Wens voor een 5e kindje. Veel verschil met 4 kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Elsa86, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.197
    113
    Dat is een heel mooi voordeel ja:roflmao::roflmao::roflmao:

    De aandacht nu mis ik ook niet. Het is niet dat ik ze wekelijks zie of spreek maar ik weet dat als er wat is ik altijd mag bellen en ze zullen helpen waar ze kunnen. Of gewoon zin in bak koffie komen drinken, als er niks op de planning staat is dat haast altijd goed.

    Maar ik weet van 1 zusje dat zij dingen anders ziet en heeft ervaren. Niet als echt slecht maar wel "kan beter" waar ik denk "was goed zo". Dus ook per gezin zitten er onderling verschillen. Daarin zal karakter en plaats vast meespelen
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.197
    113
    Dat is wel een van de redenen waarom we de kinddagen hebben. Echt een op een weg, geen rekening houden met de rest. Even papa of mama voor jezelf.
    (Vaak smorgens na de koffie weg, savonds na het eten terug)
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.003
    25.448
    113
    Het verschilt heel erg per kind inderdaad. Ik heb broers/zussen die er geen problemen mee hebben (die hebben minder nodig of eisen het gewoon op) , anderen, waaronder ik en mijn oudste zus, hebben er wel probleem mee. Nog steeds wel.
    Het zal vast niet in elk groot gezin spelen, maar ik denk in vele wel. Degene die zich terugtrekken zijn vaak degene die hun behoeften elders zijn gaan zoeken. (Wat niet perse gelijk staat aan het vinden van)

    Behoeftes veranderen ook. Kleine kinderen hebben niet zoveel nodig. Wat 1 op 1 hier en daar is genoeg. Zolang je een stabiele factor bent die heel goed kan knuffelen is het al gauw goed. Maar hoe ouder kinderen worden, hoe meer ze nodig hebben. En de behoeftes verschillen heel erg per kind. Hoe meer kinderen, hoe minder tijd/energie je echt kan stoppen in (erachter komen van) de behoeftes van al je kinderen.

    Een groot gezin is heel leuk hoor! Ik heb het ook al heel leuk en waardevol ervaren. Maar het heeft ook zijn andere kant. Zoals alles twee kanten heeft. Enigs kind-gezinnen of 2 kinder-gezinnen hebben zo ook hun voor en nadelen.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Gefeliciteerd @Elsa86
    Ik heb die wens (gelukkig) niet en hoop ‘m ook niet te krijgen:roflmao:
    Ben echt helemaal klaar met kinderen krijgen :p
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Tja… ik heb 1 broer en wij gingen vroeger ook niet op vakantie. Ik kan me 2 vakanties herinneren en 1 nadat mijn ouders gescheiden waren, alleen met m’n vader en broer. Dat was dan in Nederland een paar dagen op een vakantiepark. Veel uitjes deden we ook niet.
    Mijn man is de oudste van 5 en ook zij gingen niet op vakantie of elk jaar meerdere uitjes zoals wij nu wel doen. Mijn man en 3 van zijn broers en zussen vond het allemaal heel goed gaan thuis, een van zijn broers had wel het gevoel dat toen de 2 jongste er waren het financieel minder goed ging en er minder aandacht was. Zo ervaart iedereen dat toch anders.

    ik wil zelf absoluut geen 5de meer. Ik zit echt op mijn Max van wat ik zelf aan kan qua prikkels, slaap tekort en regeldingen
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik wacht af:roflmao:
    Wij wonen niet in een refodorp, rijden wel een refomobiel dus inburgeren zou geen probleem hoeven zijn:roflmao:
     
    toch3 vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    zit nu heel hard te denken in wat voor auto jij rijd :o:
     
    citroenrasp en toch3 vinden dit leuk.
  8. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    Van harte @Elsa86 leuk hoor.

    Ik twijfel ook nog heel erg mede door ik gastouder ben en daardoor een kindje minder kan opvangen. En ik de vraagouders mijn verlof tijd weer bij een ander moet onder brengen. Ik ga ze dan zo missen.

    wij hebben 3 zoon van 13 bijna 12 en 8. En meisje van 1. De jongens willen zelf nog heel graag een broertje of zusje. En die van 8 nog twee zusjes. Lijkt hem eerlijkste:roflmao:

    mezelf vind ik soms heel zwaar en soms heel makkelijk. Onze zoon van bijna 12 is net met Glutenallergie bekend. Dus dat is weer even puzzelen.
    Het belangrijkste vind ik dat financieel allemaal. Op vakantie en af en toe uit eten zolang dat kan.

    we hebben alles al wel geregeld als er een van ons als ouders overlijdt of zwaar invalide word. Dat we onze kinderen kunnen blijven verzorgen zonder 80 uur te moeten om ze nog steeds alles te kunnen geven.
     
  9. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    Een volkswagen toeran of Opel Zafira. Tenminste dat is in Nunspeet het beeld van de refo
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Whaaa te gek!
    Goede zwangerschap gewenst en als je nog hulp nodig hebt in de namentopics weet je me te vinden ;)

    Sorry voor het off-topic gaan @iedereen :p
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Bedankt.
    Nou die hulp heb ik zeker nodig als blijkt dat dit een jongen is:roflmao:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Hahaha :roflmao: wij zijn de eerste in de vriendengroep die aan kinderen zijn begonnen en we lopen dus wat kinderen voor, dus onze 7zitter wordt nu een refomobiel genoemd..:rolleyes:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    aaaah op die manier :roflmao:
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Hahaha renault:roflmao: maar de zafira was ook een optie!
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @Elsa86 wow hellemaal overheen gelezen! Gefeliciteerd!:D
     
  17. Zonnebloem7

    Zonnebloem7 Actief lid

    28 feb 2022
    213
    33
    28
    Vrouw
    Wat vindt je precies dat ik negatief zie? Ik geef mijn eerlijke mening over dat ik vind dat er met teveel kinderen te weinig tijd per kind zelf is. Dat wil ik voor mijn eigen kinderen niet. Ik wil een sterke goede band met ieder kind. En niet er sloffen er 8 rond en ze redden zich wel.
     
  18. Zonnebloem7

    Zonnebloem7 Actief lid

    28 feb 2022
    213
    33
    28
    Vrouw
    Sommige mensen zijn daar wel heel goed in en doen het allemaal happy de peppy voor en ondertussen thuis zitten ze te huilen.
     
  19. Zonnebloem7

    Zonnebloem7 Actief lid

    28 feb 2022
    213
    33
    28
    Vrouw
    Meer dan 100% heb je niet maar als je die moet verdelen onder 6 kinderen (of nog meer) dan wordt dat percentage per kind dus wel lager. ;)

    Dit is ook wat ik bedoel: "Heb ik dingen gemist als 1 van 6 kinderen. Ja, dat denk ik wel. In mijn geval emotioneel wel. Je bent minder een individu, je bent sneller 1 van de groep."

    Ouders kunnen wel zeggen dat is niet zo maar dat is hoe het werkt. En ja ook bij mij met 4 dochters. Wat ik wel zoveel mogelijk probeer te voorkomen.

    Wat vindt je precies zo erg negatief van mij dan? Het is mijn kijk erop.
     
  20. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Je omschrijft het wat “bot” maar wel eerlijk en ik denk ook dat je wel gelijk hebt. Als Ouders denk je: maar ik hou van al mijn kinderen! En dus denk je dat ze dan niks te kort komen. Maar ik weet wel zeker dat als ik alleen mijn oudste zoon gehad had, hij veel meer aandacht had gekregen dan vanaf dat hij een zusje kreeg. Ik hield even veel van hem en heb hem zeker ook genoeg aandacht gegeven maar er was wel ook nog een kind, dus tja dan is er toch minder aandacht dan voor 1. Ik vind dit overigens niet altijd slecht. Leren wachten op je beurt, leren delen etc zijn daar goede voorbeelden van.
    En wat ook is; ik had met maar 1 kind al veel sneller meer tijd voor mezelf gehad. En veel minder slechte nachten dan met 4 waarvan er 2 echt vreselijk waardeloos sliepen (en de jongste nu nog). Dan had vast ook minder dagen gehad waarop ik erg moe was, en dat beïnvloedt ook mijn stemming en dus ook de dag voor mijn kinderen. Dus ja, ik vind dat gelijk hebt. Maar het heeft me dan weer niet weerhouden om 4 kinderen te krijgen, want ik zie ook de mooie kanten van broers en zussen hebben
     

Deel Deze Pagina