Wens voor een 5e kindje. Veel verschil met 4 kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Elsa86, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier ook twijfels, aan de ene kant heb ik zoiets van het is goed zo en aan de andere kant ben ik echt gemaakt voor een groot gezin en lijkt het me zo leuk, een vijfde er bij.

    Praktisch komt het altijd wel goed, financieel is het ook te doen.. maar m'n gezondheid. 4 pittige zwangerschappen gehad met hg, bekkeninstabiliteit en zwangerschapsdiabetes.. daarnaast 2 weken geleden de diagnose sarcoïdose gekregen. En dan nog de meningen van onze naaste familie, die een 3e en 4e al veel vonden..
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Johanna01 de mening van mijn familie zal me echt aan mijn reet roesten:oops:
    Bij de 4e kreeg ik ook een opmerking dat 4 wel genoeg was. Ik heb diegene toen even heel duidelijk gemaakt dat wij dat zelf wel bepalen. En achter onze rug om zijn er ook wel opmerkingen over gemaakt (door mijn neefje van 9 notabene) en daar heeft mijn moeder toen tegen gezegd dat hij ze niet op hoeft te voeden.

    Als ik zulke zwangerschappen had gehad als jij weet ik niet of ik ooit voor een 5e zou gaan, maat die keuze moeten jullie zelf maken. Ik heb vrij makkelijke zwangerschappen gehad. Alleen last van ischias bij de laatste 3.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik vind de mening van je naasten juist wel belangrijk hierin. Bij ons in de omgeving vindt men het eigenlijk alleen maar leuk dat we 4 kinderen hebben. Maar als mijn dierbaren zouden aangeven dat ze dat heel erg zouden afraden dan zou het voor mij wel een teken zijn.
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @julia80 ligt er ook wel aan wie het zegt en waarom ze het afraden.

    Bij mij waren het een nichtje van 16 en een neefje van 9 (al ga ik ervan uit dat dat bij zijn ouders vandaan komt, waar ik geen goede band mee heb).
    Die hebben zich, naar mijn idee, niet te bemoeien met mijn leven.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Zal ook wel aan de kinderen liggen. Zoals R. nu is en hopelijk blijft kan je rustig nog 10 erbij hebben (bij voorkeur zonder de opstart ellende dan)...maar zoals G... daar kom je handen op te kort. Dat was als baby al eentje die behoorlijk intensief was (reflux, krampen, extreem alert, bizar gevoelig voor prikkels dus alles was oppassen en beschut houden en heel langzaam uitbreiden) ze is nu 5,5 maar dat is nog niet veel veranderd. We zijn eind van de dag afgedraaid. Terwijl de eerste 3 jaar het qua slapen echt de luxe editie was, dat dan weer wel!

    Zou dr niet willen missen hoor maar onze aller grootste vrees was dat R. datzelfde zou hebben, dan had ik gestopt met werken of in elk geval langdurig onbetaald verlof opgenomen. Maar allicht is dat nog een na-effect van burnout van jaaaaaren geleden.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Geef je ook cursussen "aandacht verdelen voor pro's?". Bedoel...wow...hoe dan?!?
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ja hier 3 van de 4 zulke baby’s als jouw eerste en 1 als je tweede. Nu 4 intensieve kinderen :p (1 gediagnosticeerd, maar de anderen hebben heeel veel overeenkomsten dus we passen gewoon heel veel hetzelfde toe, ritme en structuur is ons niet ongewoon ;)) ben ook 5 jaar tbm geweest, net pas weer begonnen met werken, was niet te combineren gewoon..
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Geen idee hoe we het doen, maar heb nooit het idee dat er hier 1 tekort ko.g qua aandacht. Ieder kind iedere dag 1 op 1 tijd.
    Huishouden kijk ik niet teveel naar :cool:. Ze hebben schone kleren opgevouwen in de kast, iedere dag alle maaltijden op tijd en er is altijd wel ergens speelruimte. Huis is verder een redelijke bende, maar dat kan ook bijna niet anders met zoveel kleintjes. Alle ruimtes worden wel minstens 3 keer per week stof gezogen en 1 keer per week gedweild. Onder de keukentafel uiteraard wel meerdere keren per dag even vegen, zuigen en dweilen.
    Ik werk veel te veel (veel meer dan 40 uur), maar man is fulltime thuis voor de kinderen.
    Belangrijkste is vooral heel veel plannen; weekmenu's, gezinskalender en voor alle afspraken ook waarschuwing op de telefoon en strakke bedtijden. En qua regels zijn we juist weer behoorlijk soepel en is er een hoop mogelijk.
    Vind het ook heerlijk om met alles tegelijk op pad te gaan en kan daar echt van genieten :D. Uitjes vind ik daardoor weinig stressvol.
     
    Lintje en Lies1611 vinden dit leuk.
  9. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Waarom familie er wat van vind is omdat ze bang zijn het lot te tarten.. ik heb 4 gezonde kids, straks komt er een 'ongelukkig' kind achteraan blabla.. plus mijn eigen gezondheid. Ik weet sinds kort dat ik Sarcoïdose heb & had ook al wel 4 pittige zwangerschappen met hg, zwangerschapsdiabetes, bekkeninstabiliteit.. de ene dag denk im let's do this, en de andere dag denk ik no way, het is goed zo. Ik kan het gewoon nog niet afsluiten. Maarja aan de andere kant, dat hoeft ook nog niet. Ik word in augustus pas 27 en man september 33, dus wat dat aan gaat is er zeker nog tujd genoeg om na te denken.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oja dat lot hè :rolleyes:
    Hier een 4e kindje dat enorm veel aandacht nodig heeft. Nu ze richting de 1 gaat lijkt het wel iets beter te gaan maar alsnog sleep ik de hele dag met der.
    Maar vandaag riep ik als geintje; Wie wilt er nog een broertje of zusje?! en hoorde ik 3x IK IK IK!
    Mijn kinderen lijken er weinig last van te hebben :)

    Hier komt die 5e er echt niet.
    maar een zorgenkindje kan je altijd krijgen.
    Een heel gezond kind kan ook ineens een zorgenkindje worden.
     
    toch3, Mamavanvier95 en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Mijn moeder vroeg vorige week of er nog een bij ons komt. Ze vond zo sneu voor de jongste dat haar broers zoveel ouder zijn. Maar niet eens op gereageerd. Gaat haar niks aan. En ik twijfel heel erg. Ik wil best graag maar vind ook erg pittig.
    Onze jongste zoon wil graag nog twee zusjes omdat we dan drie jongens en drie meisjes hebben dat is eerlijker. :roflmao:
     
    toch3 en Lies1611 vinden dit leuk.
  12. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja inderdaad! We zitten nu met de oudste in de molen, die gaat na de zomervakantie voor hoe het nu lijkt naar het SO & word momenteel gekeken of hij mogelijk ASS of iets in die trant heeft.

    Maarja, de laatste dagen ben ik wel meer aan het denlen van het is ons leven, en eigenlijk heeft niemand daar verder iets mee te maken. We doen het nu ook al alleen met 4 kids zonder hulp van familie of oppas of zo.

    Ik denk dat die 5e er nog wel gaat kolen haha. :roflmao:
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Die kans zit er natuurlijk altijd in. Onze jongste is geen zorgenkindje, maar wel een handenbindertje. Daar hebben we echt wel werk mee. Maar ze kan ook enorm lief zijn.

    Onze kinderen weten nog niet dat ze een broertje of zusje krijgen, maar ik heb wel eens gevraagd of ze dat zouden willen en dan zeggen ze volmondig ja. Morgen hebben we weer een echo en als die weer goed is, gaan we het vertellen.
     
    Mamavanvier95 en Lies1611 vinden dit leuk.
  14. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou haha, wij zijn er inmiddels over uit dat we inderdaad voor de 5e gaan. Als onze jongste 2 wordt gaat de pil de deur uit. Tot die tijd hebben we dan tijd om ons huis van onder naar boven aan te pakken, wat steeds uitgesteld werd. :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Wat leuk zeg. Duurt nog even, maar dat heb je wat om naar uit te kijken.
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.675
    113
    Vrouw
    @Elsa86 gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Was je echo goed en heb je het al aan de kinderen verteld? Hoe was hun reactie?

    Wij hebben 7 kinderen. Oudste is 22 en gaat komend najaar trouwen. Jongste is 6 en zit in groep 3.
    Voor mijn gevoel ben ik nu echt wel uit de kleintjes. En dat vind ik erg lekker;)
    Ik ben met baby's en luiers nu echt wel klaar. Maar dat mag ook wel na 7 kinderen toch?:D
     
    Saartje33 en Lies1611 vinden dit leuk.
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Zxcvb onze 1e echo was goed. Omdat het daarna nog lang zou duren tot de termijnecho mocht ik afgelopen maandag komen voor een extra echo. Daarna wilden we het de kinderen vertellen.

    Helaas bleek afgelopen maandag dat het hartje gestopt is met kloppen. Gisteren bij de gynaecoloog geweest en 24 mei staat de curettage gepland:(

    Wij weten nu wel allebei zeker dat we graag een 5e kindje willen. Voordat ik zwanger raakte was mijn man daar nog niet zo zeker van.

    Ik snap dat je na 7 kinderen wel blij bent dat je uit de baby's bent. En wat leuk dat je oudste al gaat trouwen.
     
  18. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Wat enorm verdrietig @Elsa86. Sterkte!
     
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.675
    113
    Vrouw
    Ach wat verdrietig:(
    Sterkte en een voorspoedig herstel.
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat verdrietig @Elsa86 ik wens je sterkte en een voorspoedig herstel!
     

Deel Deze Pagina