Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

NOD:

Pioenroos91 - 32 jaar - 9 februari
    Mai1998 - 25 jaar - 21 februari
    EMMB - 30 jaar - 4 maart

NOD (nog) onbekend:
    Lelie92 - 30 jaar - ICSI 4
    Noor93 - 30 jaar - even pauze
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol
    Ikwilzwangerworden - 30 jaar
    Gryanne - 32 jaar
    Leonie1208 - wachtmaand IUI ivm miskraam
    LittleStarfish - 29 jaar
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar - een break ivm operatie
    Lieke2022 - 30 jaar - IUI4

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar

Afspraken
    Leonie1208 - 26 jan - belafspraak verpleegkundige
    Lieke2022 - 8 feb - follikel meting IUI4
    Mai1998 - 10 feb - tp cryo 1.4
    Leonie1208 - 13 feb - afspraak fertiliteitsarts
    Soof1992 - 13 feb - controle vk (38)
    LittleStarfish - 14 feb - onderzoek huisarts
    Pioenroos91 - 15 of 16 feb - HSG onderzoek
    GezelligZwangerWorden- 15 feb - Afspraak Endocrinoloog
    Ikwilzwangerworden - 19 feb - afspraak ziekenhuis second opinion
    Gryanne - 26 feb - intake Spaarne gasthuis
    GezelligZwangerWorden - Afspraak uitgangsecho en consult IVF[/QUOTE]

2. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Voor jou ook welkom! Wat verwarrend voor je.. Je zal het inderdaad nooit weten. Ik hoop dat je snel mooi nieuws mag krijgen. Gaan jullie de stap al maken richting het ziekenhuis? Of wil je het nog even zelf proberen?

3. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Waarom kan je lichaam nou nooit gewoon iedere maand hetzelfde doen he? Zou een heleboel stress/gedoe/nadenken schelen. :roflmao: Gewoon standaard iedere maand op CD14 om 22.15 een eisprong. Waar kan ik mij inschrijven?

Mai1998, LittleStarfish en Soof1992 vinden dit leuk.
  4. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    #2064 GezelligZwangerWorden, 8 feb 2024
    Laatst bewerkt: 8 feb 2024
    Wondergezwellen zijn vrijwel nooit kwaadaardig, dus daar hoef ik in ieder geval niet bang voor te zijn. De gynaecoloog zei wel duidelijk dat dit niet persé de oorzaak hoeft te zijn waarom het nog niet lukt. De hyperprolactinemie zou eerder de oorzaak zijn, daar hoor ik dus volgende week meer over. De fertiliteitsarts benadrukte dat in principe alles goed behandelbaar is, dus er is nog genoeg hoop dat het gaat lukken.

En hoe staat het bij jullie er voor? Is de schildklier de enige oorzaak of speelt er meer? En hoe positief zijn de artsen?

Lieke2022 vindt dit leuk.
  5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik geniet nog wel, maar de avonden beginnen wel echt een crime te worden. Gisteravond weer even lekker gejankt, haha. Dus ergens hoop ik wel dat het niet al te lang meer gaat duren. Volgende week ofzo, haha.

6. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Dat zijn wel positieve vooruitzichten en fijn dat er wat aan te doen is! Vraagt alleen suuuper veel geduld.

Tot nu toe is er niks anders gevonden bij ons dan mijn schildklier.. Deze is nog niet helemaal stabiel, maar we gaan wel de goede kant op! Eicel kwaliteit kunnen ze natuurlijk niet echt onderzoeken, maar alle andere onderzoeken waren in ieder geval goed. Heb ook een HSG gehad daar waren ook geen bijzonderheden.

7. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Hier de evaluatie gehad na 3 keer IUI. Ik reageer goed op de Letrozol en heb netjes twee eitjes gehad de afgelopen twee IUI's. De gyn gaf aan dat ik over kan stappen op spuiten i.p.v. tabletten omdat er wetenschappelijk is bewezen dat de kans iets hoger ligt met spuiten.. Niet veel, maar iets.. Heb aangegeven dat ik dit denk ik wel wil. Het voelt weer als iets nieuws en dan kan ik wennen aan het spuiten voor eventueel IVF.. Denk dat we na deze laatste ronde met letrozol een maandje pauze gaan doen en dan starten met spuiten als het nog nodig is. Volgens de gyn zouden we ook nog drie pogingen mogen doen spuiten (dus in totaal 7 pogingen i.p.v. 6) en dat voelt ook wel als een geruststelling.

Morgen follikel meting voor IUI4! Wel wat vroeg op CD8, maar het weekend valt net vervelend aangezien ik ook een IUI heb gehad op CD10 nemen we het zekere voor het onzekere..

8. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Haha nou dat ja:roflmao: zou het allemaal een stuk makkelijker maken.

Ik twijfel nu wel. Zo stom na al zo lang ovulatietesten gebruiken maar toch. Gister was mijn ovulatietest eigenlijk al positief, dus 2 duidelijk strepen. Alleen vandaag is hij nog meer positief! Dus de teststreep donkerder dan de andere. Nu zou je denken vandaag dus mijn piek. Maar die van gister was officieel ook al positief natuurlijk. Hoe moet ik nou tellen?:roflmao:

Wel lekker laat trouwens op cd22 pas positief. Maargoed we zijn er weer!

Bijgevoegde bestanden:

Minkx en Mai1998 vinden dit leuk.
  9. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Dat klinkt wel als een fijne evaluatie!
    Fijn dat ze nu ook wat anders willen proberen, dan heb je wel het gevoel dat ze meedenken. Spuiten is natuurlijk wel een dingetje, maar als het de kans ook maar iets verhoogd zeker een overweging waard.
    En 7 ipv 6 klinkt inderdaad ook goed! :) Hopelijk komt het natuurlijk niet zo ver dat je ze allemaal nodig hebt maar voor nu voelt het als een extra kans!

Wat gaat dat allemaal weer snel zeg! Maar inderdaad als je zo vroeg was afgelopen keer kan je beter te vroeg zijn dan te laat.

10. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    Wel frustrerend dat er zoiets “kleins” mis kan zijn in ons lichaam en het zulke grote gevolgen kan hebben. Wel fijn dat er tegenwoordig zoveel medicijnen tot onze beschikking is. Laten we met zn allen vertrouwen houden:thumup:

11. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Ja gaat wel snel zo.. je hebt amper tijd om bij te komen en over je teleurstelling heen te komen en de volgende poging staat alweer voor de deur.

12. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    dankje ik heb voor die laatste verwarrende ronde aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen zijn de eerste dingen in gang gezet zoals de kwaliteit bij mijn vriend checken, bloed waardes check naar een verwaarloosde chlamydia, en ik krijg 14 februari(leuke valentijnsdate…) een inwendig onderzoek. Om te kijken hoe het met mijn baarmoedermond gesteld is. Toen ik nog jong was heb ik veel vochtverlies gehad en hebben ze daar een ectropion aangestipt waarmee het toen opgelost was. Mocht er toch in zijn geheel iets uitkomen bij het inwendig onderzoek wil hij om mij gerust te stellen eventueel ook nog een echo doen om te kijken naar mijn baarmoeder/eierstokken. Dit wil ik sowieso eigenlijk dat het gewoon gebeurt helemaal na afgelopen maand. Want hij gaf al aan dat als er niks uit kwam we eigenlijk nog tot juni moeten proberen op de natuurlijke manier.

Afgelopen cyclus is wel bevestigd dat er inderdaad een miskraam heeft plaats gevonden. Ik heb het vruchtzakje weten te onderscheppen afgelopen zondag. Dit maakt mogelijk het verhaal bij de huisarts ook nog anders maar we zullen het gaan zien volgende week.

13. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw

Misschien een vreemde vraag. Maar voel je deze zelf ook zitten? Ik heb namelijk sinds de vorige cyclus/miskraam heel veel last/druk rondom mijn eierstokken en ben dus ook bang voor dat er zoiets zit..

14. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    Ik heb hem waarschijnlijk al jaren en veel last van gehad nu ik er op terug kijk. Het was altijd een pijn op een hele specifieke plek (kon het precies aanwijzen) en vaak een trekkend gevoel als in bijv naar een kant draaide met mijn torso of tijdens het sporten. Volgens mij onstaan Wondergezwellen redelijk langzaam, maar gewone cystes zouden er wel “zomaar” kunnen zijn. Gewone cystes kunnen trouwens ook weer heel snel verdwijnen. Ik zou je niet gelijk zorgen maken, maar als je t niet vertrouwd kan je een inwendige echo aanvragen? Bij mij was er een groot zwart vlak, dus dat was snel duidelijk.

15. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze ook gewoon nog wat kunnen veranderen tijdens de iui! Wat zou je dan moeten spuiten, en moet je dan na je eisprong utrogestan gebruiken? Ik vind het heel fijn voor je dat dit je een beetje gerust gesteld heeft :) Maar we duimen er gewoon weer voor dat het prikken niet nodig zal zijn

16. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wat naar zeg.. Weet je zeker dat je nog maar 4 weken was? Een vruchtzakje zien is volgens mij niet mogelijk met 4 weken, dat is dan nog maximaal 3 mm
    Sterkte!

17. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Puregon moet ik gaan spuiten! Utrogestan heeft ze niet genoemd.. zou ik daar naar moeten vragen? Dit is weer allemaal nieuw :o:

18. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Aaah nee oke! Ik dacht dat je misschien gonal-f moest spuiten, net als bij ivf. Dit neemt je cyclus over en dan maak je dus geen eigen progesteron aan. Maar ik zie dat dat bij puregon niet zo is, die helpt je lichaam maar neemt het niet volledig over

19. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    Ik had een foto gemaakt en doorgestuurd en de woorden van de huisarts waren dat het te groot was voor een stolsel dus we wel degelijk van een miskraam kunnen spreken met de bijbehorende klachten. Het was beide keren een bebloed vlezig bolletje, deze keer ongeveer een cm en de vorige keer ietsjes groter. Normaliter verlies ik heel weinig bloed tijdens een menstruatie(vergelijkbaar met spotting) en nu was het ook veel meer dan normaal zoals de vorige keer mk.

20. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    Ja deze zou al misschien uitgevoerd gaan worden maar ik ga er de 14e op hameren dat ze dit sowieso even moeten doen. Bij de eerste miskraam hebben ze alleen naar mijn baarmoeder heel snel gekeken of alles schoon was.

GezelligZwangerWorden vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina