Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    @Ikwilzwangerworden Ja vind wel dat ik er flink op heb moeten hameren om überhaupt die gynaecologische echo te krijgen… omdat het toch 1x gelukt was liggen onze slagingspercentage hoger anders werden we meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Maar nu door de vorige cyclus waar we ook met 99% zekerheid kunnen zeggen dat het een miskraam was gaat hij dan toch die echo alsnog doen en de hele casus uiteindelijk voor leggen bij een gynaecoloog wat hij ermee moet doen..

@Soof1992 Uiteraard heb ik liever dat ik helemaal gezond ben. Maar als er wel iets uitkomt dan verklaart het een heleboel… Dus is het ergens beter dat er wel iets uitkomt dan dat ik nu voortaan bijna 75% van de tijd van mijn cyclus “ziek” doorbreng en slecht slaap door de ongemakken die erbij komen kijken.

2. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Dit is écht geen zeikupdate! Een miskraam is echt vreselijk een soort 'big life event'. Helemaal logisch dat die er zowel fysiek als mentaal er nog inhakt! Weten mensen in je omgeving dat je een miskraam hebt gehad?
    Heeeele dikke knuffel ❤❤

3. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    JAAA wat goed!! Ik zie ze op alle foto's die je hebt geplaatst :D:D:D
    Je vriend al op de hoogte gebracht?

4. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een gekantelde baarmoeder (en mijn moeder ook toevallig)! Volgens het zh heeft het geen effect op de vruchtbaarheid (mijn moeder was ook zeeer vruchtbaar ;):p) Het zou wel kunnen dat de bm op bepaalde momenten in de cyclus iets meer gekanteld is dan de andere

5. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Pffftt ja, gisteren omo wit! Vandaag geen tijd gehad om te testen, morgenochtend nog een keer en dan laat ik het hier maar bij. Gisteren moest ik even slikken maar ik had zo'n drukke dag dat ik mij er inmiddels al bij neergelegd heb

Mijn borsten staan wel nog steeds op knappen :oops: Ik lees online wel vaker dat de klachten tijdens een cyclus kunnen veranderen, maar ik hoop van harte dat dit eenmalig is..

Jij al testdrang?

6. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Nou dit zijn geen tuurlijntjes meer:o:
    Heel stuk duidelijker dan eergister!

Ik vind het echt nog zoooo raar!
    Vriendlief ligt nog te slapen, het is zijn vrije dag. Dus ga hem maar koffie brengen als hij wakker is en dan met de test. Had al wel gezegd dat ik vandaag zou testen ivm ziekenhuis. Hij vroeg heel toevallig gister nog van ben je al ongesteld? Dus ik zei nee nog niet en toen zei hij nou wie weet, maar ik ga nergens vanuit na alles. Dus zodra hij wakker is ga ik het vertellen. We zullen toch de afspraak van vanmiddag af moeten gaan zeggen:rolleyes:

Weten jullie hoe je moet tellen hoever je dan bent? Ik had natuurlijk pas een eisprong op cd23 dus als ik vanaf mijn laatste menstruatie ga tellen 18 januari dan ben ik al zowat 5 weken en dat klopt niet. Ik denk dan 3,5 week?
    En ik denk dat ik nu dan gewoon binnenkort de verloskundige moet bellen en niet het ziekenhuis? Zij hebben ons natuurlijk gewoon aan de kant gezet. Dus zou er niet eens heen willen :confused:

Stap 1 is er nu, een positieve test. Op naar stap 2 dat ze mooi gaan oplopen!

Bijgevoegde bestanden:

7. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    #2187 Bloemkooltje, 19 feb 2024
    Laatst bewerkt: 19 feb 2024
    Oh my! Wat goed dit! Gefeliciteerd! Zo ontzettend blij voor je! :D
    Heel veel plezier zometeen als je het aan je vriend gaat vertellen! :thumup:
    Je kunt het beste tellen vanaf je laatste menstruatie en je ovulatie dan rekenen als dag 14 (zoals in een ‘normale cyclus’, zo deed ik dat ook altijd). Dan zou je nu rond dag 24 zitten en dus 10DPO. Dat kan ook wel kloppen met je testen denk ik!
    Ik zou je aanraden om tóch naar het ziekenhuis te gaan. Dat is ons toen ook aangeraden door de gynaecoloog, voor het geval dat. Bij ons was het de laatste keer zo dat we de eerste echo’s in het ziekenhuis kregen en zodra alles na een week of 8-9 goed was werden we doorgestuurd naar de verloskundige. In het ziekenhuis hebben ze ook betere apparatuur en kunnen ze al vanaf een week of 6 een echo doen en bij een verloskundige doen ze dat pas later.

Ikwilzwangerworden vindt dit leuk.
  8. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Dankje!:D
    Ohja dank voor je uitleg! En je hebt ook wel gelijk.
    Ik zal volgende week het ziekenhuis dan even bellen en vragen hoe of wat. Eerst deze week even door zodat ik officieel de twee weken door ben. Anders bel ik natuurlijk wel heel vroeg.

9. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Whooeeeehheee, dat ziet er echt helemaal top uit!! Gewoon je ovulatie als 2 weken tellen en dan verder tellen :) dus even rekenen, maar zoals inderdaad hiervoor gezegt vandaag 10 DPO, dus heel netjes allemaal.

10. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Pff bah zeg... wat knap dat je zo kan schakelen. Mag je dan weer gelijk starten voor een tweede punctie?

Nee nog geen testdrang eigenlijk. Zit ook nog maar op 6DPO en ben sinds de IUI stront verkouden dus heb eigenlijk ook geen hoop haha.. volgende maand een maandje rust en daar kijk ik best naar uit.. nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.

Mai1998 vindt dit leuk.
  11. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Waa wauw wat fantastisch zeg! Gefeliciteerd!

12. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    Haha, die toevoeging "zeeer vruchtbaar":p Ik geloof er ook wel in dat het verschillend per cyclus kan zijn aangezien mijn klachten ook pas gestart zijn na de tweede cyclus die volgde op de eerste Miskraam. En als er verder niks gevonden wordt 7 maart dan maak ik me ook geen zorgen over die gekantelde baarmoeder. Mijn schoonzus heeft er ook twee op de wereld gezet met een gekantelde baarmoeder en die was ook zeeeeeer vruchtbaar. :p

Mai1998 vindt dit leuk.
  13. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    Pfff Die borsten ja... Heel veel klachten waarvan we denken, oeeeh zou het? komen ook bij een beginnende menstruatie voor. Echt zo stom, ik vertrouw ook niet meer op die borsten van mij... Hopelijk was het eenmalig voor je dat die op knappen staan. En ik hoop dat die test van morgen toch iets verrassends laat zien! :D

14. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    Aaaah gefeliciteerd!! :D Hoe reageerde je vriend? Over het tellen weet ik niet beter als dat je dat doet vanaf de eerste dag van je menstruatie dus zou als je belt dit gewoon ook zo uitleggen. Ik hoor dan wel vaker dat je mogelijk al iets eerder mag komen zodat hun dan kijken en de schatting kunnen maken voor je. Maar is wellicht ziekenhuis/verloskundige verschillend.

15. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Hij zat een beetje stom naar die test te staren haha!
    Maar hij heeft een beetje hetzelfde als dat ik heb van nou dat worden weer spannende weken en afwachten wat er gebeurd. Maar stap 1 is gezet!
    Hij zei heel droog. Ja dan doe je over een week weer een test en dan kijken of hij mooi donker is.
    Dus ik heel hard lachen, volgende week?! Wat dacht je van morgen of overmorgen:roflmao::roflmao:
    Ik heb maar gezegd dat dat een vrouwending is!

Ik ga volgende week maandag het ziekenhuis bellen en dan maar kijken hoe of wat en wanneer we terecht kunnen :) eerst deze week door.

Mai1998, Lieke2022 en Frasseke vinden dit leuk.
  16. LittleStarfish

2 feb 2024
    693
    390
    63
    Vrouw
    Hahaha heel herkenbaar... Mannen zijn daar zo anders in dan vrouwen.:o: Ik kwam toen ook bij die eerste al van kijk dan heel trots en blij. En hij: "hij is niet donker en jouw ongesteldheidsdag is er nog niet dus dit kan je nog niet weten." Ik droop toen echt af.. :roflmao: Toen heb ik hem pas weer een test laten zien op de ongesteldheidsdag met de tekst van de gebruiksvoorwaarden dat een streep gewoon zwanger betekend :roflmao::roflmao: Tussendoor uiteraard zelf iedere dag blijven testen.:o: Toen was hij toch blij en bood zijn excuses aan hahaha.

17. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Laten we hopen op een mooie plakker:D:D

18. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Hahaha wat zijn mannen ook weer ontzettend droog :rolleyes::roflmao:
    Als je maar weet dat iedereen in deze groep een gat voor je in de lucht springt bij het eerste beste tuurstreepje :D:roflmao:

19. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Vandaag weer omowit! Morgen bel ik het zh voor het inplannen van de nieuwe ronde prikken en de punctie. Hopelijk is er snel plaats, ik kan in iedergeval beginnen met de pil zodra ik ongesteld word. Hopelijk is dat morgen en niet woensdag, het zou ontzettend balen zijn om de heftigste menstruatiedag op ons huwelijk te hebben :(

20. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Aah niet leuk:(
    Ik hoop dan inderdaad dat je menstruatie goed valt.
    Heb je wel zin in woensdag? Snap dat je emoties alle kanten op gaan maar het is wel heel bijzonder natuurlijk:) ik hoop dat jullie echt een hele fijne dag gaan hebben!❤️

Mai1998 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina