger te worden, lukt het niet dan kun je altijd over op drastische maatregelen. Presteren onder druk werkt voor de meeste mannen ook niet ;)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik denk dat jouw vriend een enorme druk ervaart. "Moet" ineens stoppen ondat jij dat ook gedaan heb. X aantal keer "opdraven" voor sex.
    Ik begrijp jouw wens dat voorop. Die is heel sterk weet ik ook van mezelf.

Maar houd het wel leuk :)
    Knap dat jij gestopt ben maar dwing een ander niet tot hetzelfde ;)

7. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hij doet eigenlijk al zn best. De eerste stappen zijn gezet. Wie weet stopt ie van zelf met roken als het wel langer duurt.
    Verder idd voor je houden wanneer je eisprong is.
    En wat je verder kan doen is elke dag lekker gezond voor m koken. Is ook goed voor jou. En denk dat hij er ook blij van word.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Volgens mij doet hij idd al zijn best dus ergens begrijp ik hem wel. Maar ik begrijp jou ook. Misschien moet je ook de positieve punten benadrukken? Dat je het goed van hem vindt dat hij van 20 naar 4 sigaretten is gegaan? Weet je hoe knap eigenlijk? Mijn man ging ook van 20 naar 5 en hield dat een jaar zo vol. Toen was hij er helemaal klaar mee. Vooral mijn tip: blijf met elkaar in gesprek. Voor mannen en vrouwen is de ervaring rondom zwanger worden gewoon heel anders (dat zie ik nu maar al te goed). Je hoeft elkaar ook niet 100% te begrijpen daarin. Maar blijf met elkaar in gesprek en accepteer het van elkaar.

9. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat hierboven wordt gezegd!

En wat betreft seks: ik zei het gewoon nooit. Die mannen zijn er zo niet mee bezig dat die echt niet weten dat het je vruchtbare week is. Dus ik testte gewoon zelf en als t zover was (gek genoeg zelf dan ook echt meer zin! Lang leve de natuur!) probeerde ik m wat vaker te verleiden zonder t te benoemen. Dus kruip een keer bij m onder de douche dat soort dingen. Kan me niet voorstellen dat hij daar bezwaar tegen heeft haha! Gewoon niet lullen maar poetsen dus :roflmao: Zodra je t gaat bespreken is de lol er vanaf en wordt t een moetje. En er moet al zoveel..

sunnyshine92 vindt dit leuk.
  10. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Precies wat hierboven mij wordt gezegd. Mijn vriend rookt ook, best wel veel naar mijn mening, vind ie zelf van niet, maar goed.
    Ik betrap me er ook iedere ronde op dat ik op mijn vruchtbare dagen zeg; kom, we moeten vanavond weer van bil hoor, want hij kan elk moment springen.'' Dan is het voor mij eigenlijk ook al een beetje verpest om het zo te zeggen, want dan heb ik 's avonds ineens geen zin meer, maar omdat het moet doe je het toch maar. Bij m'n eerste zwangerschap deed ik dat nooit, maar toen waren we ook niet zo lang bezig als nu. Nu begint het al wat frustrerend te worden dat het steeds niet lukt.

Dus probeer wat te relaxen, het komt vanzelf wel ;) Heel veel geluk!

11. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Jullie hebben ook gelijk. Goed om het soms alleen even van een ander te horen ipv van stemmetje in mn hoofd die het eigenlijk wel weet.
    Ik zal hem idd wat meer positief proberen te stimuleren.

miniVosje en Luna86 vinden dit leuk.
  12. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Knap dat hij al zoveel minder is gaan roken, benader het positief. Niet iedereen lukt het om cold turkey te stoppen.

Wat betreft de vruchtbare dagen. Ik heb nog nooit iets gezegd over wanneer ik vruchtbaar was. Dat verpest gelijk de sfeer vind ik. Ik zorgde er gewoon voor dat ik tijdens de dagen dat het nodig was een extra leuk setje aanhad, of zelf meer initiatief nam. 1 x seks 3 dagen voor de eisprong kan genoeg zijn, maar tijdens de piekdagen raad ik je echt aan om om de dag wel seks te hebben.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.891
    9.404
    113
    Gelderland
    idd niet vertellen wanneer je vruchtbare dagen zijn. Hier wel eens gedaan uit nood, hahah. Gelukkig lukt het hem onder dwang ook :p maar dat zou ik alleen doen als je 8+ mnd bezig bent want het voelde uiteindelijk ook niet echt goed. Als je buiten je vruchtbare week ook 2/3 keer per week kan vrijen dan weet hij echt niet wanneer je vruchtbaar bent ;)

En super knap dat hij flink geminderd is!

14. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Vanmorgen las ik een heel interessant interview met een seksuoloog over de druk die mannen kunnen ervaren bij het zwanger worden. De 'prestatieangst' zoals we het hier nog wel eens noemen. Erectiestoornissen, libidoverlies, niet meer kunnen klaarkomen en dat soort klachten. Hij zei in het interview iets heel interessants wat ik eigenlijk al wist maar ik wel het graag nog eens herhalen: als je ovulatietesten gebruikt en normaal vruchtbaar bent, hoef je eigenlijk maar 1 keertje per cyclus te vrijen. En met een aantal dagen voor de 'verplichte' klusbeurt absolute onthouding, lukt dat bij de meeste mannen prima. Hij vond het verplicht om de twee dagen vrijen onzin als je goed je eisprong kunt detecteren. Misschien toch interessant om te weten als je zelf met deze problematiek te maken hebt?

Rosie88 vindt dit leuk.
  15. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik zei ook niet wanneer mijn eisprong was. Ik deed testen maar vertelde dat niet. En we deden het wel wat vaker in de week waarin ik dacht vruchtbaar te zijn. Maar dan wat meer op mijn initiatief. En als mijn test positief was had ik plots ineens zin en de dag erna ook.... boost voor zijn ego ook nog joh :roflmao::roflmao::roflmao:

sunnyshine92 en Mamalove2014 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina