Wens voor een derde, maar hoe dan?! Tips?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stretchfield, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    En stel je voor dat je het huis hebt, met een kamer extra en je krijgt een tweeling. Of je raakt beiden je baan kwijt en moet kleiner gaan wonen en zo kan ik nog wel een aantal scenario' s opnoemen waarbij het anders gaat dan gedacht. Als jullie een derde kindje willen, zou ik het gewoon proberen. Wat een rijkdom, nog zo'n kleintje onder je hoede. Dat kamertje, dat is nou echt het minst belangrijke....♡
     
    Stretchfield vindt dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.104
    15.618
    113
    Vrouw
    Wij missen ook een slaapkamer maar gaan sowieso verhuizen in de toekomst.
    Wij willen dat ieder kind uiteindelijk een eigen kamer heeft.
    Onze 2 oudste slapen nu samen in de grootste kamer en die vinden dat voorlopig allemaal nog heel goed.
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Mij heeft het praktische nooit een kinderwens tegengehouden, dus misschien ben ik niet de juiste persoon om hier iets over te zeggen.
    Ik bedoel als jullie over 15-20 jaar aan tafel zitten, hoe ziet jullie gezin er dan uit?
    Stel, je blijft hier voor altijd wonen, zou je je wens hiervoor kunnen loslaten?
     
  4. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.667
    113
    Vrouw
    Ik zou dat geen reden vinden om niet voor een 3e te gaan.
    Vroeger waren we met z'n 4e thuis, m'n oudste en jongste broertje sliepen samen. De middelste had een klein kamertje met een bed die je tegen de muur kon klappen zodat er speelruimte kwam. Vaak stond er ook nog een ledikant met een pleegkindje op die kamer dus lag hij ook nog samen.
    Ik had op zolder een heel klein kamertje met een hoogslaper met bureau eronder. Ik hield van dat plekje, klein maar zo fijn!

    Tegenwoordig lijkt het wel alsof alle kinderen een eigen grote slaapkamer moeten hebben.
     
  5. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dit. Wat geeft het nu als een kind een kamer deelt? Is het juist niet okee om te leren delen en samen te doen? Ik denk dat de meeste mensen er juist erg van opknappen om dit jong te leren :p
     
  6. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Niet geheel topic gerelateerd, maar wel wat betreft meer kinderen op 1 kamer.

    Onze 2 van 6 en 8 slapen sinds de vakantie is begonnen regelmatig bij elkaar. Nu zei ik laatst voor de grap dat ik net zo goed het bed van de jongste daar kan neerzetten. Nou, ze hingen bijna de vlag uit. Wij hebben vanaf komende week vakantie en dan zetten we dus het bed van de jongste erbij.
    Ze vinden het maar wat gezellig om op 1 kamer te slapen zeiden ze :D
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.104
    15.618
    113
    Vrouw
    Dat is een persoonlijke mening.
    Jij vind het oké, ik vind dat vanaf een bepaalde leeftijd (puber) ze recht hebben op een eigen kamer. Kiezen ze toch om samen te slapen? Prima natuurlijk. Maar ze moeten als puber kunnen kiezen op dat vlak in mijn ogen
     
    2littlemonkeys en Sado vinden dit leuk.
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat vind ik ook. Als ze jong zijn is het een ander verhaal. Ik had er niet aan moeten denken op m’n 12de nog een kamer te moeten delen met mijn zusje van 8 hoor....
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.142
    15.210
    113
    Echt? Heb daar niks over gehoord en heb boven geen commode of iets wat ervoor gebruikt kan worden. In de kraamweek doe ik het ook op bed verschonen, daarna beneden in de badkamer. Badje kan ook beneden zodra ik fit genoeg ben om die tijd op een stoel te zitten en/of het zelf te doen. Bij J maakte ze er ook geen probleem van om het op onze kamer te doen, we probeerde het wel zo te plannen dat man het warme water boven kon brengen
     
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ja er werd hier best “streng” gedaan destijds. Ik had ook eigenlijk m’n bed op klossen moeten hebben, maar ik ben bijna ontploft toen ze daarover begon. Ik ben 1.66 lang (kort dus) en mijn bed was al vrij hoog. Dat ding op klossen zou ervoor zorgen dat het bed naar de stort kon en ik niet eens meer het bed in kon :roflmao:
    Ik zou ook sowieso in het ziekenhuis bevallen beide keren. Maar ook het bedje, commode en soort ehbo kit en kraam pakket moesten in orde zijn.
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.142
    15.210
    113
    Ik wil mn bed ook niet op klossen, ben zelf ook niet groot (1.67 :p), moet in het ziekenhuis bevallen. Dus nog niet geregeld nu. Daarbij zit ik ook aan boord nu en dat bed kan sowieso niet omhoog omdat het vast staat. Ik had geen zin om thuis met 33 weken het bed al op klossen te gaan zetten dus kijk na de bevalling wel. Man kan ook bed verschonen, borstvoeding geloof ik wel na 4x. En mocht ik wel veel zorg nodig hebben zijn die klossen zo geregeld

    Kraamzorg heeft alleen gevraagt of kraampakket er was en wat voor bedje we gaan gebruiken (en standaard dingen uiteraard). Vind ook niet dat ze commode kunnen verplichten. Zou niet weten waar ik die moet laten boven.

    Overigens ligt kraamdossier ook niet onder het aankleedkussen zoals ze willen. Die ligt in de badkamer beneden dus totaal niet praktisch. Heb hem gewoon in de kast bij de babykleertjes gelegt.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dochter slaapt nu alleen op de kleine slaapkamer. De tweede slaapt eerste jaar bij mij. Mocht ik dan nog geen ander huis hebben dan gaan ze samen op de grote slaapkamer. En de huizen waar ik op reageer hebben meestal 1 grote en 1 kleinere en heel soms 1 groot, 1 middel en 1 klein. Maar een huis met 3 slaapkamers hier krijgen is erg moeilijk, dus tja. Dochter zal pas over 10 jaar een eigen kamer willen, dus dan ze ik wel weer verder. Bij diverse vrienden slapen de kinderen ook bij elkaar.
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  13. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Maar daar heb je dan nog 10-12 jaar de tijd voor om dat te realiseren. Dat moet toch lukken. Ik kan me niet voorstellen dat je daarvoor je kinderwens opzij zet. :oops:
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.104
    15.618
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze kinderwens niet aan de kant gezet daarvoor maar we hebben wel geen 10 jaar hoor. .
    Onze oudste was 8 en de middelste 7 als de 3de kwam.
     
  15. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dan heb je nog zo'n drie tot vijf jaar. Moet lukken toch?
     

Deel Deze Pagina